סטטיק ובן אל תבורי עברו מספר רב של משברים ושערוריות בהן היו חלק, ביחד ובנפרד. בין אם מדובר במשבר הזוגי של סטטיק ואשתו, שרית פולק, בין אם בפרשת ההקלטות של בן אל נגד אורטל עמר ובנו תו פרינס, ובין אם אירוע נפילת העמוד בהופעה באילת אמש

המצב האישי של כל אחד מהזמרים השפיע גם על הקריירה של השניים, שמפעם לפעם ברור הייתה שהולכת לכיוון של פיצול. כעת, סטטיק העלה פוסט בעמוד האינסטגרם שלו בו הוא עשה סדר בין כל השמועות, וחשף מה יעלה בגורל הצמד האהוב בעתיד. 

"אהובים ואהובות, חברים, קהל יקר, משפחה שלנו. הגיע הזמן שנעשה לכם קצת סדר בכל השמועות והבלאגן ששמעתם. החלטנו שנינו שהגיע הזמן של כל אחד מאיתנו לצעוד בדרך משלו. הפרוייקט המדהים הזה שנקרא סטטיק ובן אל שינה לנו לגמרי את החיים. משני ילדים עם חלום להרכב העשור, מיליוני צפיות, אלפי הופעות בארץ ובחו"ל ובאמת עשייה מספקת וחלום שהוגשם והכל בזכותכם. אז קודם כל תודה ענקית מאיתנו אליכם. ההחלטה הזו הייתה לא קלה אבל היא גם לא חדשה, אנחנו עדיין מאוד אוהבים אחד את השני וכמובן שנפרגן אחד לשני בהכל. אנחנו מרגישים שהגענו למיצוי מוסיקלי של הפרויקט ובא לנו כל אחד בנפרד לחקור את עצמו ולהביא לכם מוסיקה חדשה ופורצת גבולות, ממש כמו שעשינו לפני שבע שנים. כמובן שכל ההופעות הקיימות יתקיימו כרגיל וכל מחויבות אחרת תקוים על הצד הטוב ביותר. אוהבים אותכם המון, אנחנו לא הולכים לשום מקום. נתראה בגלגול החדש שלנו".