בדיוק שנה חלפה מאז שהגר משה צעדה לחופה בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" ופגשה שם לראשונה את ניר פור. אף שבתחילה היה נדמה שמדובר בשידוך מוצלח, כבר בדרכם ללילה הראשון שלהם יחד במלון הרגישה משה, לדבריה, תחושות לחץ וחרדה מהתהליך שאליו נכנסה. לאורך העונה עברו השניים לא מעט טלטלות בקשר. "יום החתונה היה אחד הימים השמחים בחיי", היא מספרת כעת. "היה משהו נורא כיפי ביום הזה. פחדתי להסתכל על ניר כשעמדתי מולו בחופה, ולא היה לי לאן לברוח עם העיניים, החטפתי אליו חצי מבט, לחצנו ידיים והרגשתי הקלה. מבחינה חיצונית נרגעתי כי הוא נראה טוב. פחדתי שיביאו לי שידוך נפילה. זה היה הפחד שלי. זה היה אחד הימים השמחים בחיי, הכל זרם. בכיתי בטירוף מרוב התרגשות".

אז מתי נפל האסימון?

"במונית בדרך למלון נלחצתי, מה קורה פה? באמת עשית את זה עכשיו? כשכולם הלכו ונשארנו לבד, נכנסתי לעשות אמבטיה, ופתאום הרגשתי לחץ מכל הדבר הזה. עכשיו אני אמורה לעבור לגור איתו, ופתאום כבר לא בא לי לקחת חלק בזה. הרגשתי שאני רוצה להיות קרובה למשפחה ולחברים. לאט־אט התחלתי להרגיש שאני מאבדת את זה. במוסקבה (לשם טסו לירח דבש בתוכנית – מ"ל) לא היה לנו טוב. לא בגללו, זה בכלל לא היה קשור אליו, זה היה לגמרי אני עם עצמי. הרגשתי שאני רוצה לבד, שאין לי אוויר, רציתי שיעזבו אותי לנפשי. ברגעים שלא היינו מצולמים, ביקשתי ממנו להתפצל, הוא התבאס מזה".

הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)
הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)

מתי היה המשבר הכי גדול בקשר שלכם?

"המשבר הכי גדול היה כשעברנו לדירה שההפקה נתנה. היה ריב מטורף סביב המעבר. חזרתי ממוסקבה ללחץ מטורף של משמרות בבית החולים. היו תורנויות בלתי נגמרות, ובתוך כל הדבר הזה הייתי צריכה לעשות מעבר דירה. זה היה יותר מדי בשבילי. הייתי חסרת סבלנות ובלתי נסבלת. משם זה הידרדר".

מה הייתה הטעות הכי הגדולה שלך?

"בערב של החתונה ישנו באותה מיטה. גם במוסקבה ישנו באותה מיטה, אם כי לא היה מגע, כל אחד עם שמיכה נפרדת. כשעברנו לגור יחד, נכנסנו לא בטוב ולקחנו חדרים נפרדים. זאת הייתה טעות כי זה הרחיק בינינו מאוד. יש משהו בלישון ביחד שנורא מחבר, נורא מקרב, ולא היה לנו את זה. הבמאית אמרה לי: 'אין בעיה, מה שתחליטי, תישנו בנפרד', אבל זה עץ שמאוד קשה לרדת ממנו אחר כך".

הגר משה (צילום: שלומי יוסף)
הגר משה (צילום: שלומי יוסף)

מתי הייתה ביניכם קרבה אינטימית ולא מול המצלמות?

"לקח לנו זמן. התנשקנו בפעם הראשונה רק בסופ"ש זוגות, שלושה שבועות אחרי תחילת הצילומים. הרגשתי לא בנוח להתנשק מול המצלמות, אני רופאה, אנשים רואים אותי בבית חולים. לא ידעתי עד כמה אני מוכנה להיחשף, גם ככה את מרגישה עירומה בכיכר העיר. היום זה בדיוק הפוך, לי אין בעיה להתנשק, ולניר יש בעיה. זה מביך אותו".

