איש הספורט וכוכב "האח הגדול", לירן שטראובר, מחא על כך שאינו זכאי לקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי, תוך כדי שהוא חשף את תלוש השכר שלו כשכיר וקרא לאזרחי ישראל להפסיק לשלם ביטוח לאומי. בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות חשף שטראובר שכשכיר הוא השתכר מדי חודש בממוצע של 20,000 שקלים ומלין כי בגלל שהשתכר מעל 6000 שקל לפני הקורונה, אינו זכאי לקבל דמי אבטלה.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

"אני ממש לא מתבייש לחשוף כי מתחיל להימאס לי מהבדיחה הזו. זו התשובה שקיבלתי מהמדינה היקרה שלי על הפסד הכנסה של כ-80,000 ש"ח, החל מה-15 במרץ, שיצאתי לחל״ת והפסקתי גם את עבודתי כעצמאי ולא בגלל שאני בחרתי לעשות כך. המדינה קבעה על סגר. משלם ביטוח לאומי כעצמאי לפי גובה ההכנסה כעצמאי ובנוסף משלם ביטוח לאומי כשכיר לפי גובה ההכנסה כשכיר. אבל ביטוח לאומי קבע שלמרות ש-3 חודשים לא הייתה לי הכנסה, לא מגיעים לי דמי אבטלה, כי בתקופה לפני הקורונה הרווחתי מעל 6000₪ לחודש".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by לירן שטראובר (@liranstrauber) on

"ההפסד שלי גבוה בהרבה מגובה דמי האבטלה שהייתי אמור לקבל. לא מבקש מה שלא מגיע לי, מבקש שישלמו 70% מהשכר שהפסדתי כשכיר ב-3 החודשים שהייתי בחל״ת, מאונס, לא מבחירה. שאפילו לא מכסה 20% אחוז מההוצאות השוטפות שלי אבל לפחות זה משהו. כמות הכסף שהכנסתי לביטוח לאומי לאורך הקריירה שלי כספורטאי ולאחר פרישתי כעצמאי וכשכיר נעמד על סכום מעל שש ספרות. אבל 12 אלף ש"ח סה״כ דמי אבטלה לכל שלושה החודשים הם לא מוכנים לשלם! תתביישו לכם מקבלי ההחלטות!!! תתביישו לכם גוף שקורא לעצמו ״ביטוח לאומי״".

במקביל הגיב לאחד המטקבקים וכתב: "מפסיק לשלם ביטוח לאומי, זה הפתרון היחיד. מדינה שלמה לא תשלם ואז מה יתבעו את כל המדינה? בהצלחה לבתי המשפט והוצאה לפועל עם העומס". 

וגם: טל טלמון נשברת בדמעות: "אני לא מצליחה להיכנס להריון" - לחצו כאן.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by לירן שטראובר (@liranstrauber) on