> איש ערוץ 14 שי גולדשטיין והבדרן עידן אלתרמן היו פעם מיודדים, לא החברים הכי טובים, אבל באחלה קשר. יום אחד זה נגמר. השבוע כתב גולדשטיין מניפסט קורע לב על הניתוק: “עידן אלתרמן היה ידידי. שיחקנו יחד בסדרת המערכונים ‘לא לפני הילדים'. העברנו שעות וימי צילומים ארוכים ביחד. בשעות הריקות של ההפסקות בין צילומי מערכון אחד לשני יצאנו לפעמים להסתובב יחד בת"א.

הלכנו לשמוע מוסיקה יחד באוזן השלישית. דיברנו המון על מוסיקה ששנינו אוהבים, ופעם הוא הביא לי במחווה מרגשת במתנה כמה דיסקים מעולים מהאוסף הפרטי שלו. לאורך השנים היינו בקשר מדי פעם. תמיד בחיבה והערכה הדדית. ואז אתמול פתאום הוא כתב עליי דברים נוראיים. על האופי המחורבן שלי כבר אז. הופתעתי.

אם הוא דובר אמת ובאמת הייתי כל כך נורא כמו שהוא כותב, הרי שכל היחס הידידותי והאוהב שקיבלתי ממנו היה צביעות לשמה. ואני יודע שהוא לא צבוע. אז כתבתי לו ששנינו יודעים שהוא משקר. וזהו. בתגובה הוא מחק את מה שכתב".

גולדשטיין, היו לי פעם חברים?
“היי ליאורה. הופתעתי מאוד. היחסים בינינו היו טובים מאוד לאורך שנים. נשגב מבינתי מדוע כתב עליי מה שכתב. בכל אופן הוא מחק ואני סולח לו".

עידן אלתרמן סירב להגיב.

עידן אלתרמן (צילום: אור דנון)
עידן אלתרמן (צילום: אור דנון)

> השחיינית אריאל נשיא, שתייצג את ישראל באולימפיאדת פריז, הצטלמה לראשונה לקמפיין לרגל השקת קולקציה צהובה של ג'ק קובה, מהדורה מוגבלת להעלאת המודעות להשבת החטופים והנעדרים הביתה במהרה. חלק מההכנסות מהמכירה ייתרמו למטה החטופים.

אריאל נשיא  (צילום: איגוד השחייה)
אריאל נשיא (צילום: איגוד השחייה)

>אנשי עסקים, בכירי המשק ואספני אומנות הגיעו לקניון עופר רמת אביב, לרגל פתיחת התערוכה “לב פועם", שכל ההכנסות ממכירת היצירות שמוצגות בה יועברו לעמותת וראייטי הפועלת למען ילדים עם צרכים מיוחדים בישראל. הגיעו לתמוך בווראייטי: ליאורה עופר, אודי אנג'ל, סמדר ברבר צדיק, רונה אנג'ל. בין האומנים המשתתפים בתערוכה שהגיעו: קארין אנג׳ל עם בעלה אורי.

ליאורה עופר וסמדר ברבר צדיק (צילום: אסף לב)
ליאורה עופר וסמדר ברבר צדיק (צילום: אסף לב)

>הגיבור רפ"ק אייל אהרון, שחילץ את בניו ו־11 ניצולים נוספים מהמסיבה ב"נובה", והגיבור אפק לבני, שהצליח להיחלץ מהמסיבה ולהציל עשרה צעירים משם, הגיעו לחתום יחד עם הסופרת אוריה מבורך על הספר “יום אחד באוקטובר, ארבעים גיבורים, ארבעים סיפורים" בדוכן של הוצאת קורן ירושלים-הוצאת מגיד במסגרת שבוע הספר בת"א.

> בוועידת השלטון המקומי “מוני אקספו 2024", שנערכת השנה בסימן “תקומה ישראלית" נוכח אתגרי המלחמה, ציין מנכ"ל בנק מרכנתיל, שוקי בורשטיין: “מרכנתיל הוא בנק הבית של הרשויות המקומיות, עובדיהן וספקיהן. הבנקים צריכים לפעול מעבר לאזור המחיה כדי לתת כלים לרשויות המקומיות, לעודד תעסוקה ולקחת אחריות כחלק ממעורבותנו בקהילה".

שוקי בורשטיין מנכ''ל בנק מרכנתיל (צילום: רמי זרניגר)
שוקי בורשטיין מנכ''ל בנק מרכנתיל (צילום: רמי זרניגר)

- פרופ' אורי ינאי נבחר כיקיר "ארגון יוצאי מרכז אירופה" לשנה זו במהלך הוועידה השנתית ה-55 שנערכה במרכז הכנסים של ארץ ישראל יפה בתל אביב. הארגון מאגד את יוצאי ארצות חוג התרבות הגרמנית – גרמניה, אוסטריה, צ'כיה ושוויץ. באו להוקיר: יו"ר הארגון, דבורה הברפלד, מנכ"לית הארגון, ליאורה שוהם פיטרס, עדנה חלבני, ח"כ אלון שוסטר וראש מחלקת התרבות בשגרירות גרמניה בישראל, קירסטן פראפקה-מירון. מנימוקי הבחירה: "פרופ' ינאי הטמיע את משנתו בסיוע למבוגרים מקהילת הייקים, במפעל לעזרה הדדית, והוא מרצה מבוקש בשלל הרצאותיו המגוונות".

מימין לשמאל: פרופ' אורי ינאי, דבורה הברפלד וח''כ אלון שוסטר קרדיט צילום: אלישע אבן טוב (צילום: אלישע בן טוב)
מימין לשמאל: פרופ' אורי ינאי, דבורה הברפלד וח''כ אלון שוסטר קרדיט צילום: אלישע אבן טוב (צילום: אלישע בן טוב)