צילומי העונה הסתיימו בבשורות משמחות, כשפור ומשה החליטו להישאר יחד גם אחרי שהמצלמות כבו. אבל אז, אחרי חודשיים, הקשר בין השניים עלה על שרטון, והם החליטו להיפרד. "אחרי הצילומים נשארנו ביחד עוד כמעט חודשיים באותה דירה שההפקה נתנה לנו, והפעם ישנו באותו חדר", היא מספרת. "ניר נסע עם המשפחה שלו לטיול של שבועיים, וזה היה זמן קריטי. זה הרחיק אותנו. הכל הידרדר, עד שרבנו על משהו אידיוטי וניר בחר לחתוך. לי לא היה את האומץ לחתוך".

רצית לסיים את הקשר? 

"רציתי להמשיך לנסות למרות שהיה ממש רע. ברגע שהוא רצה לחתוך, ויתרתי באותו רגע. פינינו את הדירה, ואז הרגשתי הקלה, כאילו אפשר סוף־סוף לחזור לחיים, הפרק הזה מאחוריי. ההפקה ירדה מאיתנו, כולם שחררו. חזרתי לחיי. אחרי חודשיים חגגתי יום הולדת 40, והוא לא התקשר לברך מזל טוב. זה ביאס אותי. חיכיתי לשמוע ממנו. כמעט חייגתי אליו בעצמי. אז הבנתי שזה לא באמת נגמר. הייתי בחתונה וכל האירוע חשבתי עליו. הבנתי שאני מתגעגעת, הרגשתי שאני חייבת לדבר איתו. התקשרתי אליו. זה היה אחד הדברים הכי קשים שעשיתי. פחדתי שהוא לא ירצה לדבר איתי, כי הרי זה לא נגמר בטוב. הוא היה פגוע וכועס. נפגשנו וחזרנו להיות בקשר ידידותי. כשנפגשנו בלי מצלמות, פתאום זה היה אחרת, הייתי פחות קשוחה, הרגשתי שאין לי מה להפסיד, אין לי על מה להילחם יותר. מאז אנחנו ביחד. כנראה זה הגורל שלנו. גילינו שלמדנו במקביל באוניברסיטת בר־אילן באותן שנים, ואפילו באותם קורסים אצל אותם מרצים".

אם היית פוגשת אותו בלימודים, היה לכם סיכוי?

"לדעתי לא".

חתונה ממבט ראשון, הגר משה, ניר פור (צילום: אור גפן)
חתונה ממבט ראשון, הגר משה, ניר פור (צילום: אור גפן)

כל פרק מחדש

משה היא בוגרת ארבעה תארים: תואר ראשון במדעי החיים, תואר שני באימונולוגיה, דוקטורט במדעי המוח ותואר ברפואה. מאז שלוהקה לעונה השלישית של הריאליטי הספיקה לסיים סטאז', והיא ממתינה בימים אלה לתקן בבית החולים לטובת תחילת ההתמחות. "זאת הייתה שנה הזויה, שנה מטורפת", היא אומרת. "כל כך הרבה דברים קרו בשנה הזאת, עד עכשיו אני לא מעכלת. זאת השנה הכי קשה והכי טובה והכי שמחה, והכי הכל מהכל, וזה בלי קשר לקורונה. יש אנשים שהכל הולך להם בקלות, לי לא, אצלי הכל קשה".

בימים אלה חברה משה לכלות מהעונות הקודמות של הריאליטי - צוקית אשכולי מהעונה השנייה ורלי לוי מהעונה הראשונה - ויחד עם העיתונאית אפרת וכטל הן מעבירות סדרת הרצאות על רווקות בגיל מאוחר. על רקע הקורונה, ההרצאה הראשונה תיערך הערב בזום. "אומנם כיום רובנו נמצאות בזוגיות, אבל אנחנו הולכות לדבר על מה זה אומר להיות רווקה בגיל מאוחר", היא מספרת. "התחושה היא שיש בך משהו פגום. לא משנה מה השגתי בחיים – עם כל התארים וזה שאני רופאה - זכיתי בטייטל אחד: הרווקה. זה שורט, את מרגישה תמיד בעמדת נחיתות, כאילו משהו בך לא בסדר. יש גם תחושה של אפליה כלפי סינגלים מבוגרים, את משלמת יותר על הכל. גם במענק קורונה רווקים קיבלו, למשל, 750 שקלים. אבל איך אפשר להשוות ביני, שמחזיקה דירה, ובין צעירה בת 20?”.

