שיר ומיקי בפודקאסט עם סיימון לבייב (צילום :מעריב)

סיימון לבייב, שהתפרסם ברחבי בעולם בתור "נוכל הטינדר", ירד בשנה האחרונה מהכותרות לאחר הפרסום השלילי הרב לו זכה. לאחרונה הוא עזב את ישראל ושוהה בחודשים האחרונים מעבר לים. בשבוע שעבר, TMI גילו שבשקט בשקט הוא עובד בימים אלה על פיתוח אפליקציה חדשה, אפליקציית הכרויות משלו. לבייב הגיע לישראל ובביקורו התייצב באולפן הפודקאסטים של מעריב לשיחה חשופה ונוקבת עם מיקי לוין ושיר אלמליח, כשלראשונה הביע חרטה על מעשיו והתנצל על מי שנפגע בדרך, חשף כי הוא לא אדם מאושר והוא לא ישן בלילה וגם, הדהים שסיפר כי עוד ארבעה חודשים יוכל לשנות שוב את שמו בתעודת זהות ולשייך לעצמו שם משפחה חדש, אז מי עכשיו על הכוונת?

"במגזר הערבי קוראים לי בוגדת": ואלרי חמאתי מדברת על הכל בראיון חשוף | צפו
יובל מעתוק על הטראומה מגברים: "לא היה לי שום מגע מאז האח הגדול"

התפרסם כי תרמת במלחמה סנדוויצ'ים לחיילים ולקחת אותם חזרה.
"זה לא נכון, מה אני אעשה עם אלפיים סנדוויצ'ים שקניתי? אמרו לי בגלל שזה שטח אש לקחת את האוכל, אז לקחנו והורדנו בשטח כינוס. כל דבר טוב שאני עושה ינסו לתייג בתור דבר רע, לא באתי לחפש תמונה, לא עשיתי PR". 

אתה מרגיש שמחפשים אותך תקשורתית?
"אני דמות ולא לחיוב. אבל הפכתי את הקערה ואני מראה לעולם איך אני נלחם על האמת שלי, מה שעשיתי בעבר, כן עשיתי דברים בעבר, אבל לא היה לזה שום דבר שקשור לנשים. כל עניין הנשים זה שקר וכזב, כן ברחתי מהארץ עם דרכונים מזויפים, וזייפתי צ'קים כן שילמתי על הדברים האלה וישבתי בעשר השנים,  האחרונות בארבעה בתי סוהר  בארבע מדינות שונות". 

סיימון לבייב (צילום: פרטי)
סיימון לבייב (צילום: פרטי)


מתנהלת נגדך חקירה כרגע?
"משפחת לבייב הגישה קובלנה פלילית. אנחנו כבר שנתיים בתוך הקובלנה הזאת והדיון לא התחיל. כרגע אין לי שום הליך פלילי. משפחת לבייב טוענים שאני השתמשתי לרעה בשם המשפחה שלהם, וזה גרם להם להפסדים. אני שיניתי את השם שלי לסיימון לבייב רשמית בשנת 2017 במשרד הפנים. אני לא התחזיתי ללבייב. ברחתי מהארץ עם דרכון מזויף נשפטתי והורשעתי על שם אחר. ב-2015 נעצרתי על הונאת מס בפינלנד וגילו כי טסתי על זהות של אדם שנפטר. הורשעתי נשפטתי וישבתי בכלא 587 יום בכלא. ב-2017 גירשו אותי ארצה. בנתב"ג עצרו אותי על בריחה מהארץ דרכון מזויף ובריחה מהארץ הייתי חודש במעצר ואז החלטתי לשנות לשם חדש ושיניתי את השם במשרד הפנים לא על מנת להתחזות. כל החיים שלי היו בחו"ל. ברחתי מהארץ עם דרכון מזויף, השם האמיתי שלי היה סיימון לבייב, שהיה עבריין נמלט. נעצרתי גם ביוון על דרכון בשם אחר. הקייס של לבייב הוא לתפוס את היח"צ והגל והוא ברמה בינלאומית כי אני הולך לכל מקום בעולם ומכירים אותי. את עומר אדם לא יודעים מי זה במולדובה, אותי מכירים בכל מקום".

