המעורבת החברתית נטלי דדון לוחמת זכויות האדם, הפעם הביעה תמיכה למען נשות איראן בעקבות מהומות החיג'אב שהחלו בשבוע שעבר בעקבות מותה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני במהלך מעצרה על ידי משטרת המוסר בגלל שעטתה את החיג'אב באופן שנוגד את חוקי הצניעות ברפובליקה האיסלאמית.

View this post on Instagram

A post shared by Nataly Dadon (@natalydadon)

דדון שיתפה תמונה שלה יושבת על כסא עם בגדים שחורים לצד הכיתוב "I STAND WITH THE WOMEN OF IRAN". עד מהרה הגיעו תגובות הומוריסיטיות ביניהם של עמוד הפייסבוק "מה אשכנזי בעינייך" שבהתייחס לטקסט שלה "איים סטנדט וויט" כתב: "את יושבת אבא".

View this post on Instagram

A post shared by Nataly Dadon (@natalydadon)

דדון לא הסתפקה בזה וצירפה כיתוב ארוך בעברית ובערבית "מי זוכר את איראן של לפני 1979? נשים הסתובבו בחצאיות וגופיות ממיטב בתי האופנה האירופאים, מסיבות נערכו ואפילו היהודים נהנו מקהילה מאוחדת ושלטון אוהד. מאז ועד היום החופש והשגשוג דעך ותהליך ההקצנה של הממשל הלך וגבר. נשים מנועות מלקבל חינוך, חופש הלבוש נלקח מהן והן מחויבות להסתובב ברחוב כמו גם לפתוח את דלת ביתן כשאורח מגיע עם חיג'אב ולכסות עצמן מכף רגל ועד ראש".

בהמשך הוסיפה: "הן סובלות מאלימות, הטרדות מיניות והשפלות קשות. מתייחסים אליהן כאל רכוש, פיסת בשר לסחור בו ללא יכולת לבחור אפילו עם מי להתחתן. הן נטולות כל חירות במדינה שלהן. לאחרונה התעוררה מחאה מוצדקת וראויה, אולם גובה קורבנות רבים. נשים שלוקחות בה חלק נרצחות ברחוב בירי כדורים, הן מקבלות מכות רצח משוטרים. אנו חיים בשנת 2022, זה בלתי נתפס שאירועים כאלה קיימים, כולנו חייבות להשמיע את קולנו, להזדהות איתן ולתת להן גב! אנחנו חייבות! זה המעט שנוכל לעשות כנשים חופשיות, וככל בן אנוש".