הזמר עידן עמדי, שלחם במילואים בהנדסה קרבית מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", נפצע באורח קשה ב-8 בינואר. כעת הוא עומד להשתחרר מבית החולים שיבא תל השומר להמשך שיקום ביתי. עשרות צוותי תקשורת הגיעו ללובי בניין הנהלת בית החולים, בזמן שעמדי נכנס עם תחבושות בידיו ונראה מאוד נרגש. במהלך מסיבת העיתונאים עמדי אמר: "המעמד הזה לא טבעי לי. רוצה לשלוח חיבוק למשפחות השכולות. החללים שלכם הם הגיבורים שלי עד סוף ימיי. לחמנו ביחד. הגעתי שאוף ומפויח, מורדם ומונשם. לא ניתן היה לזהות אותי והגעתי עם השם 'אלמוני'".

אחרי שנפצע קשה: עידן עמדי משוחרר מבית החולים (צילום :אבשלום ששוני)

עוד הוסיף ואמר עמדי: "טיפלו בי בגבורה בשטח ופינו אותי לכאן. עם ישראל זכה בצוותים הרפואיים הטובים היותר, גם בשיבא. אני פוגש כאן את פצועי המלחמה. גם אני זקוק לתהליך שיקום ארוך. עלינו לעכל את הפציעה והשיקום. תנו לפצועים מקום להשמיע את קולם, תזכירו אותם. הפציעות שלהם אינן רק פיזיות, גם נפשיות. יש לי אפשרות לדבר בשמם ולבקש מכל הגורמים טפלו בהם עם הבנה".

"שבועיים עסקנו בחקר המנהרות במרכז רצועת כזה. ההיקף המחיש את האכזריות של אויבנו. המנהרות הושמדו אבל נגרמו אבדות לכוחותינו. שניים מהנופלים בפיצוץ, היו חברים שלי לצוות", הוסיף עמדי. "עקיבא (אחד ההרוגים) - איך אוכל להיפרד ממך? היית מקצוען ומצפן ערכי ומוסרי", אמר עמדי בדמעות. "נפצעתי קשה ובדרך נס שרדתי. רסיס שחדר דרך הגרון גרם לפציעה קשה. עוד אשוב לשיר ולשחק ואם אלוהים יתן לי כוח - אשוב להילחם. מודה למשפחתי ולחבריי שחיבקו אותי ולתמיכה והחיזוק מכל עם ישראל. יש לנו משימה כאומה: להישאר מאוחדים, לא להתפרק! עם ישראל חי". 

עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)
עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף ואמר עמדי: "אני מבין את הזעם של כולם, גם לי היה זעם לפני המלחמה. אבל מה קרה ב-7 באוקטובר שינה אצלי את הדיסקט. אם לא נדע להתאחד - זה עלול לקרות שוב. כשפקחתי את העיניים בפעם הראשונה ביקשתי מאשתי לא להביא את הילדים ולדעת מה עם עקיבא. לילדים אמרנו שנפלתי ולאט לאט בהדרגה, כשהפנים נראו יותר טוב, חשפתי את עצמי בווידאו ועוד אשוב לשיר ולשחק. בפיצוץ הלך לי גם הטלפון ועשרה ימים הייתי מנותק". בתשובה לשאלה שנשאלה מטעם מעריב, האם ישוב לשחק ב"פאודה", השיב עמדי: "אשוב לשחק בפאודה. כבר עובדים על העונה הבאה".

כנשאל על רגע הפציעה, השיב עמדי: "במבצע היינו שלושה צוותים והיינו אמורים להשמיד כמה פירי מנהרות. כבר היינו בסוף המשימה וביקשו שנפוצץ עוד מחסן אמל"ח ואז די בהפתעה קרה הפיצוץ. כשנפצעתי המחשבה הייתה להמשיך לחיות, לצאת מזה בחיים". עמדי נשאל על השסע בעם, וענה: "למזלנו אין קליטה ברצועה, אבל בכל פעם שיצאנו הביתה זה תסכל מאוד. היינו לוחמים מכל הקשת הפוליטית ומאוחדים. להפסיק עם השיח המטומטם והשטוח ובתור אחד שהיה שם - רק ביחד ננצח!".

עידן עמדי על שחרור החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

כזכור, הזמר הובהל במסוק למרכז הרפואי שיבא לאחר שנפגע מפיצוץ שגרם לפציעות רסיסים בארובות העיניים בלסת ובצוואר. בהגיעו לבית החולים עבר הערכה ראשונית ובדיקות הדמיה, לאחריהן הונשם והורדם לקראת הניתוח. לאחר שעות ארוכות בו נותח, הוא הועבר למחלקת הטראומה. מאז עבר ניטור קפדני של הצוות הרפואי, ומצבו הכללי טוב כשהוא מתקשר עם משפחתו וחבריו הרבים שבאו לבקרו. בין המבקרים הייתה זהבה שאול, אמו של אורון שאול שנפל בקרב בעזה לפני כעשר שנים. 

עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)
עידן עמדי (צילום: אבשלום ששוני)