אורנה בנאי היא אחת הקומיקאיות המצליחות בארץ כבר שני עשורים ולמרות זאת, עדיין זוכה לביקורות נוקבות לאורך כל הקריירה שלה על דעותיה. אתמול (שלישי), התייצבה הכוכבת המוכשרת להשקת התערוכה על יצירותיו של האמן וינסנט ואן גך, שם הושק גם חלל המוקדש כולו לאמנים ישראליים מהעוטף ומהדרום שפונו מבתיהם, ובשיחה עם TMI דיברה על התגובות הרעות שהיא מקבלת גם בזמן המלחמה והאיחולים הקשים שהיא ובנה סופגים, אבל גם מדברת על בת זוגה עדי והאהבה הגדולה ביניהן, והאם יש סיכוי שנזכה לראות אותן תחת חופה. צפו:

אורנה בנאי בראיון (צילום :מערכת TMI)

מה שלומך אורנה בנאי?
"שאלה שאסור לענות עליה ברצינות, אבל קשה. אני מנסה לחזור לשגרה אבל מאוד קשה".

אירוע המוני ראשון אחרי כל התקופה הזאת, איך מרגיש להיות פה?
"אז זהו, אני מאוד מאוד שמחה שהפרויקטים המבורכים האלה הם כדי להשאיר את הנושא בתודעה. את נושא החטופים, המפונים, העקורים, החיילים. אין מה לעשות, עברנו טלטלה רצינית מאוד ופרויקטים כאלה מזכירים לנו שמאז השבעה באוקטובר אנחנו לא אותם אנשים".

אני מרגיש שחסר לנו במדינה מעט הומור. אם יש משהו שאני יכול להגיד שיצא "טוב" במירכאות מהמלחמה, זה שלימור חזרה לחיינו. מה הסיכוי שנראה אותה באופן קבוע על המסך?
"תשמע היו לה כמה הבלחות מצוינות. היא הפכה להיות הדוברת הלאומית. דוברת ארגון מחד"ל – 'מחלקת דוברות לאומית', ויש לה הרבה מה להגיד על המצב". 

את באמת מעבירה דרכה הרבה מסרים חדים ונוקבים וזוכה גם לביקורות. איך את מצליחה לאורך כל הקריירה ובמיוחד עכשיו להתמודד עם ביקורות רעות?
"זה לא קל, אני אגיד לך את האמת. אני מנסה להתאפק ולא להיכנס לזה, אבל איכשהו יש לי יצר כזה של 'לא יכול להיות שאנשים כל כך שונאים גם במצבים כאלה'. אפילו על הצרחה שלי בעזה (בנאי לקחה חלק במחאת נשים שצעדו לגבול עזה כדי לדרוש את שחרורן של הנשים בשבי שעוברות על פי עדויות התעללות מינית), שמעת אותה מן הסתם. אפילו עליה, אנשים מקללים אותי ומאחלים לי למות ולבן שלי למות ולי להיאנס. דברים מאוד קשים, זה מדכא".

טוב אבל יש משהו אחד שכן מעודד אותך בתקופה הזו וזו בת זוגך עדי. העלית ליום ההולדת שלה סרטון שכבש את הרשת בו אתן מתנשקות. איך היא הגיבה שהיא ראתה אותו?
"תשמע, היא היתה שם כשהתנשקנו, זו היתה היא, אז הרגשנו שזה מן סרטון כזה שבסך הכל מביע אהבה ותשוקה של שתי נשים. יכול להיות שבגלל שהייתי כל כך הרבה שנים באיזה סוג של מוכרחה להסתיר, אז נמאס לי, אז אני אומרת 'יאללה אני יוצאת מכל ארון אפשרי'. עדי מהממת".

מה הסיכוי שאחרי כל השנים האלה, את הולכת לעמוד תחת חופה?
"התשובה היא לא, מה פתאום מה קרה לך? אני בדיור מוגן עוד חמש דקות על הקלנועית".  

אורנה בנאי, עדי כהן (צילום: אור גפן)
אורנה בנאי, עדי כהן (צילום: אור גפן)