תקופת המלחמה הזו נחתה עלינו בהפתעה והביאה יחד איתה לא מעט אתגרים שכללה גם גיוס 300,000 חיילי מילואים. דבר אחד זכינו לו בתוך כל הכאוס האינסופי זה - לראות את כוכבי הביצה הלוהטים על מדים. אספנו לכם רשימה מלאה של החתיכים במדים. 

עידן עמדי
מה אפשר להגיד על הזמר עידן עמדי שלא אמרו כבר לפני כן? מדובר בלוחם צנוע שנפצע בקרב, החלים, הצליח לאחד את כל עם ישראל במסיבת עיתונאים שהעביר בבית החולים ואפילו סירב להדליק משואה אחר כך. עמדי הוא לא רק הגיבור של כולנו, הוא סמל סטטוס לכל מה שכולנו צריכים לשאוף אליו. בנוסף לזה, הוא גם נראה לוהט במדים, אפילו כשהוא לוחץ ידיים לרמטכ״ל. 

עידן עמדי עם הרמטכ''ל  (צילום: דובר צה''ל)
עידן עמדי עם הרמטכ''ל (צילום: דובר צה''ל)

טל מורד
גם כוכב הריאליטי והשורד בדימוס טל מורד התגייס למילואים, עלה על מדים וירד לעזה. מורד עבר לא מעט קשיים במהלך הלחימה, כשאיבד במלחמה את חברו לנשק, איילי לוי, שנפל במערב ח'אן יונס. "איליי לוי היקר, חבר ואח לנשק, כל מי שסבב אותו רק רצה ללמוד ממנו. התגייס לסיירת צנחנים ויצא לקורס קצינים", כתב מורד על חברו. 

טל מורד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
טל מורד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

דין מירושניקוב
השחקן דין מירושניקוב הצליח להפתיע את כולנו כשהעלה תמונה על מדים לחשבון האינסטגרם שלו וחשף מי המפקד שלו במילואים - לא אחרת מחבר הכנסת לשעבר יועז הנדל. התמונה של השניים הצליחה להדהד גלים ולהפתיע את כולם. בפוסט באינסטגרם מירושניקוב כותב: ״כמה זמן לא השתמשתי במילה ׳אפטר׳ וכל כך שמחתי. אבל השמחה האמיתית, היא לחזור חזרה. תחת פיקודו של יועז הנדל, כוח מילואים עוצמתי של שעושה הכל כדי להחזיר את הבטחון ואת החטופים לארצנו היפה. כי אין דרך אחרת. גאה להיות בורג במערכת העוצמתית שנקראת צה״ל. עם ישראל חי״. 

יועז הנדל, דין מירושניקוב (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יועז הנדל, דין מירושניקוב (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

יועז הנדל
חבר הכנסת לשעבר יועז הנדל הוא אחד הגברים שתמצאו הכי הרבה תמונות שלו על מדים בחשבון האינסטגרם. אנחנו לא מתלוננות, פשוט מופתעות קצת. הנדל מפרסם אינסוף תמונות על מדים, סרטונים שקשורים למלחמה והרבה תוכן פוליטי שמנסה לאחד תחתיו את הקרע בעם. לא רק זה, הנדל עצמו פרסם גם סרטון בטיקטוק, בו הוא מציע שידוך לאחד החיילים שלו: ״טוב הצדיק הזה כאן מאחורי זה אורן. הוא רווק, הוא רופא ילדים בשניידר והוא נמצא כאן בחאן יונס. בנות, גם הצוות שלו טוען שחייבים למצוא לו כלה״. בנות, זה הרגע שלכן להציע את עצמכן. 

@yoazhendel הדברים החשובים. #מילואים #עזה #אורן ♬ צליל מקורי - Yoaz Hendel - יועז הנדל

יועז הנדל (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יועז הנדל (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

אורי נגר
זה קרה קצת באיחור, אבל חודשיים לתוך המלחמה גם יוצא ״האח הגדול״ אורי נגר קיבל זימון מהצבא. בשירותו הצבאי כוכב הריאליטי שירת כלוחם בגבעתי והזימון שקיבל היה עבור אימון הכשרה, מאחר ולא עבר הכשרה כמעט עשור. נגר פרסם בחשבון האינסטגרם שלו את תחושתיו כלפיי המצב: ״יש מושג שקוראים לו ׳הלום קרב׳ אחת מהסיבות לחרדות שלי. זה מה שחוויתי בתור חייל צעיר בשרות סדיר שלא מבין כלום מהחיים שלו. היום אנחנו במציאות שכולנו הלומי קרב, כולם חוו את המראות הקשים, כולם חווים סיוטים, כולם איבדו מישהו קרוב או מכירים מישהו. עכשיו אחרי 10 שנים אני שוב על מדים, רק עכשיו בתור גבר בן 31 ואבא ל-2 ילדות מדהימות וקסומות. עכשיו זה הזמן האמיתי לתת מעצמך מעל ומעבר״.

