בסוף השבוע האחרון התקיים בלונדון פסטיבל גלסטונברי, בו הופיעו עשרות אמנים בינלאומיים, ביניהם גם דואה ליפה. הזמרת שידועה בדעותיה הפרו פלסטיניות, הופיעה מול עשרות אלפים שהגיעו לראותה. הכוכבת לא ציפתה לקבל מענה מישראלים שהגיעו להופעתה חמושים בדגלי פסטיבל ה"נובה", ודגל הגאווה שעליו מגן דוד גדול והראו נוכחות ישראלית ויהודית בולטת.

התיעוד של ההופעה יחד עם הדגלים עלה לטוויטר וקיבל תהודה רחבה, עם מאות ואלפי שיתופים. אחת מהן הייתה יוזר בשם Hannah שכתבה כך: "את יכולה להעמיד פנים שהאסון בנובה לא קרה, אבל זה לא אומר שאנחנו נשחק את המשחק שלך. אנחנו נרקוד שוב". 

ליפה עצמה העלתה תמונות וסרטונים מההופעה לרשתות החברתיות, בהם גם מופיעים הדגלים המדוברים. בפוסטים הללו, ליפה לא התייחסה לדגלים או לקונפליקט, אלא כתבה: "הלילה הכי טוב בחיי. גלסטונברי 2024 היה מעבר לחלומות הכי פרועים שלי. תודה לכל מי שבא לראות אותנו".

הזמרת ידועה בדעותיה הפרו פלסטיניות, אך היא מעולם לא התכחשה לטבח שנעשה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. בראיון שהעניקה ל"רולינג סטון" אמרה: "אני חייבת להגיד - אני לא מקבלת את מה שחמאס עשה. כל חיים הם יקרים. אני מרגישה רע על כל ישראלי שאיבד את חייו ועל מה שקרה ב-7 באוקטובר". עוד הוסיפה אז: "צריך להסתכל על כמה אנשים מתו בעזה ועל האזרחים החפים מפשע. אין מספיק מנהיגים שפועלים ומדברים בנושא המשבר ההומניטרי ועל הפסקת האש".

בחודש שעבר הזמרת התראיינה גם למגזין "רדיו טיימס", שם הסבירה את דעותייה: "אני נגד רצח העם בעזה לטובת הכלל, למרות שאני יודעת שאחטוף. כשאני מדברת על פוליטיקה, אני עושה בדיקה כפולה ומשולשת של עצמי". 

דואה ליפה (צילום: Dave Kotinsky gettyimages)
דואה ליפה (צילום: Dave Kotinsky gettyimages)