מותה של המלכה אליזבת' השניה בשבוע שעבר ממשיך להכות הדים ברחבי העולם כשכל יום מחדש צצות עוד ידיעות על מותה של האישה ששלטה הכי הרבה זמן בהיסטוריה של המלוכה הבריטית.

אחרי דיווחים על איחוד בין האחים היריבים וויליאם והארי שחלקו יחד כבוד אחרון לסבתם האהובה ואפילו לאחר שדווח מה יעלה בגורל כלביה של המלכה, כעת נחשפת ידיעה נוספת שנראית כאילו נלקחה מסרט הוליוודי.

הנסיכים הארי וויליאים עם נשותיהם מייגן מרקל וקייט מידלטון בתהלוכה לכבוד מות סבתם (צילום: chris jackson gettyimages)
הנסיכים הארי וויליאים עם נשותיהם מייגן מרקל וקייט מידלטון בתהלוכה לכבוד מות סבתם (צילום: chris jackson gettyimages)

מסתבר כי המלכה השאירה מכתב סודי לתושבי סידני, אוסטרליה, וביקשה כי הוא לא יפתח עד שנת 2085. אותו מכתוב מסתורי, נכתב על ידה עוד בשנת 1986 במהלך חגיגות לרגל סיום שיפוץ מגדל ויקטוריה המפורסם בעיר. 

המכתב נשמר עד ליום זה בכספת מאובטחת ומלווה בהנחיות ספציפיות שנכתבו על ידי המלכה המנוחה לראש עיריית סידני שיכהן באותו זמן, וכך נכתב: "ביום לבחירתך, בשנת 2085, האם תוכל לפתוח את המעטפה הזו ולהעביר לאזרחי סידני את המסר שלי?"

תוכן המכתב אמנם לא ידוע אך כבר הספיק כצפוי לעורר ספקולציות רבות, כשרבים מעריכים שמדובר במכתב הוקרת תודה לתושבי סידני שעזרו למנוע את הריסת הבניין ההיסטורי לטובת הקמת חניון.

המלכה אליזבת השניה (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת השניה (צילום: רויטרס)

תיאוריה נוספת מקשרת את המכתב לחברת אחזקה מלזית שחתמה בשנת 1986, השנה בה נכתב המכתב, חוזה שכירות בבניין ויקטוריה למשך כ-99 שנים, בדיוק עד שנת 2085 בה תוכן המכתב אמור להתגלות.

אליזבת' השניה מלכה על בריטניה ועל עוד כ-15 מדינות עצמאיות שהשתייכו לחבר העמים הבריטים, בתוכם נמצאת  גם אוסטרליה. המלכה ביקרה במדינה כ-16 פעמים במשך 70 שנות כהונתה והפעם האחרונה היתה לפני יותר מעשור, בשנת 2011.