אם יש דמות שהצליחה להפתיע ולהפוך את התדמית שנוצרה לה בפני הציבור לפני בואה ל"הישרדות VIP" (שבת ברשת 13) הוא השורד גדי פניבילוב שהתפרסם לראשונה כדייר בבית "האח הגדול" לפני כשנתיים. מאז פרסומו של פניבילוב הוא החל ללמוד תואר ראשון במשפטים והתרחק מאור הזרקורים, עד שהגיעה ההצעה מהפקת "הישרדות", אליה לא יכל לסרב. "יש פרס של מיליון ש"ח, יש סיכוי של אחד ל-18 לקחת את המיליון", אומר פניבילוב. "אני אחד כזה שאוהב להיכנס לנעליים גדולות ולחוות אקסטרים ודברים חדשים. אני עושה דברים ואנשים שואלים אותי 'למה אתה עושה את זה?'. אז יצאתי ל'הישרדות' בשביל המיליון ש"ח וכדי לחוות חוויה ו'להנות מהדרך' כמו שאוהד (בוזגלו) אמר. אני חושב ש'הישרדות' עזרה לי לבוא לידי ביטוי יותר מ'האח הגדול'. העם הולך לראות צד אחר שלי ולא רק גדי המצחיק שמתנהג כמו טמבל. יראו צד של גדי הפיקח, החכם ואפילו אפשר להגיד מבריק". 

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)

אתה אומר שיש סיכוי של אחד ל-18 לזכות אבל כוח פיזי זה משהו שאתה לא הכי חזק בו. כמה זה משמעותי?
"ל'הישרדות' לא צריך להגיע עם כוח פיזי, זה משחק חברתי נטו. במשחק החברתי אני לא רואה אף אחד, אני הכי טוב שיש. אני גדלתי במגדל העמק ששם יש ערסים ועבריינים ותמיד התאמתי את עצמי לסביבה שבה אני נמצא. אני יודע לדבר כמה "שפות" ומתקשר עם כל צבעי הקשת של הישראלים. אני מתנדב עם נוער בסיכון וקיבלתי ילד בן 12 שהוא מאוד סגור לעולם. חונכים אחרים היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לפתוח אותו ואני עשיתי את זה על ידי זה שהתאמתי את עצמי לסביבה. הייתי בראש שלו ודיברתי בשפה שלו. התנהגתי כמו ילד, הוא נפתח אליי ואנחנו היום חברים. אני כל שנה מתנדב במקום אחר, עכשיו אני מתנדב במקלט לנשים מוכות. אני חושב שזה מחויבות של כל אזרח במדינה". 

פניבילוב שנכנס לבית "האח הגדול" בגיל 22 בלבד, לאחר שהתחתן בגיל 18 עם אהובתו נוי והולדתו של בנו הבכור עופר, סיפר כי גדל על חינוך קווקזי מסורתי על פיו מאמינים כי תפקיד האישה הוא לדאוג לסדר וארגון הבית, בעוד תפקיד הגבר הוא לפרנס את המשפחה. פניבילוב שנקלע לעימותים בבית "האח הגדול" בעקבות אמונה זו, נאלץ לשנות את עקרונותיו ולקחת חלק במשימות הבית. גם ב"הישרדות VIP" התמודד פניבילוב עם ביקורת על כך שלא עזר בהקמת המחסה ושנהג לישון הרבה. "אני יכול לישון בכל מקום ובגלל זה אני בן אדם שמח ואין לי דאגות. ב'הישרדות' עשו ממני שיאן השינה אבל זה לא נכון. מתמודדים שישנו שלוש שעות ואני ישנתי שעתיים יותר מהם, עשו ממני שיאן שינה. ירד גשם ואני ישנתי כמו מת, לא משנה מה התנאים".

