ביונסה נחשבת לאחת הזמרות המרוויחות ביותר בעולם כשפרצופה מופיע מדי שנה ברשימת האמנים העשירים ביותר בעולם, וכשאת מכניסה מאות מיליוני דולרים בשנה בודדת, סביר להניח שרשות המיסים תנסה לצוד אותך בכל הזדמנות שתיקרה בדרכם. 

זה בדיוק מה שקורה עכשיו, כשמגזין "FORBES" מדווח שרשות המיסים האמריקאית דורשת מהכוכבת תשלומי מס בשווי של כמעט 2.7 מיליון דולרים על השנים 2018-2019. לפי הרשות, מלכת הכוורת שעתידה לצאת לטור עולמי בעוד כשבועיים, חייבת תשלום מס של כ-805,850 דולר לשנת 2018 ועוד כ-1,442,747 לשנת 2019. בנוסף לסכומים הנ"ל, הרשות דורשת גם תוספת קנס של כ-20% מסכום החוב הכולל (449,719 דולר), על איחור במועדי התשלום.

View this post on Instagram

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

ההון העצמי של ביונסה מוערך בכחצי מיליארד דולר ואם חשבתם שמדובר בסכום קטן עבורה, טעות מרה בפיכם. הכוכבת הגישה עתירה לבית המשפט לענייני מיסים בארצות הברית ולטענתה, היא ניסתה להגיע להסדר עם הרשות אך טענה כי הם לא התחשבו בה כשפסלו ניכויים לטובתה בשווי מיליוני דולרים על הוצאות עבור ביטוח, דמי ניהול, שירותים משפטיים ומקצועיים, פחת והוצאות אחרות. בנוסף, טוענת הכוכבת שהרשות פסלה לה ניכויים של למעלה מ-850,000 דולר על תרומות שביצעה בשנת 2018.

View this post on Instagram

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

העתירה הוגשה ב-17.04.2023 ועתידה לדון במהלך 90 הימים הקרובים כשהכוכבת תהיה בשיאו של החלק האירופאי של הטור שלה "Renaissance".

ביונסה היא לא הכוכבת הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שמסתבכת עם רשות המיסים. בשנה שעברה קבעה רשות המיסים הספרדית ששאקירה העלימה מיסים בשווי של כ-15 מיליון דולר והיא צפויה לעמוד למשפט כשברקע דיווחים על עונש מאסר של עד כ-8 שנים. 

View this post on Instagram

A post shared by Shakira (@shakira)