View this post on Instagram

A post shared by Ori Nagar (@_ori_nagar_)

צחי הלוי
המוזיקאי והשחקן צחי הלוי אולי מוכר לנו מ״פאודה״ ושאר דרמות אלימות אחרות, אבל גם במציאות מדובר באדם שלוקח את העניינים לידיים. הלוי נמצא בימים אלו במילואים בפלוגת חוד המילואים של מג"ב ועוד לפני המלחמה כבר השתתף בפשיטה משטרתית על לוד

צחי הלוי בפשיטה משטרתית בעיר לוד (צילום: דוברות המשטרה)
צחי הלוי בפשיטה משטרתית בעיר לוד (צילום: דוברות המשטרה)

עידן חביב
הזמר עידן חביב גויס גם הוא למילואים כלוחם בדרום המדינה בסמוך לעזה. חביב שירת בקומנדו הימי בשטיית 13 במשך שש שנים והגיע לדרגת קצונה. עם זאת, חביב עדיין ניסה בין הלחימה לנסות להופיע מול המפונים בעוטף עזה. לטובת ההופעה המרגשת, המפקדים אישרו לו לצאת לכמה שעות, להופיע עם מדי צה״ל ולחזור. 

אסף גרניט
גם שפים מתגייסים למילואים. השף אסף גרניט לא היה טבח בצבא, הוא היה מדריך חובשים במגמת הכשרות יסוד. גרניט מעביר אימונים מצילי חיים ללוחמים בגדודים השונים. ״אתם עושים תפקיד משמעותי מאוד והעשייה שלכם משפיעה על כל הצבא, אני רוצה באופן אישי להודות לכל אחד מכם על כל המאמץ", אמר גרניט לסגל ההדרכה והפיקוד בבה"ד 10.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎רשת 13‎‏ (@‏‎reshettv‎‏)‎‏

רביב כנר
גם הזמר יוצא "הכוכב הבא" רביב כנר התגייס למילואים. כזכור, כנר שירת בחטיבת אגוז ולחם במבצע "צוק איתן" ואיבד שם ארבעה מחבריו. מאז תחילת המבצע כנר לא שיתף ברשתות החברתיות ולא חלק תמונות מרצועת עזה כמו הקולגות, אך כעת הוא מגיב לראשונה לאחר חודשיים. "כבר קרוב לחודשיים שאני לא משתף כלום. הרבה רגשות מעורבים. מבטיח לחזור ולשתף כשארגיש שזה הזמן הנכון, יש כל כך הרבה מה להגיד אבל קשה למצוא כרגע את המילים. מאמין שזה יקרה, פשוט דרך המוזיקה, והיא תדבר בשמי. אוהב אתכם", כתב כנר. 

גיא הוכמן
גם הקומיקאי ואושיית הרשת, גיא הוכמן, התגייס למילואים. הוכמן גויס כלוחם בנח״ל, אך בעקבות בעיה רפואית (מדובר בניתוח להסרת האשך?) הוחלט לא לשלוח אותו לחזית אלא העבירו אותו ליחידת דובר צה״ל. התפקיד שהוגדר להוכמן הוא העלאת מורל החיילים באמצעות בדיחות והומור. אנחנו מקווים שהתפקיד בחיים האישיים לא מתנגש עם התפקיד במילואים. 

גיא הוכמן בעזה (צילום: יח''צ)
גיא הוכמן בעזה (צילום: יח''צ)

יענקי גולדהבר
גם יענקי גולדהבר שלנו התגייס. בזמן המלחמה, התייצב יענקי בבקו"ם בתל השומר, ובגיל 21 עבר שרשרת חיול, קיבל מדים, חוגר והפך לחייל של צה"ל מן השורה. ממשפחתו הוא נפרד בבית בבני ברק, ולבקו"ם הגיע מלווה בניצולי המסיבה בנובה שהגיעו לאחל לו הצלחה. גולדהבר ישרת בראש מערך הצה"לי במחלקה מיוחדת שתעודד גיוס חרדים לצבא.

ליענקי חשוב שחרדים ישרתו בצבא כמו כל אזרח כחלק משוויון בנטל ותרומה הדדית למדינה. לילה לפני הגיוס כתב: "לילה אחרון באזרחות, בעוד כמה שעות אני מתחיל להצדיע, אני מבקש ממך אבא, תשמור על כל הילדים שלך. אני יודע שאני מגשים חלום, ואני הכי גאה בעולם בהחלטה זאת. לא אשקר, אני מפחד, אני בלחץ, בחששות ובדאגה, אבל אני יודע שכל היום וכל הלילה, בלי לשים לב, ניסי ניסים עוברים עליי, אז אבא תשמור עליי, אני מבטיח להיות חייל טוב".

יענקי גולדהבר (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יענקי גולדהבר (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

יענקי בבקו''ם לקראת גיוסו לצה''ל (צילום: פרטי)
יענקי בבקו''ם לקראת גיוסו לצה''ל (צילום: פרטי)