לאורך העונה נחשבה משה לפרטנרית שהקיפה את עצמה בחומות הגנה ולא נתנה לאיש להתקרב, בעוד פור היה הפרטנר המכיל והרגוע ששמר על קור רוח וסבלנות. רק לקראת הסוף הפכה משה מהכלה שהקהל אוהב לשנוא לדמות שעברה מהפך, וכעת כולם מייחלים לאושרה.

היית הכלה שספגה את הביקורות הכי קשות. איך מתמודדים עם כזאת ביקורת נוקבת?

"היה סיוט. אני חושבת שאני עדיין פוסט־טראומטית. היום אני לא קוראת טוקבקים. יש אנשים שפשוט שונאים אותי, לא משנה מה אני אעשה. אי אפשר להסביר את הדיכוטומיה בלהפוך מאנונימי מוחלט למישהו שלכולם יש מה להגיד עליו. אני לא פה בשביל לרצות אף אחד. עם כל הכבוד לטוקבקים, לא הייתי משנה היום כלום".

עברת באמת תהליך?

"כשאת רואה את עצמך על המסך, את לא יכולה שלא לרצות להשתנות. נבהלתי מלראות עד כמה אני תוקפנית ואגרסיבית באנרגיה שלי, הייתי הביץ' של העונה. נכנסתי לתוכנית כשאני יודעת שאני הולכת להיות אני. אם הייתי משחקת מול המצלמות, אז לא הייתי מצליחה לעבור את התהליך שעברתי".

הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)
הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)

לא חששת מהתגובות של ניר לביקורות, לשידורים?

"מזה הכי חששתי, איך ניר יגיב למה שהוא רואה על המסך, איך המשפחה והקרובים שלו יגיבו. זכרתי שזה היה גרוע, ורק כשראיתי את הצד של ניר על המסך, ראיתי עד כמה קשה לו. ממש פחדתי לאבד אותו. חיינו כל פרק מחדש, זה לא עבר לידנו, היה קשה. אני כבר התרגלתי לביקורות, אבל הייתי בחרדה מה ניר חושב, מה עובר לו בראש. הוא כעס עליי כשהוא ראה את הפרקים. זה החזיר אותנו אחורה. הוא הפך להיות המאמי הלאומי, ואני הפכתי לביץ' ולרווקה האינסופית. הוא היה מקבל אינסוף פניות מבחורות. בעיקר מכאלה שלא ידעו שאנחנו יחד כי שמרנו על זה בסודיות".

מה גורם לאישה כמוך ללכת לתוכנית ריאליטי לשידוכים?

"ניסיתי להתקבל גם לעונה השנייה של 'חתונה ממבט ראשון', אבל אז לא מצאו לי שידוך מתאים. אז עברה שנה, ושום דבר לא קרה, עדיין לא מצאתי זוגיות ואהבה. כל החיים שלי היו מטורפים: הג'ינגול בין העבודה ללימודים. עבדתי בניהול מחקר קליני בחברה במקביל ללימודי הרפואה, החיים שלי היו עמוסים, וזה היה אחלה תירוץ לעצמי שאין לי זמן לצאת. הרגשתי שיש לי יותר מדי על הראש, אז פחדתי להיכנס למערכת יחסים. נמשכתי לבנים שאין סיכוי שיצא מהם קשר. הלכתי ל'חתונה ממבט ראשון' בשביל למצוא אהבה. לא היה לי מה להפסיד. הייתי בנקודה שאמרתי לעצמי: או שאת מביאה ילד לעולם לבד או שאת הולכת לתוכנית".

יש באמת תוכניות להביא ילדים בקרוב?

