אחרי שפורסם כי ילדיהם של הנסיך הארי ומייגן מרקל יקבלו תארים רשמיים של בית המלוכה הבריטי, נראה שיש צרות בנושא וכעת התפרסם בדיילי מייל כי ילדיהם, נכדיו של המלך צ'ארלס, לא יקבלו תארי מלוכה רשמיים. ארצ'י בן השלוש וליליבט בת השנה, היו צפויים להפוך רשמית לנסיך ונסיכה בעתיד הקרוב. אבל בעקבות שיחות מתוחות בין המלך החדש בימים האחרונים, הסאסקסים נותרו "זועמים" על כך שילדיהם לא יזכו גם לתארים של HRH (Royal Highness) או בתרגום לעברית: "הוד מלכותם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מקורות מדווחים שהארי ומייגן הדגישו שלבנותיו של הנסיך אנדרו - ביאטריס ויוג'יני יש מעמד של HRH למרות שלא היו בני משפחת המלוכה. מקור אמר ל"סאן": "הארי ומייגן היו מודאגים מהנושא הביטחוני והיותם נסיך ונסיכה מביא להם את הזכות לקבל רמות מסוימות של ביטחון מלכותי. היו הרבה שיחות במהלך השבוע האחרון. הם התעקשו שארצ'י וליליבט הם נסיך ונסיכה. הם היו חסרי רחמים מאז שהמלכה מתה. הם נותרו זועמים על כך שארצ'י וליליבט לא יכולים לקבל את התואר HRH.

אחרי שנתיים: הנסיך הארי והנסיך וויליאם התאחדו - והמעריצים השתגעו

הנסיך הארי, ארצ'י, הנסיך צ'ארלס (צילום: אינסטגרם,Chris Jackson/Pool via REUTERS)
הנסיך הארי, ארצ'י, הנסיך צ'ארלס (צילום: אינסטגרם,Chris Jackson/Pool via REUTERS)

"זה ההסכם - הם יכולים להיות נסיך ונסיכה אבל לא HRH כי הם לא עובדים מלכותיים", אמר המקור. ארצ'י וליליבט זכאים לתארים לאחר מותה של המלכה אליזבת כחלק מהכללים שנקבעו על ידי המלך ג'ורג' החמישי ב-1917 - שהגבילו את מספר בני המלוכה המשתמשים ב-HRH. מרקל טענה בעבר שתואר HRH נדחה מוקדם יותר מארצ'י בגלל הגזע שלו. וכשנשאלה אם זה "חשוב" עבורה שארצ'י ייקרא נסיך, היא אמרה שאין לה שום קשר לתארים רשמיים.

בינתיים, הסאסקס הפסיקו להשתמש בסגנונות HRH משלהם לאחר שפרשו כבני המלוכה עובדים בכירים לחיים בלוס אנג'לס, ובהמשך היו קריאות להסיר את תארי הדוכס והדוכסית שלהם. בשנת 1917, המלך ג'ורג' החמישי הוציא פטנט חדש על אותיות שהגביל את מספר בני משפחת המלוכה בעלי תואר HRH.

הארי ומייגן עם בנם ארצ'י (צילום: רויטרס)
הארי ומייגן עם בנם ארצ'י (צילום: רויטרס)

הכללים קבעו כי "לילדי כל ריבון של הממלכה ולילדים של בניו של כל ריבון כזה והבן החי הבכור של בנו הבכור של הנסיך מוויילס, יחזיקו וייהנו מהתארים בכל עת. תואר או תכונה של הוד מלכותו עם כבודם הנסיך או הנסיכה בראשית השמות הנוצריים שלהם או עם תארי הכבוד האחרים שלהם". כשארצ'י נולד במקום השביעי בתור לכס המלכות במאי 2019, הוא היה רחוק מדי בקו הירושה. למרות שהוא היה נין של המלך, הוא לא היה בן בכור של מלך לעתיד, ולכן לא היה אוטומטית נסיך.

המלכה אליזבת, הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: AFP)
המלכה אליזבת, הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: AFP)