- תיאטרון חיפה מציג: המחזמר ״סוניה״, בהשראת סיפור חייהם של סוניה ושמעון פרס. המחזמר מביא לראשונה לקדמת הבמה את סוניה פרס, אישה אמיצה שבחרה לחיות הרחק מאור הזרקורים וחושף נקודת מבט אינטימית על מערכת היחסים שלה עם שמעון בעלה. אגב, שמעון וסוניה נפרדו לאחר שסירבה להתגורר עמו בבית הנשיא בירושלים, וזה אחרי שנעדרה גם מטקס ההשבעה. אחר כך חשף “מעריב" כי סוניה שינתה את שם משפחתה ל"גל". 

הבת, פרופ' ציקי ולדן, מה דעתך על המחזמר?
“עוד לא ראינו את המחזמר, ואחרי שנראה אותו אוכל להגיד את התרשמותי". 

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה, קיבלתם את הסכמת המשפחה?
“משפחת פרס, בהרכב מלא, תגיע לבכורה השבוע. הם מאוד נרגשים".

שמעון וסוניה פרס (צילום: פלאש 90)
שמעון וסוניה פרס (צילום: פלאש 90)

- לפני כחודש הלך לעולמו ישי קרני. קרני, שהיה במאי ותסריטאי מוערך במיוחד, נפטר ממחלת הסרטן שבה נאבק שנים רבות. הוא הוכרע כשהוא בן 50 בלבד. קרני, שדיבב את “שקע" בפרסומות של חברת החשמל, ביים עשרות סדרות טלוויזיה (“ארבע חתונות", “לגור איתו", “כוכבי השכונה", “פגע וברח") ומחזות (“שובן של הגרביים הרצחניות", “האחים פיטה: מסיבת התחתונים"). זאת, במקביל לעבודתו כאיש תוכן ויועץ קריאייטיב לתוכניות מובילות (“משחקי השף" ועוד). קרני ביקש שלא תיערך לו הלוויה אלא טקס אשכבה אחרי שגופתו תישרף ואפרו יוכנס לתוך צנצנת בדמות חתול מנופף בידו. לטקס המרגש, שנערך באולפני מובי מובייל, הגיעו רבים מתעשיית הקולנוע והמוזיקה, שבאו להיפרד מהאיש שהיה כל כך מוכשר.

 טקס לזכרו של ישי קרני  (צילום: לאל אוטניק)
טקס לזכרו של ישי קרני (צילום: לאל אוטניק)

- זו לא צדקה
בשח"ם טוענים שהתיאטרון העברי לא העביר לשחקניו חלק מפיצויי הקורונה שקיבלו, בסך 3.5 מיליון שקל. המנהל גדי צדקה: “כולם מקבלים השבוע את המגיע להם מהמדינה".

ארגון שחקני ישראל, שח"ם, נגד מנהל התיאטרון העברי, גדי צדקה. הטענה המרכזית: צדקה לא העביר לשחקני התיאטרון כספים שהגיעו להם כפיצוי על ביטול ההופעות בתקופת הקורונה.

ברט וגדי צדקה, זוג אומנים יוצרים, הקימו ב־2010 את התיאטרון העברי, תיאטרון רפרטוארי חדש אשר הצגותיו מופיעות יום־יום בכל רחבי הארץ ופעילים בו שחקנים רבים, ביניהם: ארז שלם, ישי גולן, יגאל עדיקא, דינה בליי ועוד רבים וטובים.

שח"ם הוא ארגון השחקניות והשחקנים בארץ הדואג לזכויותיהם. הארגון פנה לאחרונה בפוסט לתיאטרון העברי ולצדקה ודרש מהם להעביר חלק נכבד מהסכום שקיבל בתמיכה ממשרד התרבות בתקופת מגיפת הקורונה לשחקנים ולעובדים. לדברי הארגון, מדובר בחלק משמעותי מסכום של כ־3.5 מיליון שקל. הפנייה והפרסום נעשו בעקבות טענת שח"ם שהתיאטרון העברי הוא המוסד הנתמך היחיד שלא העביר את סכום הסיוע המיועד לעובדים. “אנחנו מצפים מהתיאטרון לנהוג ביושרה ולהעביר את הסכום המיועד לשחקנים", כתבו בארגון. 

“צר לי שהנכם מפיצים דברי הבל. כל שחקני התיאטרון העברי ששיחקו בתקופת האומיקרון קיבלו את הפיצוי המגיע להם טבין ותקילין", אמר צדקה בתגובה. “מעולם לא פגענו או גזלנו חלילה אף שחקן שלנו. בימים האחרונים העביר מנהל התרבות לנו ולשאר התיאטרונים הנתמכים את הפיצוי לתקופת חרבות ברזל. אנו מכינים את הפיצוי לכל אחד משחקנינו בהתאם לנוהל החלוקה שנקבע במתווה הפיצוי. עד סוף חודש זה יסתיים הליך החישוב, וכל שחקן פעיל משחקנינו יקבל את המגיע לו. שח״ם מוזמנים להשתתף בהליך החישוב לכל שחקן, אנו מתנהלים בשקיפות מלאה, ולעולם איננו מסתירים דבר".

אבי בן הלל־אבנון, מנכ"ל שח"ם, צדקה מכחיש בתוקף.
“תגובתו רצופת עיוותים, ויש להם מסמכים שמעידים על כך שהתיאטרון העברי העביר את פיצויי האומיקרון באופן חלקי מאוד לשחקנים וגם זה רק לאחר התערבות שח"ם ופנייה מטעם משרד התרבות. הכל ממוסמך בצורה הכי מסודרת שיש".

בחזרה אליך, צדקה - מי צודק? 
“כל שחקני התיאטרון העברי מקבלים השבוע את המגיע להם מטעם המדינה, בהתאם לנוסחת הפיצוי שקבע משרד האוצר. אין לי ספק ששיחה או פגישה הדדית הייתה מבהירה להם את רוח הדברים ודאגתנו הכנה לשחקנינו. מאות שחקנים עובדים בתיאטרון העברי מדי חודש. כל מי שדואג לרווחת שחקני ישראל מבורך בעיניי, בין אם זה התיאטרון העברי, שמעסיק מאות שחקנים, ובין אם זה ארגון שח"ם, שמייצג מאות שחקנים. כולנו נמצאים פה למען חיזוק היוצרים והשחקנים".

בן הלל־אבנון, מנכ"ל שח"ם, שוב תורך. 
“אנחנו עומדים מאחורי הדברים שלנו. מוזמנת גם לבדוק עם משרד התרבות אם הטענות שלנו נכונות".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: “בעקבות פניות שהגיעו לידי משרדנו פנה המשרד לבדיקה מקצועית על ידי משרד רואה חשבון. משרד רואה החשבון טרם העביר למשרדנו את הדוח הנדרש. לכשיומצא הדוח, המשרד יפנה לגורמים המעורבים, ככל שיידרש לכך".

גדי צדקה (צילום: רפי דלויה)
גדי צדקה (צילום: רפי דלויה)