לפני מספר חודשים ארמון המלוכה הבריטי זעזע את העולם בפעם הראשונה, כשהודיעו על כך שהמלך צ'ארלס חולה בסרטן, זאת בעקבות בדיקה רפואית שגרתית שביצע. לא הרבה אחר כך ארמון המלוכה הבריטי זעזע את העולם בפעם השנייה, כאשר קייט מידלטון עצמה הוציאה הודעה שהיא חולה בסרטן והצליחה אף יותר לעורר הד תקשורתי סביב מצבה הבריאותי. הסערה סביב מידלטון גנבה את תשומת הלב מהמלך, אבל כעת בשורה מרעישה וכואבת במיוחד מחזירה את הזרקור על צ׳ארלס ומזכירה לנו שככל הנראה בגילו המופלג, המצב קצת יותר קשה. 

הנסיך הארי, המלך צ'ארלס (צילום:  John Phillips gettyimages)
הנסיך הארי, המלך צ'ארלס (צילום: John Phillips gettyimages)

כמו מידלטון, גם המלך בן ה-75 לא נוכח בציבור מאז המאבק שלו בסרטן. הופעתו הציבורית הראשונה הייתה ביום הראשון של חג הפסחא, בטקס בטירת ווינזדור. צ׳ארלס השלישי שלט בבריטניה רק שנה וחצי, אך נדמה שעל פי דיווחים של המקורבים המלכותיים למגזין In Touch, בארמון כבר מתחילים לתכנן את ההלוויה שלו. תהלוכת ההלוויה תהיה דומה לטקסים של המלכה אליזבת׳ השנייה ז״ל. 

המלך צ'ארלס והמלכה קמילה (צילום: gettyimages)
המלך צ'ארלס והמלכה קמילה (צילום: gettyimages)

כך המקורות דיווחי למגזין: ״זה די נפוץ לתכנן את ההלוויה בקרב בני המלוכה, אבל במקרה של צ׳ארלס זה נחוץ. כמה מאנשי הארמון מאמינים שהסרטן גרוע יותר ממה שהם מציגים״. על פי התכנון, גופתו של המלך תועבר מחדר הכס בארמון בקינגהאם לאולם ווסטמינסטר וההלוויה הרשמית תתקיים תשעה ימים לאחר מכן. המלך צפוי להיקבר בכספת המלכותית בטירת ווינדזור. עוד הוסיפו המקורבים כי ״המלך צ׳ארלס חולה הרבה יותר זמן ממה שהארמון הודיע לציבור והוא אינו מסוגל לנהל את משפחתו ולמלא אחר האינטרסיים העסקיים של הכתר או את החובות היומיומיות של הארמון. הסרטן שלו אוכל אותו חי. לא נשאר לו הרבה זמן, לכל היותר שנתיים״. 

הנסיך צ'ארלס ,פורום השואה העולמי, יד ושם, 23 בינואר 2020 (צילום: פול צלמים)
הנסיך צ'ארלס ,פורום השואה העולמי, יד ושם, 23 בינואר 2020 (צילום: פול צלמים)

בעוד שהארמון מתכנן את ההלוויה של המלך צ׳ארלס, המלך עצמו זקוק להמליך את היורש שיגיע אחריו. אך גם הנסיך וויליאם לא ממלא את תפקידו לחלוטין, כשהוא מטפל באשתו החולה. רבים מניחים כי וויליאם הוא זה שיקבל את הכתר לאחר צ׳ארלס, אך המקורבים ששוחחו עם מגזין In Touch מספרים כי המלך צ׳ארלס אינו מתרשם מכך שוויליאם מוכן את כס המלכות. "צ'ארלס מכיר את הלחצים בלהיות המונרך, והוא לא בטוח שוויליאם מוכן לתפוס את מקומו. זה מוקדם מדי, ויכולות להיות השלכות", חשף המקורב, וציין כי וויליאם "עומד כעת בפני אסון יחסי ציבור". מנגד, גם הנסיך הארי לא הבחירה הראשונה של המלך. מחכים לשמוע על ההתפתחויות. 

הנסיך הארי, הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool.GettyImages)
הנסיך הארי, הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool.GettyImages)