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)

גם ב"האח הגדול" וגם ב"הישרדות" חזרה הטענה שאתה לא עוזר. לא פחדת שזה יגרום להדחה שלך?
"אולי זאת האסטרטגיה שלי? אולי רציתי להוריד פרופיל ולא להתלבט? חשבתי שזו אסטרטגיה טובה ושאני ארד מהראדר. בימים הראשונים הסתכלתי על פרצופים ובחנתי את האנשים שעומדים מולי. האסטרטגיה שלי בהתחלה הייתה להיות שקט ולא להוציא מילה מהפה. היו שני מתמודדים שישר אמרתי 'וואו אני רוצה אותם איתי בדרך ואיתם אני אגיע הכי רחוק'. האינטליגנציה הרגשית והתמימות שלי עזרו לי מאוד באי והשינה נתנה לי הרבה כוח לחשוב. אנשים שם לא חשבו".

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)

אתה מתכוון לאוהד בוזגלו? 
"הוא בן אדם גבר-גבר עם לב גדול והכי ג'נטלמן שיש. קטלגו אותו כשוביניסט, אני לא רואה בו שוביניסט – הוא בן אדם מאוד ערכי. הוא צריך לקבל איתור השורד. הוא השורד האולטימטיבי של 'הישרדות'. יצא מצב שסימנו אותו באי, בדיוק כמו שסימנו את פאני גרושתו. מה התירוץ המרכזי היה כדי להדיח אותו? שהוא שוביניסט ואסור לתת במה לאנשים מהסוג הזה. מה הוא בסך הכל אמר? 'נהנה מהדרך'. כל אחד נהנה בדרך משלו, אז אוהד נהנה עם נשים יפות. הגיע בן אדם דומיננטי שלקח את הפוקוס למתמודדים אחרים ואנשים חשבו 'אם הוא יהיה לידי, אני לא אהיה במסך'. מתמודדים של עונת VIP שוקלים אלף פעם את מה שיוצא להם מהפה. יכול להיות שזה היה אחד מהשיקולים להדחתו של אוהד". 

אוהד בוזגלו על האכזבה מההדחה והביקורת נגדו: "הרגע הכי נמוך שלי בחיים" - לחצו כאן. 

אוהד בוזגלו, גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)
אוהד בוזגלו, גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)

מה היה הכי קשה ב"הישרדות"?
"סיטואציות לא אתיות שהיו. זה משחק מאוד קשה והפיוזים שלנו מאוד קצרים בלי תזונה ותנאים נורמליים, אז לא שולטים במעשים ובדיבור. גם אני חטאתי בלשוני שקראתי לג'קי (אזולאי) 'ג'וק', אני מאוד מצטער על זה. באי הייתי עד לסיטואציות לא נעימות – לא שיתפו אותי בדברים, לא דיברו איתי בימים הראשונים ולא נתנו לי להשתתף במשימות וזה היה לי מאוד קשה. הם כנראה קטלגו אותי מ'האח הגדול' כאיזה אהבל או טמבל שלא שווה לסגור איתו ברית. לא נתנו לי הזדמנות שווה בין כולם". 

למה קטלגו אותך כאהבל? אומרים שאין עשן בלי אש.
"אני תמיד אומר – לא משנה באיזה גיל אני אהיה – אני מתנהג כמו מטומטם אבל חושב כמו בן אדם מבריק. זו תכונה מבורכת שאני לא רוצה להחליף אותה בעד שלום, לא משנה כמה כסף ישימו לי על השולחן ויגידו לי: 'גדי תשתנה'. אני אוהב את עצמי ככה, אני אוהב שאנשים נהנים להיות בקרבתי. בזכות התכונה הזאת שאני יכול לדבר עם בן אדם על כל נושא ואתן את דעתי והוא פתאום יגיד: 'גדי צחקת עכשיו כמו מטומטם, איך אתה מעביר נושא על כלכלה וחוקים?'. אני יודע לעשות את ההפרדה אבל מתנהג כמו ילד קטן. אני יכול להיות רציני לפרק זמן מאוד קצר – בעבודה אני רציני ואפילו די חכם אבל בסביבה של חברים אני צוחק ומשתטה, זה הכי כיף". 

"היו המון בגידות ושקרים": מעיין אשכנזי חושפת את כל הקלפים ומודה - היו רומנים על האי - לחצו כאן. 

גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)
גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)

זה חלק בך שמאוד מתאים ל'האח הגדול' אבל דווקא ב'הישרדות' זה יכול להיות לרעתך, לא?
"יש לי אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה כדי לראות את הדברים האלה. קטלגו אותי מ'האח הגדול' כנראה בעקבות סצנה מסוימת. אני יודע מה אני אומר ויש רגעים שאני מתנהג ככה ויש רגעים שאני מתנהג בדרך אחרת. אני לא לוקח ללב שום דבר, אלא אם עושים משהו לא נעים מול העיניים שלי, כי המטרה הייתה מיליון ש"ח, אבל אני לא אמכור את הערכים שהקנו לי בבית למען כסף. את הכסף אני יכול לעשות בעשר אצבעות, אני לומד ומתפתח וסקרן לעולם. אני לא אמכור את הערכים שלי בשביל הפרס הזה. לקחתי בחשבון שיכולה להיות סיטואציה בה אתערב וידיחו אותי, כמו הריב שהיה לי ג'קי. זו סיטואציה שיכלה להשאיר אותי מחוץ למשחק, יצאתי נגד השבט שלי". 

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)

למה הריב של ג'קי ולייה נגע בך עד כדי כך שיצאת כנגד השבט שלך?
"ראיתי את לייה (גיל) עולה על העץ כמנהיגה של השבט שלה. ראיתי את אמא שלי על העץ, ההורים שלי לא עבדו בהייטק והביאו 30-40 אלף ₪ בחודש. הם עבדו מאוד קשה כדי שיהיה לי הכל בחיים ולא היה חסר לי כלום. ראיתי את לייה אבל בעצם ראיתי את אמא שלי. היא הביאה את הברזנט בעבודה קשה ועשתה את זה בגבורה והערכה והיא יכולה להיות גאה בעצמה. שירדו איתה לפסים אישיים עם המשפט 'הילדים שלך צריכים להתבייש בך', זה היה הקש שבר את גב הגמל".

גדי פניבילוב, לייה גיל (צילום: אור גפן)
גדי פניבילוב, לייה גיל (צילום: אור גפן)

הגנת על לייה בחירוף נפש ואז קראת לג'קי 'ג'וק' וגם הילדים שלה צריכים לראות את זה.
"כששודר הפרק הזה אני התנצלתי. יש דברים שצריך לדון על כף זכות. השורדים בלי מים ואוכל ואנחנו מאבדים את האנושיות, אנחנו לא שולטים בדברים שאנחנו אומרים. אני אוהב מאוד את ג'קי ומה שהיה במשחק, נשאר במשחק. התעצבנתי על ג'קי כי היא לקחה את שירה ושכנעה אותה לא להביא כלום מהשבט השני חוץ מעלה. זה עורר בי כעס רב כי היא יכלה להביא לפחות אבן אש שנתחמם בלילה. אני שרדתי את הלילה הזה כי אני ישן כמו תינוק אבל מתמודדים אחרים קפאו, היה להם קשה. אז דיברתי בשמם של מתמודדים שפחדו להגיד באותה עת את שעל לבם. שוב, אני מתנצל מעומק הלב". 

למי הכי התחברת ב"הישרדות"?
"בתחילת המשחק לזהר שטראוס. יש בו משהו טוב, משהו טהור. מהרגע שראיתי אותו אמרתי שזה בן אדם עם ראש על הכתפיים שיודע להתבטא ויכול ללכת איתי בדרך טובה, ערכית ונאמנה. מהרגע שהוא הוריד את המסכה היה בנינו קליק בעיניים".

בעונה הקודמת הוא אמר על אסי בוזגלו שהוא "בבון" וש"יש לו חסך באלגברה" ודווקא אתה שתויגת בשבט כ"טמבל", הסדרת דווקא איתו.
"חד משמעית. זו תכנית הריאליטי הראשונה שאני רואה. אני לא מבזבז את הזמן שלי בלראות טלוויזיה. יכול להיות שנאמרו דברים מפיו של זהר אבל כמו שאמרתי - 'אין לדון אדם בשעת כעסו'. אני חושב שזהר לקח את זה מספיק קשה וביקרו אותו מספיק על האמרות האלה. אני אוהב את זהר והוא המתמודד הראשון שראיתי אותו ואמרתי לעצמי: 'זה הנחמה היחידה שלי'".  

