לא רק גל גדות, בר רפאלי ונועה תשבי, גם הלוחמת למען החיות ומנצחת האח הגדול טל גלבוע זוכה להכרה בינלאומית ומתנוססת בין דפיו של מגזין צרפתי נחשב. כתב Paris match פנה לגלבוע דרך הרשתות החברתיות וטען שהוא עורך כתבה על הטבעונות בישראל וביקש ממנה להתראיין לכתבה.

גלבוע כמובן הסכימה ונבחרה להתנוסס במרכז כתבה בת ארבעה עמודים בנושא טבעונות. סביר להניח שאתם לא שולטים בצרפתית אז תראו כיצד היא הוצגה ומה אמרה בכתבה שפורסמה: "יש לא פחות מ6- תנועות שונות שנלחמות יום יום. בינהן, "החזית לשחרור בעלי חיים" ובראשה טל גלבוע הבולדוזרית, הבלונדינית בת 39 מכוסת מקעקועים שלוקחת על עצמה את המשך העשייה. היא הצטרפה לחזית, תנועה אשר הוקמה בבריטניה ב1979 שלא מזמן הוקמה בארץ. האקטיביזם של התנועה מכוון בבתי מטבחיים שהיא מבקרת ומצלמת בלי הפסקה כדי לפרסם בציבור מה שקורה ״מאחורי הקירות האטומים מהמכונות המוות״.

שווה. טל גלבוע (צילום מסך)
שווה. טל גלבוע (צילום מסך)


"בקיץ 2014 המאבק שלה תופס מימדים חדשים : טל השאירה את שלוש הבנות שלה לבן זוגה ונכנסה לריאליטי ״האח הגדול״. היא הייתה סגורה עם עוד עשרות משתתפים, במשך שלושה חודשים וחצי, בבית שמצולם 24 שעות. 'מצאתי את הדרך הכי טובה כדי לפרסם את האידילוגיה שלי לכל המדינה' מגלה טל. ההימור פעל, שלושה חודשים של טבעונות בפריים טיים גרם לאלפים להבין, והיא עזבה את הבית עם ניצחון, וגם עם צ׳ק של מיליון שקל בכיס".

טל גלבוע הרגיזה, זעזעה ובעיקר גרמה לשאלות. לעיתים היא מוצגת בצדק כמו פרובוקטיבית ואגרסיבית 'סבא שלי מניצולי שואה. כשהיה מדבר על התקופה הנוראית הזו, על המוות של האחים והאחיות שלו, על הרעב ועל המחלות, תמיד אותה מילה חזרה על עצמה, השקט. השקט הכבד של השכנים, מודעים למה שקורה והמשיכו לשתוק. האקטיביזם שלי מבוסס על המשפט הזה בלופים בראש שלי. אני בחיים לא אהיה כמו השכנים האלה שהוא תיאר לי, אני לעולם לא אשתוק מול הברבריות האנושית לבעלי חיים'.



מאז שעזבה את ה ״אח הגדול״ טל מתגוררת בכפר סבא, שעה מתל אביב, באזור המרכז עם חמשת הכלבים והמשפחה הקטנה שלה. ״השכנים שונאים אותי״ היא מחייכת כשהאצבע שלה מכוונת על תמונה ענקית של בעלי חיים מדממים בבתי מטבחיים שאורכת את כל השער של הבית. אך נראה שיש לזה השפעה כי לפי סקר של גלובס עיתון כלכלי ישראלי, 60% מהצופים של ״אח גדול״ עשו שינוי באוכל שלהם בזכות טל גלבוע ויותר מ-80000 אנשים בחרו להיות טבעונים. ״הרבה אנשים אוהבים אותי כמו שהרבה שונאים אותי אבל אני לא משאירה אף אחד אדיש״.