יום לא פשוט עובר על מייגן מרקל והנסיך הארי. רק היום (שלישי) קראתם ב-TMI על הכותרות המרעישות שיצרה אחותה למחצה של מרקל, וכבר הם נאלצים להתמודד מול חזית חדשה, והפעם המלכה אליזבת. על פי דיווחים, הדוכסים מסאסקס יתקדמו בחייהם החדשים, אך יעשו זאת ללא שימוש בתואר המלכותי "Sussex Royal" שהם כל כך מזוהים עמו וסביבו בנו מותג שלם, החל מאתר אינטרנט, חשבון אינסטגרם ועד ארגון צדקה. המשמעות היא שהזוג המלכותי (לשעבר) יצטרכו להתחיל מאפס.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

המלכה אליזבת והדוכסים מסאסקס בימים יפים יותר (צילום: AFP)
המלכה אליזבת והדוכסים מסאסקס בימים יפים יותר (צילום: AFP)

המלכה וגורמים בכירים בארמון הסכימו כי הזוג לא יוכל עוד לשמור על המילה "מלכותי" כחלק מהמותג שלהם. כפי שדווח ב"דיילי מייל", השניים קיוו למנף את המותג המוכר "Sussex Royal", לא רק לאתר אינטרנט חדש, אלא כסימן מסחרי עולמי לשימוש במגוון מרצ'נדייז ופעילויות, כולל ביגוד, מכשירי כתיבה, ספרים וארגון צדקה חדש.

"החלטתם של הארי ומייגן לצאת לעצמאות כלכלית העמידה את המלכה אליזבת במצב לא נוח, זאת לאחר שבמשך שנים רבות סירבה לאפשר לבני המלוכה להרוויח כסף מתפקידם", מסר גורם מלכותי למגזין Page Six.

היא עוד תראה לך מה זה. המלכה אליזבת ומייגן מרקל (צילום:  Jeff J Mitchell  Getty Images)
היא עוד תראה לך מה זה. המלכה אליזבת ומייגן מרקל (צילום: Jeff J Mitchell Getty Images)

הזוג התחיל להשתמש במונח בתחילת 2019, לאחר שהחליטו להתנתק מחשבון האינסטגרם הרשמי של בית המלוכה, שמשרת גם את הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, ופתחו חשבון אינסטגרם עצמאי ששירת אותם בלבד. כבר אז, ההחלטה התמימה לכאורה ניבאה על כוונות עתידיות של השניים. "כל עוד הדוכס והדוכסית מסאסקס החליטו לפרוש כבכירים במשפחה המלכותית ויפעלו לעצמאות כלכלית, היה צורך לבחון את השימוש במילה 'רויאל' בהקשר זה", אמר גורם מלכותי.

ההחלטה עדיין לא התקבלה באופן סופי, שכן הדוכסים מסאסקס ממשיכים לנהל דיונים עם המלכה אליזבת בנוגע לעתיד המותג שלהם. "כחלק מתהליך הפרישה של הדוכס והדוכסית מסאסקס לטובת הפרק החדש בחייהם' יש תכנונים רבים להשקת העמותה החדשה שלהם, והפרטים ישותפו בבוא בעת", מסר מקורב לדוכסים למגזין People.