הראפר קניה ווסט או בכינויו "Ye", נחסם מהרשתות החברתיות טוויטר ואינסטגרם לאחר שהאשים את הראפר פי דידי בשליטה על ידי ​​"אנשים יהודים". זה מגיע אחרי הפרובוקציה שלו בשבוע האופנה בפריז, שם לבש חולצה מתריסה כנגד מחאת השחורים בארצות הברית ועליה נכתב "חיי לבנים חשובים". ההתבטאויות של הראפר עוררו זעם ורעש גדול בעולם והוא מצידו הסביר שהוא לא יכול להיות אנטישמי כי אנשים שחורים הם יהודים בעצמם. 

האיש העשיר בעולם, איילון מאסק, אמר בציוץ שדיבר עם הראפר והביע את דאגתו מהציוץ האחרון שלו וציין שהוא מאמין שווסט לקח את אמירותיו ללב. לא רק מאסק הגיב לווסט אלא גם מוזיאון השואה בלוס אנג'לס ששלח הזמנה לראפר להתארח במוזיאון. "למילים יש חשיבות ולמילים יש השלכות. אנחנו קוראים לך לבוא לבקר אותנו במוזיאון השואה באל.איי כדי להבין איך מילים יכולות להסית לאלימות מחרידה ולרצח עם. השואה התחילה רק במילים שהולידו למרבה הצער סטריאוטיפים, אמירות גזעניות והאשמת אחרים והובילו לרצח של שישה מיליון יהודים", נכתב.

קניה ווסט (צילום: רויטרס)
קניה ווסט (צילום: רויטרס)

השחקן היהודי דיוויד שווימר הגיב לווסט וכתב: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בעולם. היהודים מהווים רק 2.4% מאוכלוסיית ארצות הברית אך הם קורבנות של יותר מ-60% מכלל פשעי השנאה הדתיים. בין אם קניה ווסט חולה נפש ובין אם לא, אין ספק שהוא קנאי. דבר השטנה שלו קורא לאלימות נגד יהודים. אם אתה מפרש את דבריו בדרך אחרת ומגן עליו, נחש מה? אתה גזען. אם אנחנו לא קוראים למישהו משפיע כמו קניה בגלל המילים המפלגות, הבורות והאנטישמיות שלו אז אנחנו שותפים. שתיקה היא שותפות". גם השחקנית היהודייה ג'יימי לי קרטיס צייצה בתגובה לווסט וכתבה: "היום הקדוש ביותר ליהדות [יום כיפור] היה בשבוע שעבר. מילים חשובות. איום על העם היהודי הסתיים פעם אחת ברצח עם. המילים שלך פוגעות ומסיתות לאלימות. אתה אבא. בבקשה תפסיק". 

דיוויד שווימר (צילום: רויטרס)
דיוויד שווימר (צילום: רויטרס)