בעוד בכירים רבים במשפחת המלוכה, כולל הנסיך וויליאם, נסעו לאחוזת בלמורל של המלכה אליזבת השנייה בסקוטלנד, שם נפטרה אתמול (חמישי) בגיל 96, הדוכסית מקיימברידג' נשארה בווינדזור במהלך היום הראשון של ילדיה ללימודים. לאחר שהשתתפו ביום הכרות ב-7 בספטמבר, הנסיך ג'ורג' בן התשע, הנסיכה שרלוט בת השבע והנסיך לואיס בן הארבע, ציינו את היום הרשמי הראשון לשיעורים בבית הספר למברוק בווינדזור, אנגליה.

בחודש שעבר וויליאם וקייט אישרו בהודעה לעיתונות שילדיהם ילמדו בבית ספר חדש לאחר שהמשפחה עברה לווינדזור מלונדון. על פי אתר בית הספר, הקמפוס מצויד בבריכת שחייה של 25 מטר, מרכז לאמנויות הבמה ובוסתן עם תרנגולות וארנבות. היום הראשון של בני המלוכה הצעירים ללימודים, לעומת זאת, יועמד כעת בצל מותה של סבתא רבא שלהם. אמש אישרה משפחת המלוכה את החדשות ברשתות החברתיות הרשמיות שלה, וכתבה: "המלכה מתה בשלווה בבלמורל אחר הצהריים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

קייט מידלטון בחתונה של פיפה מידלטון (צילום: רויטרס)
קייט מידלטון בחתונה של פיפה מידלטון (צילום: רויטרס)

פטירתה של המלכה התרחשה שעות ספורות לאחר שארמון בקינגהאם פרסם הצהרה, ששיתפה כי הרופאים "מודאגים" בבריאותה של המלכה והמליצו לה "להישאר תחת השגחה רפואית". למלכה שחוותה בעיות ניידות בחודשים האחרונים, היה שבוע עמוס לפני פטירתה, שכלל את מינוי ליז טרוס לראש הממשלה החדשה לפני שלושה ימים. כעת, הקרובים ביותר למלכה מתאבלים על אובדנה ובמקביל חולקים כבוד לאייקון המלכותי. "מותה של אמי האהובה, הוד מלכותה המלכה, הוא רגע של העצב הגדול ביותר עבורי ועבור כל בני משפחתי", אמר המלך צ'ארלס השלישי, שנקרא בעבר הנסיך צ'ארלס, בהצהרה באמצעות ארמון בקינגהאם. "אנו מתאבלים עמוקות על פטירתה של ריבון אהוב ואמא אהובה".

המלכה אליזבת עם מקל הליכה (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת עם מקל הליכה (צילום: רויטרס)