האם קיים גם קוד קופון לנשיאת נשק? לליאורה נודע כי הדוגמנית ואושיית הרשת, נטלי דדון (ד"ש משקמה ברסלר), שמסתובבת עם אקדח ברישיון, קיבלה אותו אף שנראה שהיא לא בדיוק עומדת בקריטריונים. האם השר בן גביר אישר את התהליך? כזכור, לא מדובר בתושבת המתגוררת מעבר לקו הירוק או בעוטף עזה, אלא בתושבת הרצליה פיתוח. גם לא מדובר בעובדת כוחות הביטחון, אלא בידוענית.

נטלי דדון (צילום: אלון וקנין)
נטלי דדון (צילום: אלון וקנין)

לשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על סמך איזה קריטריון דדון קיבלה רישיון?
״השר קובע מדיניות, לא מאשר רישיונות נשק פרטניים. עם שינוי התבחינים האשימו גורמי שמאל כי המדיניות של השר היא לאשר נשק למקורבים. משמח לראות כי לשר יש יותר ממאה אלף ‘מקורבים', שאושרו לקבלת נשק על ידי אגף כלי ירייה מאז תחילת המלחמה. אנחנו גאים בשיא ההיסטורי הזה של כל הזמנים וקוראים לאזרחי ישראל להגיש בקשה לרישיון נשק. נשק מציל חיים. לכו להתחמש״.

השר בן גביר, זה נכון שעזרת לדדון לקבל את רישיון הנשק אף על פי שהיא לא עומדת בקריטריונים?
מלשכת השר נמסר: “זו תגובתנו לגבי כל שאלותייך הנוספות".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דדון, איך קיבלת את רישיון הנשק? על פי אילו קריטריונים? האם השר בן גביר עזר לך לקבל את הרישיון אף שאת לא ממש עומדת בקריטריונים?
״עם תחילת המלחמה הגשתי בקשה כמו כל אזרח בישראל אשר זכאי לכך על פי חוק. אני ממליצה בחום לכל אישה ואיש שיכולים וזכאים לכך על פי הקריטריונים להוציא רישיון על מנת להגן על עצמם. בנוסף, אני גאה לציין את התנדבותי המלאה, בדגש על ‘בהתנדבות מלאה', למען ההסברה הישראלית והזהות היהודית מזה למעלה משנתיים. אלו ימים קריטיים לעם ישראל, וכל אזרח צריך לקחת חלק פעיל בשליחות הזו״.

לא ענית לי על השאלה. על איזה קריטריון ענית על מנת לקבל את הרישיון?
“אלה שאלות שבהחלט לא תואמות למציאות״.

ממשטרת ישראל נמסר: "למענה לפנייתך יש לפנות לדוברות המשרד לביטחון לאומי".

נטלי דדון בתצוגת האופנה של מאי משיח (צילום: אור גפן)
נטלי דדון בתצוגת האופנה של מאי משיח (צילום: אור גפן)