אתה בעצם טוען שמשפחת לבייב רוכבת על השם משפחה שלהם, שאתה משתמש בו?
"חד משמעית כן. יש סדרה שלי שיצאה בישראל בפרי טי ויזה פלטפורמה חדשה של קשת, וזה נקרא המופע של סיימון. גרסה שאמורה לעלות גם ב-HBO".

מה אתה עושה למחייתך?
"אני ביזנס מן, יזם יצא הסרט ראיתי בזה הזדמנות, כל העולם דיבר עליי, מכרתי יותר מ800 אלף חולצות, השקעתי את הכסף נכון. פיתחתי אפליקציית הכרויות".

אתה כנוכל הטינדר שהונה נשים באפליקציית הכרויות. פותח אפליקציה משלך למה שאנשים יסמכו עליך? ישימו את האשראי שלהם?
"אני בעצם ייצרתי את עולם ההיכרויות כלא בטוח, אני מבין בהיכרויות אז אני יודע מה הפרצות. יצאתי עם מספר נשים בחיים שלי".

שהתלוננו עליך.

"אף בחורה לא התלוננה עליי, האדם היחיד שהתלונן עליי זאת קייט האקסית, אף אחת לא התלוננה במשטרה. יצאה כתבה שהצליחה מאוד, על 'נוכל הטינדר' זה התפרסם ב2019 והייתי באותו זמן מבוקש בישראל עבריין נמלט וככה התחיל נוכל הטינדר, ונטפליקס קנו את הכתבה ופנו אליי מ-2020 ופיתחו מזה סרט". 

סיימון לבייב, קטי (צילום: פרטי)
סיימון לבייב, קטי (צילום: פרטי)


אבל למה שנשים ברחבי העולם יספרו אותו סיפור על הונאה?
"אלו שתי נשים, ואם מישהו חושב שסיפור מ-2018 אני חי ממאתיים אלף דולר הוא צריך לעשות בדיקת מציאות, זה מגוחך לקחת טיסה במטוס פרטי אני חי את החיים שלי אף אחד לא מממן אותי הטעות הכי קטנה שאני אעשה יזרקו אותי לכלא לשמונים שנה לדוגמא, על מסטיק בזוקה עגול יביאו אותי. אם אתם טוענים שאני מוציא מיליון דולר כדי לבקש מבחורה מאתיים אלף דולר - איפה המודל העסקי? זה לא הגיוני. השם שלי הכי מחופש בגוגל בשנת 2022. כולן פשוט קיבלו כסף, כמו האקסית שלי שסיפרה סיפורים מופרכים ולא הגיוניים שהייתי אלים והרמתי ידיים. 
יש כתב אחד במאקו שמעון איפרגן שברמה האישית מאוד משעמם לו, שכל הזמן שולח לי הודעות ומחפש בכוח לפרסם סיפורים שקריים לא נכונים דברים הזויים".

על מה אתה כן מצטער?
"כן עשיתי טעויות בעבר גנבתי צקים וישבתי עליהם ושילמתי עליהם הייתי בכלא, התחלתי חיים חדשים במקום שיחבקו אותי מוקיעים אותי מחברה. הייתי ילד הטעויות שעשיתי היו בעבר".

על שני הילדים שלו מאימהות שונות.
"אחת מהן מעריצה אותי. לבן שלי קוראים סיימון לבייב אגב".

למה דווקא נתקעת בשם לבייב?
"גדלתי בבני ברק וראיתי את לב לבייב ב-2007 והערצתי אותו וראיתי אותו כמודל לחיקוי. שיניתי את השם שלי עשר שנים אחר כך, אין לי מה להתחזות לבן המשפחה שלו. יש לו תשעה ילדים עושים גוגל, אין לו אף ילד שקוראים לו סיימון". 

