- לפני כשנה וחצי פרסמה ליאורה (בלעדית כמובן) כי חברי קיבוץ גרופית לא מתלהבים, בלשון המעטה, מהחבר בוגי יעלון, שהיה אומנם ממייסדי הקיבוץ, אבל לא ממש מתגורר בו, אף שהוא מחזיק שם בית, עד שביקשו לבטל את חברותו בו. בשבוע שעבר נפל הפור סופית, וחברותו של יעלון נשללה.

יעלון, ממקימי הקיבוץ, סירב להגיב.

אור ברקר, מנהל קהילת קיבוץ גרופית. איך יעלון הגיב על הבשורה?
״בקיבוץ גרופית היו מספר חברים שלהם היה הסדר מיוחד. זאת אומרת שהם למעשה עדיין חברי קיבוץ, אך מרכז חייהם אינו בקיבוץ. משפחת יעלון הייתה אחת ממשפחות אלו. הקיבוץ החליט לבטל הסדרים מיוחדים והזמין את המשפחות להחזיר את מרכז חייהן לקיבוץ. יעלון היו היחידים שהביעו נכונות לחזור להתגורר בקיבוץ וביקשו ארכה לקבלת ההחלטה. ארכה זו ניתנה על ידי אסיפת החברים, כמי שמעריכים את פועלם של המשפחה ורוצים לראות אותם תורמים לקיבוץ. לאחר תום הארכה, התברר משיח עם המשפחה שלא עולה בידם לחזור ולהתגורר בקיבוץ בזמן זה, לאכזבת המשפחה והחברים. לכן הוחלט לסיים את ההסדר המיוחד עם המשפחה ובכך את חברותם באגודה, כפי שנעשה עם החברים האחרים״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בוגי יעלון (צילום: יוסי אלוני)
בוגי יעלון (צילום: יוסי אלוני)

- מי שהיה עד לפני כשנה סגן ראש עיריית ראשל"צ וכיום חבר במועצת העיר, מקסים בביצקי, הורשע בהכנסת אזרחית אוקראינית לארץ שלא כחוק. הוא הורשע בקשירת קשר לפשע, זיוף בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, מתן ידיעה כוזבת בצוותא ושיבוש הליכי משפט.

בביצקי, קליטת עלייה מקורית?
"הופתעתי מאוד מההחלטה של כבוד השופט. אלמד את החומר ואחליט על המשך התנהלות".

- מייקל סיגל, נשיא "מכבי תנועה עולמית", התנועה היהודית הגדולה בעולם המייצגת כ־450 אלף חברים ב־70 מדינות, פנה בימים אלו במכתב גלוי לכל המנהלים וחברי ההנהלה של האוניברסיטאות והמכללות בארה"ב וקרא להם לפעול באופן מיידי לעצור את הפעילות האנטי־ישראלית והאנטישמית בקמפוסים, הכוללת הפחדה פיזית ונפשית וקריאה לחיסולה של מדינת ישראל.

מייקל סיגל, נשיא ''מכבי תנועה עולמית'' (צילום: יח''צ)
מייקל סיגל, נשיא ''מכבי תנועה עולמית'' (צילום: יח''צ)