בעיית השתיה שהחלה כשהיה רק בן 14, משככי הכאבים שהגיעו בהמשך, המחסור במשפחה וילדים והרגעים בהם חברי הקאסט של "חברים" נאלצו להתערב לו בסצנות כי הוא כבר לא הצליח להקריא את הטקסט כראוי. העולם נפרד ממת'יו פרי, לנצח צ'נדלר בינג, וסיפור החיים העצוב של אחד הקומיקאים הכישרוניים שידעה אמריקה מקבל אור אחר. 

מת'יו פרי נולד בשנת 1969 בוויליאמסטאון, מסצ'וסטס, וכשהיה תינוק עבר להתגורר באוטווה קנדה בעקבות נישואיה של אימו לעיתונאי קנדי. את קריירת המשחק שלו החל בגיל 15 עם תפקידים קטנים דוגמת הסיטקום האמריקאי Charles in Charge ולאחר מכן תפקיד מרכזי יותר בסיטקום boys will be boys , אולם אף אחד מהם לא הכין אותו לרגע בו יקבל את תפקיד חייו, כשבשנת 1994 לוהק לדמותו של צ'נדלר בינג בקומדיית מצבים חדשה שהופקה ע"י רשת NBC . על הסדרה שהשפיעה על דורות שלמים ומשודרת עד היום בהצלחה רבה, אין צורך לפרט יותר מדי, אבל כן כדאי לצלול אל בעיה אחת שתמיד ריחפה מעל פרי, בעיית ההתמכרות המסוכנת שלו לסמים ואלכוהול.

פרי בצעירותו (צילום: gettyimages)
פרי בצעירותו (צילום: gettyimages)

בשנת 2002 הוציא השחקן אוטוביוגרפיה על חייו שנקראת "Friends, Lovers and the Big Terrible Thing: A Memoir". הוא כמובן מדבר שם על חיי הזוהר, ההצלחה של הסדרה וההשפעה שלה, אולם החלקים מעוררי ההשתאות בספרו הם החלקים שמראים עד כמה היתה עמוקה היתה בעיית ההתמכרות שלו.

על פי פרי, את המשקה הראשון שלו הוא צרך כבר בגיל 14 והתאהב. בשנת 1997 כשכבר היה שם מוכר בכל העולם, נפצע בתאונת אופנוע ים ובבית החולים הכיר לראשונה את משככי הכאבים, משם כבר היתה הדרך למטה תלולה. "כשאתה מרוויח מיליון דולר בשבוע, אתה לא יכול להרשות לעצמך להגיע למשקה ה-17, זה הרסני", כתב השחקן וסיפר איך במהלך חייו השתתף ביותר מ-6,000 מפגשים של אלכוהוליסטים אנונימיים ונכנס 15 פעמים למכון גמילה. 

מת'יו פרי. שנת 2000 (צילום: Frederick M. Brown.GettyImages)
מת'יו פרי. שנת 2000 (צילום: Frederick M. Brown.GettyImages)

"שכח טקסטים והצוות היה מאלתר איתו" 
את ההתמכרות הקשה, לא הצליח השחקן להסתיר, כשבכל עונה של "חברים" ניתן היה לראות את השינויים הפיזיים הדרסטיים על גופו. על פי עדויות, בעונותיה האחרונות של הסדרה, ההתמכרות שלו היתה כה קשה עד שהוא כמעט ולא הגיע לסט כשהוא לא שיכור/מסטול מסמים או בהאנגובר קשוח. לשחקן הוצמד "בן לוויה" שישמור עליו מפוכח ויעזור לו להתאמן על טקסטים. 

אחד משיאי השפל שלו לטענתו, הגיע בסוף צילומי העונה השביעית של הסדרה, כשהצוות צילם את החתונה של צ'נדלר ומוניקה. על הרגע לו חיכו צופים רבים במשך 7 עונות כתב פרי: "ברגע השיא של הסדרה, ברגע השיא של הקריירה שלי, התחתנתי עם מוניקה ומשם נסעתי למרכז גמילה". 

