לפי הדיווחים, הנסיך וויליאם נמצא קרוב מאוד לעלייה על כס המלכות הבריטי על רקע המאבק המתמשך של אביו, המלך צ'ארלס השלישי, במחלת הסרטן. כזכור, המלך צ׳ארלס אובחן לפני כחודש עם המחלה בעת סדרת בדיקות רפואיות וארמון המלוכה הוציא על כך הודעה לתקשורת. הדבר גרם כמובן ללא מעט שינויים במבנה הארמון, לאור העובדה שגם קייט מידלטון אובחנה בסרטן ונמצאת יחד עם צ׳ארלס במוקד הסערה. 

הנסיך וויליאם (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool )

העיתונאית טינה בראון כתבה על כך במגזין ניו יורק טיימס והסבירה את הסיטואציה המורכבת: ״החדשות על הסרטן של צ'ארלס הביאו את הנסיך וויליאם ואשתו להתקרב באופן מפחיד לעלייתם על כס המלכות, בדיוק כאשר קיוו במשך תקופה של מספר שנים לגדל את ילדיהם מחוץ לעיני הציבור״. וויליאם וקייט חולקים שלושה ילדים: הנסיך ג'ורג' בן ה-10, הנסיכה שארלוט בת ה-8 והנסיך לואי בן ה-5.

קייט מידלטון, הנסיך לואי, הנסיכה שארלוט, הנסיך ג׳ורג׳, הנסיך וויליאם (צילום:  WPA Pool )
קייט מידלטון, הנסיך לואי, הנסיכה שארלוט, הנסיך ג׳ורג׳, הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool )

בראון טוענת שהרעיון של וויליאם להפוך למלך עורר מתח רב עבור בני הזוג. "הסיכוי לכך גורם להם לחרדה עזה", כתבה. בראון גם כותבת שכמה שערוריות סביב משפחת המלוכה - כולל התרחקותם של הנסיך הארי ומייגן מרקל ממשפחת המלוכה וכן קשריו של הנסיך אנדרו עם הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין - הכניסו את וויליאם ומידלטון "ללחץ בלתי ניתן לניהול".

הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)
הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)

עוד כתבה בראון כי "קייט היא החברה הפופולרית ביותר במשפחת המלוכה אחרי וויליאם. עתיד המלוכה תלוי בחוט, והחוט הזה הוא היא". בראון הוסיף כי הזוג מוטל באחריות רבה יותר מאשר רק מצבה הבריאותי של קייט. "גל גדול של אחריות בטרם עת מגיע לכיוונם", אמרה. "הם קפואים, לא מוכנים למצב. כעת כשקייט חולה באופן רציני, הזוג ממתינים בחשש לנטל האדיר של הכתר״.

קייט מידלטון (צילום: DANIEL LEAL.GettyImage)
קייט מידלטון (צילום: DANIEL LEAL.GettyImage)