לב לבייב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
לב לבייב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)


על מה אתה מצטער סיימון? יש אנשים שהם קלפטומנים כמחלה, האם זה חלק ממך?
"אין לי קלפטומניה, אני לא גנב. עשיתי טעות כילד עשיתי מעשה לא נכון, שילמתי על 250 אלף שקל שזייפתי צ'ק כדי לקנות את הפורש שילמתי מיליון וחצי שקל וישבתי 13 חודשים מתוך 15 שנגזרו עליי".

איך זה לשבת במאסר?
"לא כיף אבל זה חלק ממני ואני מצטער על הדברים האלה, על הילדות. גדלתי במשפחה חרדית ילד רביעי מתוך שישה ילדים, לא הייתי מקובל, חוויתי גזענות, הייתי בתלמוד תורה אשכנזי וקראו לי ספרדי מלוכלך. הייתי תלמיד גרוע לא סיימתי כיתה ו' אין לי בגרות, רציתי להצליח וכן רציתי להיות עשיר, לא רציתי להיות מפורסם, הצלחתי כי הייתי רוח, הייתי יכול  להיות עשרה אנשים בו זמנית". 

כשאתה עובר עם דרכון מזויף בשדה התעופה מה אתה מרגיש?
"אדרנלין, וקרה לי שתפסו אותי. לא הייתה לי אופציה אחרת, הייתי בחור צעיר עם תיק פלילי אמרו לי שאני לא יכול לצאת מהארץ, כל החיים חרבים עליך, אף אחד לא בא והושיט יד לעזרה ואמר עשית טעות, ועשיתי טעות נוראה, לא חשבתי על זה באותו רגע, שילמתי חובות וקורס טיס שעשיתי , ואם הייתי יכול לשנות את זה אז אז הייתי משנה. בניתי את החיים על שם וזהות אחרת. לא הייתה לי ברירה כי היה לי צו איסור יציאה הארץ". 

מתי החלטת שזהו? נשמע כאילו אתה רוצה לטהר את השם שלך. 
"עשיתי טעויות בכל הנוגע לדרכונים והונאות, אבל לא שום דבר שקשור באישה, אני ג'נטלמן ואדם שמכבד, אני לא צריך מאף בחורה מאה אלף דולר זה מגוחך. ואם הייתי עושה מודה ועוז ירוחם, אף אחד עד היום לא בדק את הנשים האלה. כן יש לי עבר אז הער נתן לגיטמציה להראות שאני אדם לא כשר. כל המשטרות בכל העולם בדקו את זה. כולם שואלים איך יכול שהאדם הזה חופשי. חברת ההפקות עשתה סרט האישה אומרת, אני תבעתי את נטפליקס על מאתיים מיליון דולר, הציעו לי פשרה, הרבה כסף, ואני אשקיע אותו".

אתה לא מרגיש כאילו אתה חי בשקר, בחומר?
"אני לא אדם מאושר".

אתה לא? 

"אני לא".

איזה שעון יש לך?
"פטק פיליק".

סיימון לבייב (צילום: פרטי)
סיימון לבייב (צילום: פרטי)

מאבטחים, רכבים יקרים מטוסים, ואתה לא מאושר, אולי אתה צריך לשנות כיוון?
"אני לא מאושר. אני אדם פשוט שאוהב את החיים הטובים, אבל אני לא אדם מאושר. הייתה לי תקופה טובה עם קייט, וגם הבנתי את מה שהיא עשתה, עשו לי הרבה עוול אבל אני לא נוטר טינה ומאחל לה את כל הטוב שבעולם וזוכר את הרגעים הטובים. היא עשתה את זה כי קיבלה כסף מקסטינה תקשורת. היו לי רגעי אושר ורגעים טובים, ראיתי הכל בלילה".

