מי ידע שגם חודשיים אחרי שיעזוב את הריאליטי שבו נחשף לקהל הישראלי, שי חי עדיין יצליח לעורר מהומה כל כך גדולה - רק בגלל בחירה אישית שלו. כוכב העונה האחרונה של "האח הגדול" ומי שהוקם סביבו "צבא מעריצים" של עשרות אלפי חובבי ריאליטי, זכה אמש (שני) לשלל גידופים, דברי ביקורת ונאצה, רק בגלל בחירה אופנתית שעשה. מי ידע שפאשן כל כך מרגש את חובבי שי חי?


מה שקרה הוא שיוצא הריאליטי פרסם אתמול תמונה של עצמו לבוש בהידור, כולל מכנסיים פלוס ווסט זהובים מעל חולצה מכופתרת ועניבת פפיון שכל כך מזוהה איתו. אבל השיא? שי חי נעל זוג נעליים עליהם סמל רקום שנראה כמו צלב נוצרי, אחד הסמלים הדתיים המוכרים ביותר בעולם המערבי. מדובר בנעליים של מותג האופנה האיטלקי דולצ'ה וגבאנה, שהפאשניסטה מהמסך בחר לצעוד בטוב טעם - וכלל לא האמין שיגררו מלחמת התגובות ואיומים, שלהם זכה אחרי פרסום התמונה.



"למה צלב??? סעמק עם הערבים השרמוטות האלה", כתב אחד, בעוד שאחרים פרסמו כתגובה לתמונה "למה להתלבש כמו קוקסינל, למה איך מזה הטעם הזה" או "מה הקטע עם צלבים בנעליים ותמונה של קדוש נוצרי על הקיר? WTF?". אלה היו התגובות הקלות, כיוון שכוכב הריאליטי זכה לאיומים ברצח (מוגזמים), האשמות כי הוא משתייך לדת הנוצרית (רק לא זה, חס ושלום!) ואלימות מילולית. 

"לפעמים נעל, היא רק נעל"
ממש כפי שנהג גם בבית "האח הגדול", שי חי בחר שלא לשתוק והלילה פרסם תגובה רשמית שלו, שמבהירה שכל המהומה מיותרת בהחלט. "אז מה היה לנו היום? מכתבי נאצה, איומים ברצח, יהודים שנעלבו כי על הנעל שלי יש צלב, נוצרים שנעלבו כי על הנעל שלי יש צלב, שיח טוקבקים אלים ברשתות החברתיות", כתב חי, "קשה להאמין שבשנת 2016 צריך לחשוב פעמיים לפני שלובשים פריטי אופנה".

נעלי המחלוקת. שי חי (פייסבוק)
נעלי המחלוקת. שי חי (פייסבוק)

"אני יהודי שמגן דויד מקועקע על גופו, אבל עם זאת אני מכבד כל אדם וכל אמונה, אצלי אין סמלים 'טמאים' רק בגלל שהם מגיעים מעולם שונה משלי. הנצרות היא דת עם אסתטיקה מפוארת ועתיקה שנטועה עמוקות בהיסטוריה של האומנות הקלאסית. יצירות המוזיקה, הציור, והפיסול הגדולות ביותר נוצרו ברוח הנצרות והערב נעלתי נעל שנוצרה על ידי דולצ'ה וגבאנה - בית אופנה שעיקר העיצובים שלו מושפעים מהנצרות", הסביר חי בפירוט.

"לי בניגוד למלעיזים אין בעיה עם שום דת או סמל שנוצרו בכדי לתת תודה לאלוהים. אולי כדאי להזכיר בהזדמנות זו שאותו הצלב שמרתיח אתכם כל כך נוצר בכדי להנציח אדם שנצלב בעקבות שנאה וצרות מוחין. לא משנה מאיפה באנו ובמה אנחנו מאמינים, כולנו אחד, ולפעמים נעל, היא רק נעל". תירגעו, נעליים.

"אין בעיה עם שום דת". שי חי מגיב (פייסבוק)
"אין בעיה עם שום דת". שי חי מגיב (פייסבוק)