משפחת המלוכה הבריטית לא מפסיקה לייצר עניין לאחרונה, בעקבות הודעתה הדרמטית של הנסיכה מויילס, קייט מידלטון, שחשפה כי היא אובחנה כחולה בסרטן, לאחר חודשים בהם לא נראתה בציבור וגררה אחריה גל ספקולציות חסר תקדים, עד שנאלצה להודות באמת ולהרגיע את השמועות שהתרוצצו ברחבי הרשת. כעת, נראה כי לחשיפה של הנסיכה, יש השפעה עצומה על דעת הקהל הבריטית עליה.

על פי סקר שערך הממשל הבריטי, מידלטון תפסה את המקום הראשון ברשימת בני המלוכה האהובים ביותר על הציבור בממלכה המאוחדת, כשהיא מחזיקה בדעת קהל של 76% לטובתה. מידלטון הדיחה את בעלה, הנסיך ויליאם, שנדחק למקום השני עם אחוזי הצבעה של 73%. הצמיחה של מידלטון כבת המלוכה האהודה ביותר קרתה בין החודשים פברואר-אפריל, וכצפוי השינוי הזה מגיע בעקבות המחלה בה אובחנה שגרמה לרבים לתחושות של אמפתיה והזדהות עמה. 

הנסיך ויליאם , קייט מידלטון (צילום: WPA Pool.GettyImages)
הנסיך ויליאם , קייט מידלטון (צילום: WPA Pool.GettyImages)

את המקום השלישי והמפתיע, תופסת דודתו של ויליאם, הנסיכה אן שמקבלת אחוזי תמיכה של 71% ואילו המלך צ'ארלס, האיש הבכיר במשפחת המלוכה, מסתפק רק במקום הרביעי עם אחוזי הצבעה של 63%. את החמישייה סוגר אחיו של צ'ארלס, הנסיך אדוארד עם 54% ואילו המלכה קמילה ממוקמת במקום השישי עם 50% הצבעה.

הנסיכה אן (צילום: WPA Pool.GettyImages)
הנסיכה אן (צילום: WPA Pool.GettyImages)

המלך צ'ארלס (צילום:  WPA Pool )
המלך צ'ארלס (צילום: WPA Pool )

ואם תהיתם מה עלה בגורלם של הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל שפרשו לפני ארבע שנים מהחיים הציבוריים ועזבו את הממלכה, אז כמובן שיש לכך השפעות קיצוניות, כי הזוג המלכותי לשעבר נמצא הרחק למטה בתחתית הרשימה כשהארי מחזיק בשיעור אהדה של 31% ואילו אשתו מסתפקת ב-26% בלבד. ולמרות חוסר האהדה שהם מקבלים, הארי ומייגן יכולים לנשום לרווחה כיוון שהם ממש לא בני המלוכה השנואים ביותר בבריטניה. את המקום האחרון תופס הנסיך אנדרו שתדמיתו נפגעה קשות מאז החלו נגדו האשמות בביצוע עבירות מין וחברות קרובה עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין. אנדרו הסתפק ב-6% של דעת הקהל ומדובר ככל הנראה ב-6% הזויים ומנותקים מאוד. 

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום:  REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)

הנסיך אנדרו (צילום: WPA Pool.GettyImages)
הנסיך אנדרו (צילום: WPA Pool.GettyImages)