אתה מצליח לישון טוב בלילה?
"לא ישן, לא מצליח לישון סובל מאינסומיה, לא ישן טוב".

אז עכשיו הכל מובן ,בגלל זה אתה קוקו, אנשים שלא ישנים משתגעים. מה אתה הולך לעשות כדי שדברים ישתנו כמי שרוצה לצאת לדרך אחרת?
"אולי למצוא אהבה אמיתית עד כמה שזה נשמע. התחלתי לא נכון כל עוד הנר דולק אפשר לתקן. בעניין הנשים, אני לא אודה במשהו שלא עשיתי אני לא צדיק ולא טלית שכולה תכלת ואם יש אנשים שנפגעו ממני במהלך הדרך חד משמעית. הנשים בנטפליקס הרוויחו מזה בחוזים. האקסית שלי פולנייה מנטפליקס קיבלה 50 אלף פאונד כדי שישתמשו בתמונות שלה. מגיעים לסט, יש מאפרים וחוזים".

האפליקציה החדשה, לקחת לימון ועשית ממנו לימונדה, אתה בעצם צוחק על כולם, נוכל טינדר שמרים אפליקציית הכרויות בטוחה.
"רק מהסקרנות, אני אקבל את הבמה הכי גדולה בעולם. כל העולם עובר לדיגיטל חוץ מעולם הדייטינג כי צריך להכיר אחד את השנייה. העולם מלא בפרופילים מזויפים, והונאות ניקח את סצנת הדייטינג ונהפוך אותה לבטוחה. זה מתחיל במערכת זיהוי פנים ופרטים אישיים".

כולל לתת פרטי מספר אשראי?
"לי אין גישה לזה, זה יגיע מגוגל ואפל פיי, אנשים חושבים שאני לוקח אשראי. זה מגוחך האשראי שלהם לא מגיע אליי".

אתה חסום בטינדר? איך אתה מוצא אהבה? בגלל זה פתחת?
"לא יודע, לא ניסיתי, נשים מתחילות איתי".

אתה בקשר עם ההורים?
"אני לא בקשר עם ההורים שלי, אני לא מדבר איתם. כואב לי על מה שעשו להם. אמא שלי גננת בבית לא דתי ואחרי הסרט אמרו לה תראי מה הבן שלך, והיא לא רצתה לצאת מהבית. הייתה בדיכאון נכון לא נכון יש פה אנשים, אבא שלי פוטר מאל על. אני צריך להוות דוגמא".

למי?
"אני משמש דוגמא לכל בן אדם ואני דוגמא לילדים שלי איך לא להרים ידיים. איך להילחם ולא משנה כמה פעמים. תנסו להפיל אותי אני אשאר ואעמוד".

היית משנה את שם המשפחה שלך?
"אני יכול עוד ארבעה חודשים לשנות שם משפחה, כי כל שבע שנים אפשר לשנות ועוד ארבעה חודשים יעברו שבע שנים".

אז על מי חשבת עכשיו? איזה שם משפחה?
"כולם מפחדים שאשנה לשם שלהם. אני אשאיר את זה כמו שזה כי זה חלק ממני. אני לא אהבתי את השם משפחה שלי. אני דמות שלא יתנו לי כאפה ואני אשתוק. אני שם. ראו את הסרט ואני עדיין חי, היו שמועות שהתאבדתי או נעצרתי. כתבות שלא היו ולא נבראו אני יושב ומעשן סיגר בבית. לאור המצב ובמיוחד מה שאנחנו עוברים בימים אלה הייתי רוצה שלא ימהרו לשפוט אנשים לכל מטבע יש שני צדדים ולא לקפוץ למסקנות. אני עומד לתת בקרוב אחלה שואו. יש סרט שהולך לצאת עם שילוב של תפוס אותי אם תוכל שישוחק עם שחקנים, עומדים לגלם אותי".

סיימון לבייב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סיימון לבייב (צילום: צילום מסך אינסטגרם)