למרות רצונו של הנסיך הארי להשלים עם בני משפחתו, הוא טוען בספר חדש שיצא בשלישי הקרוב שאחיו הבכור הנסיך וויליאם תקף אותו פיזית, כך לפי ה"גרדיאן". "הוא תפס אותי בצווארון, קרע את השרשרת שלי, והוא הפיל אותי על הרצפה", מצטט ה"גרדיאן" את הנסיך הארי. ארמון בקינגהאם טרם הגיב לבקשת תגובה.

על פי ה"גרדיאן", הספר אומר שהמחלוקת נוצרה בעקבות הערות הנסיך וויליאם לנסיך הארי בביתו בלונדון ב-2019. הנסיך הארי, כך נכתב בעיתון, כותב שאחיו היה ביקורתי על נישואיו למייגן מרקל - ושהנסיך וויליאם תיאר אותה כ"קשה", "גסה" ו"שוחקת". הדוכס מסאסקס, לפי הדיווחים, כותב שאחיו הבכור "דבק בנרטיב העיתונות" כשהעימות החריף.

הנסיך וויליאם, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)
הנסיך וויליאם, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)

אומרים שהנסיך הארי מתאר את מה שקרה אחר כך, כולל מריבה פיזית, לכאורה. "הוא הניח [כוס] מים, קרא לי בשם אחר, ואז התקרב אליי. הכל קרה כל כך מהר. כל כך מהר. הוא תפס אותי בצווארון, קרע את השרשרת שלי, והפיל אותי על הרצפה. נחתתי על הקערה של הכלב, שנסדקה מתחת לגבי, החתיכות חתכו אותי. שכבתי שם לרגע, המום, ואז קמתי על רגליי ואמרתי לו לצאת". לפי הקטע שהגיע לידי הגרדיאן, ויליאם עזב ואמר: "אתה לא צריך לספר על זה למייגן".

הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: באדיבות הוט 8)
הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: באדיבות הוט 8)

מרטין פנגלי, עיתונאי באתר הגרדיאן האמריקאי שכתב את סיפורו, אמר שהוא לא פנה לצוות התקשורת של הנסיך וויליאם. פנגלי אמר ל-BBC Radio 5 Live: "ברור שדיווחנו על כך, לא קראנו לזה קרב כי הארי אומר שהוא לא נלחם בחזרה". הנסיך הארי כותב שאחיו דחק בו להכות בחזרה והוא סירב לעשות זאת, לפי הגרדיאן, אבל הנסיך וויליאם מאוחר יותר "הצטער והתנצל".

בסדרה של הזוג הארי ומייגן בנטפליקס, הנסיך הארי מתאר פגישה בה השתתף עם אחיו ואביו, המלך כיום. הנסיך הארי תיאר את הפגישה בתחילת 2020, בה השתתפה גם המלכה המנוחה, כ"מפחידה". "זה היה מפחיד שאחי צורח וצועק עליי ואבא שלי אומר דברים שפשוט לא היו נכונים, וסבתא שלי ישבה שם בשקט וקצת מכילה הכל", אמר.

ה"גרדיאן" מדווח שהנסיך הארי מפרט פגישה עם המלך צ'ארלס, אז הנסיך מוויילס, והנסיך וויליאם לאחר הלווייתו של סבו, הנסיך פיליפ, באפריל 2021. על פי העיתון, הנסיך הארי כתב שאביו עמד בינו לבין הנסיך וויליאם, ואמר: "בבקשה, בנים, אל תהפכו את שנותיי האחרונות לאומללות".

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)