ג'קי אזולאי (צילום: מיכה לובטון)
ג'קי אזולאי (צילום: מיכה לובטון)

רגע לפני עליית "הישרדות VIP", פניבילוב שהוא לא שועל ראיונות ותיק, התראיין בעבור עמוד האינסטגרם של "ישראל בידור", שם הביע את דעתו בנוגע לפרשת ההטרדות המיניות של שי אביטל ואף הציע לייצג אותו בבית המשפט. "דברים הוצאו מהקשרם", אומר פניבילוב. "באותו ראיון זה פחות הובן, אז אני רוצה להגיד שאני מזדהה עם כאבן של אותן נשים. אני מתנדב במקלט לנשים מוכות וליבי איתן".

אז למה אמרת שהיית מייצג אותו?
"זה נושא מאוד רגיש. אני סטודנט למשפטים ואחת הסיבות שבחרתי ללמוד את התחום הזה, היא האהבה שלי לבני אדם ולכל בן אדם מגיע הזדמנות שנייה. אני מאמין יותר בשיקום ופחות בענישה. אני חושב שהחברה יכולה להרוויח הרבה יותר אם נדע לשקם אותם ולהכיל אותם בחברה. נניח שי אביטל יקבל תקופת מאסר של עשר שנים, לא תרצו שאותו שי אביטל יחיה חיים נורמטיביים ולא יחזור על המעשים שלו? כל אסיר צריך לקבל שיקום וזה לא קורה. עבריין שנכנס לכלא יוצא ועושה את אותו מעשה שבגללו הוא נכנס לכלא. אני מאוד כועס ולוקח את זה אישית כי אני עובד עם האנשים האלה. לכל אדם יש נסיבות חיים, הבית שאני גדלתי בו, זה לא אותו הבית שאנס גדל בו. לא תמיד השרישו בהם את הערכים שהשרישו בנו. אם אני רואה בגניבה פשע חמור, אותו גנב רואה את זה כמעשה הישרדותי. אני לא מצוי בתחום עבירות המין, העבירות עצמן מגעילות אבל גם לעבריין מין מגיע ייצוג. אנחנו לא בערב הסעודית ולא באיראן. בעתיד אני אשמח לקחת תיק כזה או אחר של עבריין ולצאת איתו לדרך חדשה. לכל בן אדם מגיעה הזכות להביע חרטה".

(צילום: אבשלום ששוני)
(צילום: אבשלום ששוני)

אמרת בראיון שזה יצא מפרופורציות, שהמתלוננות הגזימו בהאשמות נגדו.
"אני לא הייתי בקיא בפרטים, אני לא רואה טלוויזיה. אני חשבתי וגם אמרתי: 'הוא רק התכתב, הוא לא אנס'. זה מה שחשבתי כי לא הייתי בקיא בפרטים. על זה לשפוט אותי ולדון אותי? אנשים פשוט קוראים כותרות ולפי זה שופטים. 'יש כאן בן אדם שאנס', אבל רגע, הוא לא אנס. אנשים קראו כותרת וכל העם כמו עדר של כבשים. רגע, תקשיבו לבן אדם, תנו לו לראות מה הוא אומר. תנו לבית המשפט לדון ולקבוע האם הבן אדם אשם או חף מפשע". 

מה למדת מתוך זה?
"למדתי שמה שהיה – היה והכל לטובה".

יש לך שאיפה להיות עורך דין?
"בטח, אני בשנה ב' בלימודי משפטים. אני מתעניין בתחום הפלילים ולשם אני חותר". 

