הנסיך הארי ומייגן מרקל עושים קיצוצים בצוות שלהם וזאת לא הפעם הראשונה. הפעם, הזוג נפרד מצוות התקשורת שלהם במטרה לחסוך בהוצאות, כך נודע ל־Page Six. מאז שוויתרו על תפקידיהם המלכותיים ב־2020, נפרדו השניים מלפחות 25 עובדים, חלקם טרם נחשפו לציבור. רק בחודש שעבר דווח כי בני הזוג סיימו את דרכם עם שישה עובדים נוספים, בהם גם שני אנשי התקשורת הפנימיים.

״זה אותו סיפור ישן, הם מחליפים עובדים מהר יותר מאנשים שמחליפים נייר טואלט. החלב מחזיק מעמד יותר מאשר העובדים שלהם״, אמר מקור מלכותי בציניות. לטענת גורם נוסף, ההחלטה להעביר את ניהול התקשורת לחברת יחסי ציבור חיצונית נובעת גם משיקולי עלות: ״מהבחינה הכספית, זה זול יותר להעסיק משרד PR מאשר להחזיק צוות קבוע״.

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום:  REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)

אחת הסיבות המרכזיות לקיצוץ נוגעת לחוזה הנטפליקס של הזוג. החוזה, שדווח כעת בשווי של עד מאה מיליון דולר, לפי מקורות בענף יכול לעמוד על כ‑20 מיליון דולר בלבד ולא צפוי לחדש בתנאים דומים. בני הזוג זכו להצלחה עם סדרת הדוקו "Harry & Meghan" ותוכנית הלייף־סטייל "With Love, Meghan", אך פרויקטים נוספים כמו הסרטים התיעודיים "Heart of Invictus" ו־"Polo" עברו מתחת לרדאר.

במקביל, נטפליקס משנה את גישתה העסקית ומעדיפה כיום הסכמי "First Look" על פני חוזים בלעדיים, מה שעשוי להביא לכך שהזוג יחדש את ההסכם בתמורה לסכום נמוך בהרבה מהחוזה הנוכחי.

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: Patrick van Katwijk/Getty Images)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: Patrick van Katwijk/Getty Images)

המהלך הזה מתרחש על רקע ההוצאות הכבדות של בני הזוג, שמהן לא ניתן להתעלם: החל מנסיעות תכופות, דרך שכר אבטחה שנתי שמוערך בשני מיליון דולר, ועד מס נכס בגובה 288 אלף דולר לביתם היוקרתי במונטצ'יטו שבקליפורניה, ששוויו נאמד בכ־27 מיליון דולר.

בתוך מציאות כלכלית מורכבת זו, הנסיך הארי שואף לחזק מחדש את הקשר עם משפחת המלוכה, ובפרט עם אביו, המלך צ’ארלס השלישי, שמתמודד עם מחלת הסרטן. מייגן, מנגד, מתמקדת בפן העסקי, לאחרונה השיקה מותג רוזה חדש וצפויה להמשיך להופיע בעונה נוספת של תוכנית הלייף סטייל שלה.