בסוף השבוע האחרון הרשת רעדה כאשר אלירז שדה הוזמן להתארח בתוכניתם של אופירה אסייג שהגישה באופן חד פעמי לצד דנה וייס ולאחר שידור התוכנית הדליף חלקים מהראיון שירדו בעריכה. שדה שידוע כתומך נלהב ושופרו של בנימין נתניהו ידע שהוא מגיע להתארח בתוכנית של אסייג וברקוביץ, שמבקרת מדי שבוע את ראש הממשלה ותוקפת את התנהלות הליכוד ובמקום להחרים אותה, בא להציג את עמדתו לקח את אמצעי הזהירות והקליט את מהלך הראיון.

אלירז שדה הקליט את אופירה אסייג: "את חייבת לקבל את האמת"- לחצו כאן

אלירז שדה בוידוי אמיץ: "אני בהפסדים כלכליים"- לחצו כאן

אלירז שדה, דנה וייס, אופירה אסייג  (צילום: צילום מסך: קשת 12)
אלירז שדה, דנה וייס, אופירה אסייג (צילום: צילום מסך: קשת 12)

הבוקר, התראיין שדה ברדיו גלי ישראל בתוכניתם של נועם פתחי ויותם זמרי ודיבר על הסיבות שהביאו אותו לאולפן, על הטקטיקה שלו ועל כך שהוא בטוח שיוזמן שוב לתוכנית של אופירה וברקוביץ'. "אני חושב שהדרך "להחרים" וכל הסגנון הזה הוא לא לטעמי. השיטה לתקן היא לחשוף כמה שיותר את האמת. עכשיו אין לי שום דבר אישי עם דנה ויס או אופירה אסייג הן מדהימות ובעלות מקצוע, בסופו של דבר התפקיד של אלה שעורכים אותם, חותכים אותם ולוחצים אותם ונמצאים תחת 'סחיטה באיומים לכאורה'. כלומר 'אני כן אתן לך את הבמה', 'אני לא אתן לך הבמה' ו'אם אתן לך את הבמה תגיד תודה'. 

אלה שמתנגדים להגעה לתוכנית אומרים לעצמם "אתה יושב שם, ודווקא ברגע שיושב שם מישהו שיכול להגיד מילה טובה על תפקוד הממשלה מתחילים להתנפל עליו בצרחות, בשאלות, בצחוקים והערות ועוד עורכים את הקטעים
"אז בשביל זה אני עושה את זה. אז תפתור את זה- מה אתה מחרים? תביא הקלטות. השיטה היא כזאת- אם אתה לא מפחד להקליט, תקליט ואם אתה מפחד להקליט אז אל תתראיין"

אתה כבר לא תוזמן לאופירה וברקו

"אל תדאג אני בטוח שאני אוזמן עוד, כי בסופו של דבר הטלוויזיה צריכה רייטינג זה הכל. מה שמעניין הם מזמינים. בסופו של דבר התקשורת לקחה את הכוחניות בצורה מאוד חזקה וזה בסדר אבל יש את הצד השני שרוצה לבוא ולשתף פעולה. אני משתף פעולה 'על מלא' אני לא מחרים ולא רוצה להיות מוחרם זו לא השפה וזה לא הסגנון ככה לא פותרים שום דבר. הפתרון צריך להגיע בצורה מתוחכמת- שוויון. אני פה יושב איתכם- קחו בחשבון שאני מקליט, אם אני מקליט אני גם אוציא אח"כ אז אל תחתכו אותי. 

הם ידעו מראש שאתה מקליט?
"לא לא, בסופו של דבר מה שהכי קריטי לי זה השליחי ציבור שיושבים באולפנים ומובהלים, ונסחטים יום אחרי יום זאת הבעיה. היחיד שבעצם הולך כן ראש בראש מסתבר זה בנימין נתניהו והוא היחידי שסופג והוא אומר 'אני לא משחק את המשחק הזה'. ברגע שחברי כנסת, שרים  וראשי עיריות יתנהגו ככה ולא יהיו נסחטים תחת האימה והפחד בסוף תהיה תקשורת הוגנת". 

אלירז שדה (צילום: ניר פקין)
אלירז שדה (צילום: ניר פקין)