ממשיך להסתבך: קניה ווסט, או בשמו העכשווי Ye, נתבע על ידי שמונה עובדים לשעבר בטענה שהזמר וראש הסגל לשעבר של Yeeezy Apparel, מילו יאנופולוס, חשפו אותם ל"גזענות קיצונית ובריונות", והעבידו אותם שעות ארוכות ללא תשלום.

בהצהרה שפרסמה פירמת עורכי הדין Thigpen Legal  נטען כי קבוצת העובדים לשעבר - הכוללת מבוגרים צעירים ובני נוער בני 14 עד 17 מארצות הברית, בריטניה, הונגריה וניגריה - סבלה מ"הטרדה בלתי נסבלת ואפליה" בזמן שעבדה על אפליקציה שווסט ויאנופולוס פיתחו.

"הוא לא היה רצוי": הסלבס החרימו את קניה ווסט בסופרבול
"נעל אותם יחד בחדר ועינג את עצמו": קניה ווסט מסתבך ומואשם בהטרדה מינית

מהתביעה, שהוגשה לבית המשפט בקליפורניה, עולה כי חברי צוות פיתוח האפליקציה עברו בריונות "באופן קבוע ואכזרי" בגלל גזעם, מגדרם ונטייתם מינית, וכמה מחברי הצוות כונו "עבדים" בצ'אטים קבוצתיים הקשורים לעבודה.

"עובדים שחורים ואפריקאים הופרדו וקיבלו משימות עבודה פחות טובות, והוקמו קבוצות עבודה נפרדות 'לאנשים לבנים בלבד'. לעגו לעובדים קטינים בשל גילם", נכתב בתביעה. התביעה כללה טענות לפיהן חברי צוות הפיתוח - כולל קטינים - שהתבקשו לעבוד במיזם "Yeezy Porn" של ווסט נחשפו לתמונות פורנוגרפיות בצ'אטים קבוצתיים הקשורים לעבודה.

עוד נכתב בתביעה שהתובעים אוימו שלא יקבלו את משכורתם אם לא יסכימו לעבוד שעות ארוכות ללא הפסקות, כולל משמרות של 12 שעות שנמשכו אל תוך הלילה. למרות שהעבודה על האפליקציה הושלמה בתחילת מאי, אף אחד מהתובעים לא קיבל תשלום עבור עבודתו, כך מסר משרד עורכי הדין שמייצג את העובדים.

על פי הדיווחים, יאנופולוס, פרשן פוליטי בריטי מהימין הקיצוני ועורך לשעבר של Breitbart News, עזב את Yeezy Apparel בחודש שעבר לאחר שווסט חשף תוכניות להשיק אולפן פורנו משלו. יאנופולוס וציין במכתב ההתפטרות כי הפרויקט "יסכן את "חייו כמכור מחלים", כמו גם את "בריאותו הרוחנית והגופנית כהומוסקסואל לשעבר".

התובעים דורשים בין היתר פיצוי בגין עוגמת נפש וכן בגין שכר רגיל ושעות נוספות שלא שולמו.