משפחת המלוכה מגיבה על מלחמת ״חרבות ברזל״ ומי שעשה את הצעד היה הנסיך וויליאם. הנסיך התבטא היום (שלישי) נגד המלחמה בעת שנפגש עם מטה הצלב האדום הבריטי בלונדון, כשרק לאחרונה יורש העצר הסתבך כשפלט הערה גזענית. יחד עם המטה הנסיך דן במאמצים ההומניטריים השונים שמתקיימים על מנת לתמוך באנשים שנפגעו מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאחר הפגישה, פירסם הנסיך הצהרה רשמית בה הוא מציין כי הוא ״רוצה לראות את סיום הלחימה בהקדם האפשרי ולראות את הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה״.

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool )

עוד הוסיף בצהרה כי הוא ״מודאג מהמחיר האנושי הנורא של הסכסוך במזרח התיכון. מאז מתקפת מאה ב-7 באוקטובר, יותר מידי אנשים נהרגו״. יורש העצר הצהיר את הכוונות שלו ללחימה הזו: ״אני, כמו רבים אחרים, רוצה רק לראות את סיום הלחימה בהקדם האפשרי. תמיכה הומניטרית מוגברת לעזה היא קריטית על מנת שהחטופים ישוחררו״. עוד אמר הנסיך: ״כשמתמודדים עם הגודל העצום של הסבל האנושי, החשיבות של שלום מובנת יותר, גם בשעה החשוכה הזאת, אסור לנו להיכנע״.

הנסיך וויליאם (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
הנסיך וויליאם (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

לפני ההצהרה של הנסיך, עמוד האינסטגרם הרשמי של וויליאם וזוגתו קייט מידלטון פרסם על בואו של המכתב: ״היום נציין את הביקור הראשון מתוך שניים בשבועות הקרובים על מנת להאזין ולשמוע עוד על האימפקט האנושי שהולך בסכסוך במזרח התיכון. מתחילים באחר הצהריים זה, מחכה לשמוע על העזרה ההומניטרית״.

הנסיך וויליאם (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
הנסיך וויליאם (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

עוד נמסר מההצהרה של הנסיך כי הוא עתיד לשוחח עם יהודים צעירים, איתם ייפגש בבית כנסת מקומי. הצעירים צפויים לספר לו על חווית השנאה והאנטישמיות שהם חווים מאז המתקפה הרצחנית של חמאס בישראל. כמו כן, כזכור, הצלב האדום שעוסק בסיוע הומניטרי, ספג ביקורת רבה מאז תחילת המלחמה בטענה שאינו עוזר לחטופים הישראליים שנמצאים כבר מעל ל-130 יום בשבי החמאס. האזכור הראשון של הנסיכים בנושא היה ב-11 באוקטובר, חמישה ימים לאחר תחילת המלחמה. וויליאם וקייט יצאו בהצהרה רשמית וגינו את הטבח.