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)

כעורך דין יש הרבה אחריות על הדברים שאתה אומר ובכל זאת נתפסת כמה פעמים באמירות שלא התכוונת אליהן. 
"דווקא אני זה שיכול לייצג כשאני מעביר את הדברים כמו שהם בדרך כנה, אמינה, מהלב. כל דבר שאני אומר אני מעביר את הכאב של אותו אדם או סיטואציה. אותו אסיר שאומר: 'אני חף מפשע' או 'כן עשיתי אבל אני מתחרט'. אני הבן אדם שיכול לקחת אותו לבית משפט ולהגיד 'בואו נסגור עסקת טיעון קטנה', נעביר אותו סדנת שיקום ונחזיר אותו לדרך נורמטיבית. לא צריך להעניש בענישה חמורה מבלי לשקם, קודם כל שיקום. אני הולך לקניון ורואה ילד אומר לאמא שלו: 'אמא אל תהיי זבל, תקני לי את זה'. מה זה ילד שאומר ככה לאמא שלו? אני מסתובב ברחובות ובכבישים והכל מתנהל בדרך אלימה. זה לא היה ככה לפני שנה וחצי, אנחנו חיים במדינת עולם שלישית. הקורונה לא פגעה רק בבתי עסק ובלימודים של בני הנוער אלא בנפש של האדם. המדינה הולכת ומתדרדרת מרגע לרגע, אין חינוך ואין תקציבים. יש פער ויוצא מצב שילד הוא לא מחונך. התפקיד של המדינה הוא לחנך את הנוער בלי גניבות ובלי לקלל". 

גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)
גדי פניבילוב (צילום: מיכה לובטון)

יש סיכוי שתלך לפוליטיקה? נשמע שזה בוער בך.
"לא, אני בן אדם אמיתי ולא יודע לשקר. עושים הכל כדי שיהיה ממשלה, כשאני רואה את בנט אני רואה דיקטטורה. מה זה השטויות האלה שישה מנדטים? זה לא שפוי. המיסים ברמה כזאת גבוהה שלנסוע באוטו לעבודה עולה יותר מאשר להישאר בבית. אם הייתה תחבורה ציבורית טובה, הייתי אומר בסדר גמור, אבל התחבורה הציבורית פגומה ואנשים חייבים לנסוע ברכב. העלו את המיסים למשקאות הממותקים, יש משפחות שהנחמה היחידה שלהן זה בקבוק קולה ואמא עכשיו לא תוכל לקנות לילד שלה כי זה יקר". 

אתה רוצה להמשיך לקחת חלק בתעשיית הבידור אחרי הישרדות?
"מי שבאמת מכיר אותי יודע שאני הכי פחות מתלהב מעניין הפרסום. חשוב לי לתת את האמירה שלי בדברים שחשובים לי באמת אבל אני עם שני רגליים יציבות על הקרקע. אני יודע מה חשוב באמת שזה משפחה וקריירה ופחות פלאשים ופרסום. יש לומר שאני אפילו מחפש להתחמק מזה באלגנטיות. לא עף על זה, לא רוצה את זה. הדמי השתתפות של 'הישרדות' מימנו לי את התואר והיה את הפרס של המיליון ש"ח".

יש דרכים אחרות להרוויח מיליון ש"ח.
"כשיצאתי מבית 'האח הגדול' היו לי 103 אלף עוקבים באינסטגרם. אחרי חודשיים מחקתי את החשבון ואיבדתי את כל הקהל שצברתי. ירדתי למחתרת, השלמתי בגרויות, התחלתי ללמוד תואר ראשון וזו ההוכחה לכך שאני באמת לא מתעניין בכל הדבר הזה. ההגדרה הזאת 'תעשיית הבידור' זה עולם צבוע מאוד, עולם של ריקנות ולרצות את העם והציבור. מציגים חיים נוצצים וזה בעצם חיים של שקר. חיים ריקניים ולזה אני פחות מתחבר. אני לא עושה דברים כדי לעלות לסטורי. אני מסייע לקשישים ומתנדב ולא מצלם את זה כדי שידעו".

אם יציעו לך עוד ריאליטי?
"השורה התחתונה זה כמה משלמים. אני סטודנט ואם צריך לעשות עכשיו עוד תוכנית ריאליטי וזה יתן לי אוויר, אז למה לא? אין לי בעיה". 

גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)
גדי פניבילוב (צילום: אוהד קב)