ספרו הביוגרפי החדש של השחקן מת'יו פרי, שמוכר לרובינו כצ'נדלר מהסטיקום "חברים", ממשיך לתת הצצה לקשיים שעבר לאורך השנים בעקבות התמכרויותיו השונות לסמים ואלכוהול. פרי סיפר בספרו שכמעט מת לאחר שצרך 55 כדורים של ויקודין (משככי כאבים) וליטר וודקה רק כדי להצליח לעבור את היום.

השחקן שמעריך שהוציא כתשעה מיליון דולר בניסיון להתפכח - כתב גם כי התפילה הנלהבת לתהילה שנשא לאלוהים כנער התבררה כמשהו שהוא לא יאחל לאויבו הגרוע ביותר. לקראת סוף הספר "חברים, מאהבים והדבר הגדול והנורא", שיצא ביום שלישי כתב פרי בן ה-53, על התמכרותו: "לא רק שיש לי את המחלה, אלא גם לקחתי את זה קשה. לקחתי את זה קשה כמו שאתם יכולים לקחת את זה, למעשה. זה הולך להרוג אותי". 

''חברים'', פרק האיחוד (צילום: צילום מסך)
''חברים'', פרק האיחוד (צילום: צילום מסך)

"רוברט דאוני ג'וניור, שדיבר על ההתמכרות שלו, אמר פעם, 'זה כאילו יש לי אקדח בפה עם האצבע על ההדק, ואני אוהב את הטעם של המתכת'. הבנתי. אני מבין שגם בימים טובים, כשאני פיכח ואני רואה קדימה, זה עדיין איתי כל הזמן. עדיין יש אקדח". השחקן, שנראה היה שהתקשה לדבר במהלך הצילומים של איחוד 'חברים' ב-2021, מגלה שהוא עבר 14 ניתוחים, כמעט מת כמה פעמים - פעם אחת הלב שלו הפסיק לפעום לחמש דקות - וכעת יש לו מעיים של אדם "בשנות התשעים לחייו".

הכוכב שסירב לספר למגזין פיפל אם הוא פיכח, משתמש כעת ב-Suboxone, תרופה שמטפלת בגמילה מאופיואידים, למשך שארית חייו. אבל, כותב פרי, התרופה השפיעה על יכולתו לחוות שמחה, והותירה אותו "תמיד קצת מבולבל". "[כמה] רופאים אומרים לי שאני לא פיכח טכנית בזמן שאני עדיין על זה. (זה אירוני כי זה סם שמשמש כדי להוריד אותך מסמים אחרים)", הוא כותב. עוד הוסיף פרי: "זה מאוד מוזר לחיות בעולם שבו אם אתה מת, זה היה מזעזע אנשים, אבל לא יפתיע אף אחד".

מת'יו פרי (צילום: Kevin Winter.GettyImages)
מת'יו פרי (צילום: Kevin Winter.GettyImages)

הספר מתחיל בשנת 2019, כשפרי מוצא את עצמו נאבק פיזית בצוות גמילה שחושב שהוא משקר על כך שהוא סובל מכאבים, לפני שרופאי המיון מגלים סוף סוף שאופיואידים גרמו לו לעצירות עד שהמעי הגס שלו התפוצץ. "הייתי כל כך מלא במים שזה כמעט הרג אותי", הוא כותב. בעודו בתרדמת, הרופאים אמרו לבני משפחתו שיש לו סיכוי של שני אחוזים לשרוד.

כמה מהרגעים העצובים ביותר של הספר הם התיאורים של ניסיונתיו הרבים למצוא אהבה. פרי הציע נישואין, בעודו מכור, לחברה ותיקה במכון גמילה בשוויץ בשנת 2020. למרות שהוא לא מציין את שמה, ארוסתו לשעבר היא המנהלת הספרותית מולי הורביץ. "קניתי לה טבעת כי הייתי מפוחד שתעזוב אותי. לא רציתי להיות כל כך פצוע ולבד במהלך הקורונה", הוא מתוודה. "הייתי בהיי על 1,800 מיליגרם של הידרוקודון כשביקשתי ממנה להתחתן איתי... והיא גם ידעה את זה. והיא אמרה 'כן'". כשהגיע הביתה, הוא היה כל כך מנותק, שהוא כתב: "רגע... איך התארסתי?", האירוסין הסתיימו ב-2021.

מת'יו פרי (צילום: gettyimages)
מת'יו פרי (צילום: gettyimages)

בספר הוא גם דיבר על שורה של רומנים, כולל אחד עם ג'וליה רוברטס - אותה זרק, וכתב: "אני לא יכול להתחיל לתאר את מבט הבלבול על פניה", והוסיף: "לא הייתי מספיק; לעולם לא יכולתי להספיק; הייתי שבור, כפוף, לא אהוב. אז במקום להתמודד עם הייסורים הבלתי נמנעים של אובדן, נפרדתי מג'וליה רוברטס היפה והמבריקה". מאוחר יותר, הוא צפה בה זוכה באוסקר השחקנית הטובה ביותר על הסרט "ארין ברוקוביץ'" ב-2001 בזמן שהוא בגמילה.

