מירי מסיקה עברה את אחת השנים הטובות וגם הסוערות בחייה, כשנבחרה לככב באחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בלונדון ונקלעה תוך כדי למחאה שאיימה על הקריירה שלה לאחר שבחרה להתבטא כנגד הרפורמה המשפטית. TMI דיברו איתה על תפקידה ב"ביקור התזמורת", המועמדות לפרס התאטרון היוקרתי ואיך היא התמודדה עם המתקפה שעברה ברשתות החברתיות?

מירי מסיקה באירוע ההשקה של קלאב מד (צילום: marvin photography)
מירי מסיקה באירוע ההשקה של קלאב מד (צילום: marvin photography)

שנעשה את הריאיון הזה באנגלית?
"Only in English please".

טוב איך היה בלונדון ואיך קרה שכבשת ככה את ביקור התזמורת?
"היה לי אדיר, באמת. הנחיתה היא לא פשוטה, אבל נחתי למלא הופעות בארץ, היכל התרבות ועכשיו היה לי שוני, וקיסריה והכל כזה וואו. שם זה לא קיסריה, זה תחושה יותר של 'אני שחקנית', ופה אני זמרת".

ואי מירי האירוע הזה הכי המוני בעולם ואת מדברת כל כך רגוע ונינוח כאילו אין כלום סביבך.
"כי אני מפחדת. שיש יותר מדבר אנשים, אני מרחפת מעל זה כדי לא להיבהל".

יאללה אז בואי נדבר על דברים משמחים, היית מועמדת לפרס האוליבייה היוקרתי. איך היה הטקס?
"היה מדהים, זכיתי לשיר באלברט הול. זה היה מדהים".

הופעת באלברט הול? איפה שאדל וכל הגדולים הופיעו?
"כן. זה היה מדהים. זה היה הפרס שלי. אם רק הייתי מקבלת את הפרס האמיתי בלי לשיר, זה לא היה שווה כלום כי כל האנשים שהיו באולם לא ראו אותי לפני וזאת היתה הזדמנות להראות להם אותי".

ובאמת לא קיבלת את הפרס בסוף, היתה תחושת חמיצות?
"נשבעת לך שלא, כיוון שכשסיימתי לשיר נורא בכיתי. היה לי רגע נועה קירל כזה – "I did it" ולא היה אכפת לי מכלום. זה היה העניין, שבאנגליה ראו אותי שרה. בלי זה, הם סתם היו רואים שחקנית שהם לא מכירים, מועמדת לפרס. זה לא נותן לי כלום".

מירי מסיקה (צילום: דנה כספי לביא)
מירי מסיקה (צילום: דנה כספי לביא)

פתח את התיאבון? בא לך עכשיו ברודווי?
"יש לי עוד הרבה הצעות כל הזמן. צריך לברור את זה כי יש לי קריירה בארץ. להיות שחקנית זה סוג אחר של אמנות וזה יום יומי. זה לא רק להעביר את הילדים והכל למקום אחר. זה להתמסר להצגה, כל יום, שמונה פעמים בשבוע. זה טו מאץ'".

אם כבר קריירה, בתוך כל התקופה השמחה הזאת עבר גם חודשיים די סוערים עם ההתבטאות נגד הרפורמה. עברת ממש לינץ' ברשתות. איך היה לחוות את זה?
"זה היה שיעור בשבילי, וגם אני חייבת לומר שפתרתי את זה די יפה ועכשיו אני חברה של האנשים האלה וזה מאוד מרגש".

ראינו באמת שנפגשת עם ראשי המחאה נגדך. היה פחד של מה יקרה עם הקריירה ארוכת השנים שלך? שאולי היא תרד לטמיון?
"אל תאמינו למה שאומרים ברשתות, אבל זה כן מסקרן אותי, לפגוש את האנשים מאחורי המקלדת, לנסות להבין אותם. מה שאומרים זה לא האמת. בסוף הכרטיסים להופעות רק עלו, כיוון שבסוף אנשים מעריכים אמת".

את חושבת שתחשבי פעמיים לפני שתרצי להתבטא שוב על נושאים כאלה?
"אני לא יודעת, אני תמיד בסופו של דבר אומרת באמת את אשר על ליבי, אבל כן למדתי דברים במפגש הזה (עם ראשי המחאה). אני עוד אנסח את זה וזה ישקע לי, לא כי אני מפחדת שיתקיפו אותי, פשוט כי מה שאני חושבת שלא פוגע, כן יכול לפגוע באנשים ואני לא יודעת את זה תמיד. אז אני עדיין צריכה לברר את זה".