בעוד האנטישמיות בעולם הולכת וגוהה, רבים בהוליווד נותנים לגיטימציה, גם אם בעקיפין, לשנאת יהודים. רק במהלך השבוע האחרון, עלתה לכותרות הדוגמנית ג'יג'י חדיד כשפרסמה פייק ניוז בוטה שהוביל לגל שנאה נוסף כלפי יהודים ברחבי העולם, בעוד אביה, מוחמד חדיד, השווה את ישראל לנאצים. הדוגמנית אמנם התנצלה על דבריה ואמרה שתבדוק את המקורות שלה יותר לעומק, אך הנזק התדמיתי כבר נעשה. אולם, הרבה לפני משפחת חדיד, היו שם כוכבים גדולים אחרים שדיברו בגלוי על שנאתם כלפי העם היהודי, בתקריות שלא ניתן להעלות על הדעת שקרו במציאות.

ג'יג'י חדיד (צילום: יח''צ)
ג'יג'י חדיד (צילום: יח''צ)

ג'ון גליאנו
בשנת 2011 היה ג'ון גליאנו המנהל הקריאייטיבי של מותג העל "דיור". גליאנו נחשב לאחד האנשים המשפיעים והחשובים ביותר בתעשיית האופנה העולמית, עד לרגע בו התיישב בבית קפה בפריז ופנה לבחורה יהודייה שישבה במקום כשהוא מטנף ומצהיר: "אני אוהב את היטלר". גליאנו לא עצר כאן והמשיך לתקוף: "אנשים כמוך היו מתים היום. אמא שלך ואבות אבותייך היו מתים בתאי הגזים. שתמותי - ז*נה יהודייה מלוכלכת. לא היית בכלל צריכה להיוולד". המקרה תועד ופורסם ברחבי העולם ועורר סערה ענקית, עד שגליאנו פוטר מבית האופנה היוקרתי וכל עולם האופנה ניתק עימו מגע. בשנת 2015, נראה היה שהעולם שכח את מה שעשה המעצב והוא חזר להתעסק באופנה עם מינויו בתור המנהל הקריאייטיבי של בית האפנה "מרג'יאלה".

וינונה ריידר נגד מל גיבסון 
ביוני 2023 נשאלה הכוכבת וינונה ריידר בריאיון ל-Sunday Times, האם חוותה אנטישמיות בחייה. ריידר שיתפה במספר תקריות איומות שנתקלה בהן, ביניהן, נשאלה פעם אחת איך הגיוני שהיא יהודיה, כיוון שהיא מאוד יפה. אולם, התקרית שחשפה עם השחקן מל גיבסון הותירה אותנו פעורי פה. ריידר סיפרה כי באחת המסיבות בהן נכחה, היה גם גיבסון. לטענתה, השחקן עישן סיגר ופנה לחבר הומו שהיה איתה כששאל אותו: "אוי רגע, זה אומר שעכשיו אני אקבל איידס?". הכוכבת לא הפסיקה והמשיכה, כשסיפרה שנושא השיחה התגלגל ליהודים וגיבסון שאל אותה - ?You’re not an oven dodger, are you. המונח בעברית מופשטת אומר: "את לא מתחמקת מתנורים, נכון?", כשהוא צוחק בצורה מחרידה על יהודים שנשלחו אל מותם בשואה. הכוכבת סיפרה כי השחקן ניסה להתנצל מאוחר יותר וטען שהיה "בשעת כעס".

ווינונה ריידר (צילום: רויטרס)
ווינונה ריידר (צילום: רויטרס)

מל גיבסון (צילום: רויטרס)
מל גיבסון (צילום: רויטרס)

קניה ווסט
מה כבר אפשר לכתוב על בן אדם שבשנתיים בלבד הספיק ליצור שערוריות אנטישמיות לעשור שלם? רק השבוע עלה ווסט לכותרות מחדש כשתועד שר את השורה הנוראית משירו החדש: "איך אני יכול להיות אנטישמי? הרגע ז**נתי כלבה יהודיה". אולם במהלך השנים, האמירות האנטישמיות שלו חרגו מכל גבול אפשרי. היה שם הציוץ לפיו הוא הולך לבצע "מצב כוננות מוות 3 ביהודים" – מונח צבאי אמריקאי לפיו, עולים לכוננות מלחמתית. אחר כך שיבח הראפר הפרובוקטור בריאיון שנתן את היטלר והעלה לטוויטר תמונה של מגן דוד משולב בצלב קרס, ובפוסט שהעלה לאינסטגרם, רמז שהראפר פי דידי נשלט על ידי יהודים ונופל לידיים שלהם. רשימת התקריות של ווסט באמת בלתי נגמרת, אבל אין טעם להמשיך לבזבז עליו זמן, ל-TMI מרגיש שגם מה שנכתב, זה די והותר.

קניה ווסט  (צילום: רויטרס)
קניה ווסט (צילום: רויטרס)

דונלד טראמפ מארח מכחיש שואה לארוחת ערב 
נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ, ייזכר לעד עם מצעד השערוריות הבלתי נגמרות שלו, בתוכם ישנם גם כמה תקריות אנטישמיות ממי שהיה פעם האדם החזק ביותר בעולם. בדצמבר 2022, דווח כי הנשיא לשעבר אירח באחוזה המפוארת שלו "מאר א-לאגו" במיאמי לארוחת ערב את הראפר קניה ווסט ולצדם גם את ניק פואנטס, צעיר אנטישמי ומכחיש שואה בן 25 שעלה לכותרות עם אג'נדות מקוממות על עליונות לבנה. בין הדברים שאמר וצוטטו בהרחבה, טען פואנטס כי זכויות הלהט"ב הן "חתירה של היהודים נגד האמונה האמריקאית". ארוחת הערב הזו סוקרה ברחבי העולם כשטראמפ כצפוי הכחיש שידע דבר על עברו של פואנטס לפני שאירח אותו באחוזתו. 

דונאלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונאלד טראמפ (צילום: רויטרס)

ניק פואנטס (במרכז) (צילום: REUTERS/Leah Millis)
ניק פואנטס (במרכז) (צילום: REUTERS/Leah Millis)

ניק קאנון מאשים את היהודים ש"שולטים בעולם"
השחקן והמוזיקאי האמריקאי ניק קאנון, עלה לכותרות בשנת 2020 עם אמירות אנטישמיות בחסות הפודקאסט שלו "Cannon's Class". באחד הפרקים, אירח קאנון את הראפר פרופסור גריף שבעצמו אמר בריאיון לפני שנים רבות ש"היהודים עומדים מאחורי רוב הרשע שמתרחש בכדור הארץ". במהלך הפודקאסט, פנה קאנון לגריף ושאל אותו: "מדוע אנחנו נותנים להם (ליהודים) כל כך הרבה כוח? בסוף הם הופכים לציונים, לרוטשילדים". בעקבות אמירותיו, פוטר הכוכב מתכנית האירוח שלו -"Wild 'N Out", וניסה לכפר על דבריו כשאמר בריאיון ל-Good" "Morning America בשנת 2021 שהוא "רוצה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולקרב אנשים זה לזה". תתקדם ניק, התעייפנו רק מלקרוא את זה. 

ניק קאנון (צילום: Frazer Harrison.GettyImages)
ניק קאנון (צילום: Frazer Harrison.GettyImages)