הזמר עידן עמדי עלה על מדים והתגייס בצו 8 עם פרוץ הלחימה, כשהוא נלחם בקרבות הקשים בעזה. הזמר הפך לסוג של סמל לחיילי המילואים ולוחמי צה"ל שעזבו את חייהם האישיים ומקריבים את עצמם לטובת הגנה על המדינה. כשהוא לבוש מדים, עמדי לא שוכח לקחת רגע ולהתפלל כשהוא עוטה על עצמו טלית וכותב נגד שרי הממשלה שביקרו את הרמטכ"ל בימי הלחימה ומחלישים את הלוחמים בשטח.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כי ארץ יפה היא והכל בה, ‏והיא קשורה חזק, והחוטים, החוטים לפעמים מכאיבים", כתב עמדי. "הלב שלנו עם משפחות הגיבורים שנפלו, אנחנו ממשיכים ומבטיחים שמותם של יקירנו לא יהיה לשווא. לכל אלה שחזרו לאותם הרגלים של ה-6.10, תפסיקו. יש קשר בין היכולת שלכם לאחד את השורות למצב הלוחמים בשטח. אמרו מעט, עשו הרבה".

הצביעו והשפיעו: מי חייל המילואים החתיך ביותר במלחמת "חרבות ברזל"?

כזכור, עמדי שיתף בתחילת הלחימה את הדברים הבאים: אל תשאלו אותנו אם קר לנו, אם ישנו בלילה ואם יש לנו מה לאכול. כל אלו לא רלוונטיים כרגע, כל אלו שאלות של העולם של אתמול. אני יודע על מה אני נלחם, זה ברור לי היום יותר מתמיד... אם קולי נשמע למרחוק ומגיע לחדרים שם בקריה, תדעו שאנחנו לא נהיה מוכנים לעצור, אין מידתיות בקרב עם חיות אדם. למדנו בדרך הקשה ביותר, לא בפעם הראשונה, שגורלנו בידינו".

עידן עמדי מעדכן מהמילואים (צילום: מתוך אינסטגרם)
עידן עמדי מעדכן מהמילואים (צילום: מתוך אינסטגרם)