הנסיך הארי הוא אחד האנשים המדוברים ביותר בשבועות האחרונים אחרי שהריאיון שלו ושל אשתו, הדוכסית מייגן מרקל אצל אופרה ווינפרי עורר סערה והדים בכל רחבי העולם. לאחר שורת וידויים מעוררי מחלוקת שחשפו השניים, לפיהם בארמון חששו כי צבע עורו של בנם ארצ'י יהיה כהה מדי, מחשבות אובדניות שצצו אצל מרקל עצמה והריב המתוקשר עם הגיסה ספק יריבה קייט מידלטון, עכשיו עולה הנסיך שוב לכותרות אלא שהפעם בהתייחסות נדירה ושונה לחלוטין ממה שהורגלנו לשמוע בזמן האחרון.

הנסיך הארי ואחיו ווילאם שוחחו לראשונה מאז הראיון - וזה לא היה מוצלח במיוחד- לחצו כאן

הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)

בהשראת מאורעות הקורונה, הסופר הבריטי כריס קונאטון, חיבר את סיפר הילדים "Hospital by the hill" בו מתוארת התמודדתו של ילד אשר איבד את אימו שנלחמה בחזית בית החולים אך לא שרדה את המגיפה. הספר מחולק בבריטניה בחינם לכל ילד שחווה אובדן של קרוב משפחה ועד כאן זו נשמעת כמו יוזמה מבורכת ומרגשת של הממלכה הקרה, אלא שכאן מגיעה התפנית הלא צפויה בכל המיזם הזה. 

הנסיך הארי מסתבר, כתב מבוא לספר, בו הוא מתאר את ההתמודדות האישית שלו עם מות אימו, הנסיכה דיאנה, כשהוא היה בסך הכל ילד בן 12. "כשאני הייתי צעיר, איבדתי את אמא שלי. באותו זמן לא רציתי להאמין או לקבל את זה וזה השאיר חור עצום בתוכי." כתב הנסיך והמשיך לפרט.

"אני יודע איך אתם מרגישים ואני רוצה להבטיח לכם שככל שיעבור הזמן, החור הזה יתמלא בתמיכה ואהבה. כולנו מתמודדים עם אובדן בדרכים אחרות אבל אותי לימדו שכשהורים נפטרים ועולים לגן עדן, הנשמה שלהם, האהבה והזיכרונות מהם נשארים כאן. הם תמיד איתך ואתה יכול להיאחז בהם לנצח. אני הצלחתי להבין שזה באמת נכון."

הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה (צילום: רויטרס, גרג בוס)
הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה (צילום: רויטרס, גרג בוס)

הארי סיים את דבריו כשכתב לצעירים- "אני מבטיח לכם, אתם תרגישו טוב יותר ותהיו חזקים יותר ברגע שתרגישו שאתם יכולים לדבר על התחושות שהמוות גרם לכם. אני מקווה שהספר הזה יזכיר לכם כמה מיוחדים היו הקרובים אליכם וכמה מיוחדים אתם."

הדוכס מסאסקס איבד את אימו בשנת 1997 כשזו נהרגה בתאונת דרכים בניסיון התחמקות מצלמי הפפראצי ומאז יחסיו עם התקשורת היו מסובכים ומורכבים. לטענת מקורבים למשפחת המלוכה, הנסיך לא הצליח להתגבר על הכעס שלו לאמצעי התקשורת שלטענתו אחראים באופן ישיר למותה הפתאומי. זו גם אחת הפעמים הבודדות בהן הוא מדבר בגילוי לב על האובדן שחווה כאחד הילדים המפורסמים ביותר בעולם. 

מייגן מרקל והנסיך הארי בדרך לגירושים?- לחצו כאן

כועס על התקשורת. הנסיך הארי (צילום: WPA Pool/Getty images)
כועס על התקשורת. הנסיך הארי (צילום: WPA Pool/Getty images)