"אני מאוד לחוצה על ילדים, בקרוב אני בת 41. אבל עם כל הכבוד לגיל הכרונולוגי, אנחנו עוד לא במקום של להביא ילד לעולם. עוד לא עברנו לגור יחד, ואנחנו רק מחפשים דירה, לאט ובקצב שלנו. כרגע עובד לנו לגור בנפרד, אנחנו במקום טוב. נוח לנו המצב הזה שיש לנו גם יחד וגם ספייס".

הגר משה (צילום: שלומי יוסף)
הגר משה (צילום: שלומי יוסף)

הודעה בפייסבוק

משה גדלה בחולון, בת בכורה שלה שני אחים, אלא שבגיל 27 חייה היטלטלו כשאביה עזב את הבית ללא הסבר וניתק קשר עם משפחתו. "הוא אמר שהוא צריך לטוס לחו"ל לעסקים, למזרח אירופה, והוא טס ופשוט לא חזר, ניתק כל מגע", היא מספרת. "הוא לא נפרד מאיתנו. בדיעבד הבנו שמשהו קורה, אבל לא ידענו מה. אני יודעת להגיד שלאט־לאט הוא הלך והתרחק מהמשפחה. כעסתי על עצמי איך לא ראיתי את זה מגיע. בשנה הראשונה הוא יצר קשר ואמר שיש לו עניינים כלכליים לסדר והוא חוזר בקרוב. רציתי לבוא לבקר אותו, אבל לא היה לנו אפילו מספר טלפון שלו. זה פגע בי בכל מה שקשור למערכות יחסים. יש לי חרדת נטישה. כשהייתי ילדה היינו נורא קרובים. היינו מבלים שעות רק שנינו, הייתי גאה להיות הבת שלו. כל החברים שלי אהבו אותו, כל העיניים היו נשואות אליו".

הוא ראה אותך בתוכנית?

“הוא יצר איתי קשר בעקבות התוכנית. הוא כתב לי הודעה בפייסבוק. עצבן אותי שהוא שולח בפייסבוק ולא מחייג. אבל הוא שלח הודעה אמיתית מהלב שלא יכולתי להתעלם ממנה. כתב שהוא מתרגש לראות אותי וגאה במי שהפכתי להיות, והוא מאוד אוהב אותי. הוא כתב שהוא צופה ונורא קשה לו. התחלנו להתכתב בהודעות. התקשרתי אליו לילה אחד. חיכיתי לשיחה הזאת כל כך הרבה שנים, אבל זאת הייתה שיחה מנותקת, טכנית, לא היה בה שום דבר רגשי. ניסיתי לשאול בשיחה מה קרה, למה הוא עזב אותנו, אבל הוא לא סיפק לי תשובות".

את כועסת עליו גם היום?

"אני לא כועסת עליו. אני לא מבינה את הבחירות שהוא עשה, אבל אלו לא היו הבחירות שלי. אני אוהבת אותו ותמיד מתגעגעת אליו ומודה לו על כל השנים שבהן הוא היה האבא שכל כך הערצתי . אני רוצה לשחרר את זה ולשים את זה מאחוריי".

הטראומה הזו מעברה השפיעה על האופן שבו היא תופסת את מוסד הנישואים. “ניר ירצה להתחתן בשנית, אבל אותי זה פחות מעניין", היא אומרת. "בגלל הסיפור האישי שלי אני לא מאמינה במוסד הזה, בטח לא ברבנות. אבל אם ניר ירצה, אז נתחתן. אנחנו במקום הכי טוב שהיינו בו אי פעם, אבל זה מצריך עבודה. הקשר עם ניר הוא שונה מכל מה שהיה לי עד היום. זאת הפעם הראשונה בחיים שאני אומרת: לאן שזה ייקח אותי שייקח, לא מרימה הגנות, אוהבת אותו ונותנת לו לאהוב אותי".

את חושבת שניר הוא האחד?

"הוא לגמרי האחד שלי". 

הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)
הגר משה, ניר פור (צילום: נוי ערקובי)