שנים לפני ששניהם לוהקו ל"חברים" פרי ניסה לחזר אחרי ג'ניפר אניסטון, אבל היא דחתה אותו. השחקן הפתיע כשכתב שתמיד היה מאוהב בה. "די מוקדם ביצירת 'חברים' הבנתי שאני עדיין דלוק קשות על ג'ניפר אניסטון. ואז הייתי שואל את עצמי, כמה זמן אני יכול להסתכל עליה? האם שלוש שניות יותר מדי?". למעשה אניסטון הגיעה לקרוואן שלו כדי להתערב כשההתמכרות שלו החמירה, ואמרה שהצוות יכול להריח עליו אלכוהול.

ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי ב''חברים'' (צילום: Stringer/GettyImages)
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי ב''חברים'' (צילום: Stringer/GettyImages)

הייתה גם את הפעם שהוא היה בזוגיות עם השחקנית קמרון דיאז - אבל היא לא התלהבה לחלוטין: "היה ברור שהיא לא מעוניינת בי בכלל". כשהוסיפה חטא על פשע, הוא כותב, היא הכתה אותו בטעות בפניו. הוא סיפר כי לפחות חלק מהבעיות שלו עם נשים מגיעות ממערכת היחסים הקשה שלו עם אמו, סוזן פרי, שהייתה עוזרת העיתונות של ראש ממשלת קנדה לשעבר פייר טרודו וכעת נשואה למנחה "דייטליין" קית' מוריסון.

למרות שפרי מתעקש שהוא אף פעם לא היה "מסטול" בזמן הצילומים של "חברים", הוא אומר שלעתים קרובות היה חולה או תחת האנגאובר - כמו הפעם שבה התעלף על הספה של סט בית הקפה "סנטרל פרק" והשחקן מאט לבלנק, ג'ואי, נאלץ להעיר אותו כדי לומר את השורה שלו. עונה תשיעית של הסדרה הייתה השנה היחידה בה היה "מפוכח לחלוטין", כפי שהוא כתב, והשנה היחידה בה היה מועמד לאמי.

פרי מציין שנוכל לדעת במה הוא השתמש במהלך העונות של "חברים". "תוכלו לעקוב אחר מסלול ההתמכרות שלי אם תעריכו את המשקל שלי מעונה לעונה", כתב השחקן. "כשאני עם משקל עודף, זה אלכוהול; כשאני רזה, זה כדורים. כשיש לי זקן, זה הרבה כדורים". הוא ירד 10 קילו של "שומן אלכוהול" בין הפיילוט לפרק הראשון וכתב שמשקלו נע בין 60 ל-102 קילו במהלך התוכנית. תאונת אופנוע ים על הסט של הסרט "Fools Rush In" הובילה לתלותו במשככי כאבים. עד סוף העונה השלישית של "חברים", הוא בילה את רוב זמנו הפנוי בניסיון להשיג את ויקודין - עד 55 כדורים ביום. לפעמים, הוא כתב, הוא היה הולך לבתים פתוחים רק כדי לגנוב קצת מארונות תרופות.

מת'יו פרי (צילום:  Jason Merritt/TERM  Getty Images)
מת'יו פרי (צילום: Jason Merritt/TERM Getty Images)

בסביבות מרץ 2001, בזמן שצילם את הסרט "Serving Sara" עם אליזבת הארלי ב-2002, הוא היה על מתדון, קסנקס וקוקאין ושתה ליטר של וודקה ביום. הוא הופיע כדי לצלם סצנה אחת, רק כדי להבין שהיא צולמה כמה ימים קודם לכן. הוא סגר את הפקת הסרט כדי שיוכל ללכת למרכז גמילה מרינה דל ריי. מאוחר יותר חייבו מפיקי הסרט 650,000 דולר עבור הפרת החוזה.

בגמילה שוב בסביבות נובמבר 2020, לבו של השחקן נעצר לחמש דקות לאחר שהרופאים נתנו פרופופול שהגיב לא טוב לאינטראקציה עם הכדורים שהיו במערכת הדם שלו. פרמדיקים הצילו את חייו של פרי עם החייאה אבל שברו שמונה צלעות תוך כדי, שבסופו של דבר עלו לו באיבוד סצנות עם מריל סטריפ ב"אל תסתכל למעלה". עוד הוא סיפר ששיניו הקדמיות נפלו בזמן שהוא נגס בחמאת בוטנים על טוסט. הוא היה צריך להחליף את כולם. "יש סיבה שאני עדיין כאן", כתב פרי. "לברר מדוע המשימה הוטלה עליי". 

מת'יו פרי (צילום: Getty images)
מת'יו פרי (צילום: Getty images)