מגישת 13 חן זנדר, שאיבדה את אחותה הקטנה נועה זנדר במסיבת הנובה בשבת השחורה, תנחה את הטקס הממלכתי לציון השבעה באוקטובר, שמארגנת השרה מירי רגב. זנדר תנחה לצד עוד ארבע מנחים שאיבדו את יקיריהם בטבח הנורא.

חן זנדר (צילום: רפי דלויה)
חן זנדר (צילום: רפי דלויה)

זוכה זנדר לתגובות קשות ברשת על בחירתה והסכמתה להנחות את הטקס שמארגנת הממשלה, שלא לקחה אחריות על אירועי השבעה באוקטובר ולא את טקס משפחות הטבח.

נכתבו לזנדר לא מעט תגובות, ביניהן: ״תסמונת שטוקהולם״, ״תשני בלילה טוב ולא תשמעי את נשמתה הרצוחה של נועה אחותך זועקת לך מידי לילה״, ״איך את משתפת פעולה עם מי שהביאו להירצחה!״, ״החלטה איומה, אבל זכותך״, ״איכזבת אותי בגדול. יכלת להנחות בטקס האמיתי של המשפחות בשידור לא מוקלט והעדפת את הטקס המזוייף. למה?".

התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)
התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)

התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)
התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)

אחר כתב: ״איך את מסוגלת? איך את משתפת פעולה עם אותה ממשלה שגרמה למות אחותך (אם זה במישרין או בעקיפין)? למה כל כך חשוב לך להשתתף בטקס הזה? תעני בכנות, את באמת עושה את זה בלב שלם? את לא מרגישה שבעצם ההשתתפות שלך את מלבינה את המחדל של הממשלה הזאת? אלא אם כן את חושבת שלממשלה הזו אין קשר למה שקרה, ואז זה באמת כבר לא משנה״.

התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)
התגובות נגד חן זנדר (צילום: טוויטר)

אחר הוסיף: "טקס ערוך, ללא קהל ולא בשידור חי הוא לא טקס, הוא תשדיר תעמולה. זכותך המלאה לבחור להנחות אותו, אבל חשוב לדייק בפרטים. את מנחה תשדיר תעמולה ממשלתי״.

זנדר צייצה בדקות האחרונות לכל המבקרים וכתבה: ״עד השבעה באוקטובר שיננתי כל שם של חלל שנפל בשנים האחרונות וזכרתי כל נרצח בפעולות איבה, איפה גרו ואת מי השאירו מאחור, ככה זה – שיגעון של עיתונאים. אבל אז הגיע השבעה באוקטובר ובתוך האסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, התחולל גם האסון הפרטי שלי ונועה אחותי הקטנה נרצחה במיגונית ברעים, מה שהפך את עולמי, ריסק את המשפחה שלי ואילץ אותי לעבור צד״.

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

״מזאת שזוכרת ומסקרת ומספרת על אחרים, לזאת שנשבעה להזכיר את מי שאיבדנו ומה שקרה פה ולוודא שאף אחד לא ישכח, אף אחד, לעולם. זה מה שאני עושה כבר 11 חודשים וזה מה שאעשה גם בשבעה באוקטובר כשאנחה את טקס הזיכרון הממלכתי. משפחות שכולות רבות דרשו לקיים את הטקס הממלכתי השנה ובכל שנה, כמסורת מדממת, על ידי כל ממשלה מכהנת״.

״טקס שבמהלכו תעצור האומה מלכת, נתייחד עם הנופלים והנרצחים, נקרא לשובם של החטופים והחטופות ונתפלל לשלום הפצועים והחיילים שעדיין נלחמים.כן, לצערי יהיה זה טקס ללא קהל והוא לא יועבר בשידור חי אבל אני יודעת שהוא מורכב מאנשים שנותנים את הנשמה, אומנים מרגשים שרוצים לקחת בו חלק ובני משפחות שחוו את הנורא מכול באותה שבת״.

לבסוף הוסיפה: ״חשוב לי להיות שם, לזכור ולהזכיר ולוודא שהסיפור של היקרים שלנו יסופר, לא אתן לאף אחד לשכוח, לטייח או ליפות את מה שהיה שם, זה מה שהיה חשוב לי, למשפחה שלי ויודעת שגם לנועה שמלווה אותי בכל החלטה מאז ולתמיד. מקבלת ומחבקת כל מי שחושב אחרת״.