אולם בתוך כל הכאב שהביא איתו הפרסום, ניתן לראות צד אחד חיובי, אולי הצד שמעיד על מהות ה-DNA של סדרת המופת הזאת וההצלחה שלה - החברות האמיצה בין השחקנים. מאחורי הקלעים מספרים, שבכל פעם שפרי היה מתבלבל במהלך צילומי סצנה, חבריו לקאסט היו מתערבים ומביימים באלתור את הסיטואציה כדי לגרום לו להמשיך עד שיגיע הקאט. ותמיד הם היו שם, תמכו והקיפו אותו עד כמה שיכלו, מעולם לא שפטו, תמיד דחפו אותו קדימה, כמו שחברים עושים. רק השבוע נחשף שהשחקנית ליסה קודרו שגילמה את פיבי בופה החליטה לאמץ את כלבו של פרי לאחר מותו. 

תמיד היו שם בשבילו. קאסט ''חברים'' (צילום: gettyimages)
תמיד היו שם בשבילו. קאסט ''חברים'' (צילום: gettyimages)

מאז ירדה "חברים" מהאוויר, רוב הצוות אמנם לא הצליח לשחזר את התהילה מלבד ג'ניפר אניסטון שהפכה לאחת הכוכבות הגדולות בעולם, אבל רובם מצאו נחלה ויציבות. גם פרי ניסה לשחזר את ההצלחה הקרייריסטית שחווה ובשנת 2006 אף השתתף בתפקיד הראשי בסרט "מורה לחיים", עליו היה מועמד לפרס האמי ופרס גלובוס הזהב, אך רוב תפקידיו לא קיבלו פוקוס משמעותי ובשנים האחרונות ניתן היה לראות את המצב הבריאותי של השחקן הולך ודועך. בשנת 2019 מצב הסמים בגופו היה כל כך גרוע עד שהמעי הגס שלו התפוצץ והוא נאלץ לעבור ניתוח חירום. באוטוביוגרפיה שכתב, התלוצץ על המצב: "יש לי סוף סוף שרירי בטן נוקשים, אבל הם לא נובעים מכפיפות בטן".

השחקן האייקוני נכנס ויצא במהלך השנים ממרכזי גמילה שונים, תמיד מנסה לחזור לדרך הישר עד שבשנת 2020 היה נראה שחייו מסתדרים כשהוא הכריז על אירוסין לבת זוגו, סוכנת הטאלנטים מולי הורביץ שהיתה אז בת 29. השניים היו מאורסים שנה וחצי עד שביוני 2021 הודיעו על פרידה רשמית. מאז עוד הספיק להשתתף בפרק האיחוד של "חברים" ששבר שיאי צפייה וגם שם צצו ביקורות רבות על המראה התשוש והעייף של השחקן, והדאגה לבריאותו רק עלתה בקרב המעריצים.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Page Six‎‏ (@‏‎pagesix‎‏)‎‏

ביום ראשון האחרון הלך לעולמו אחד השחקנים היותר מוכשרים שידעה ההיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית. הקאסט של "חברים" הכולל את ג'ניפר אניסטון, מאט לה בלאנק, דיוויד שווימר, קורטני קוקס וליסה קודרו הוציא יחד הודעה רשמית בה נכתב: "כולנו שבורים כל כך מאובדנו של מת'יו. היינו יותר מסתם חברים לצוות - אנחנו משפחה. יש כל כך הרבה מה לומר, אבל כרגע אנחנו רוצים לקחת רגע להתאבל ולעבד את האובדן הבלתי נתפס הזה".

ממצאים ראשונים עלה כי לא נמצאו בגופו של מת'יו פרי סמים, אולם בסביבת המוות כן נמצאו משככי כאבים ונוגדי חרדה רבים. על פי הודעת הרשויות, חקירת נסיבות המוות יכולה לקחת שבועות רבים וכרגע אין מידע קונקרטי לגבי מה קרה שם בשעות האחרונות של חייו. 

עד אז, כל שנותר הוא להתאבל על אחד השחקנים שעשו טוב על הלב של מיליונים ברחבי העולם. חבר אחד, מתוך שישה, שיצרו קסם טלוויזיוני שלא שוחזר בכזאת הצלחה כבר יותר מ-20 שנה. להתראות צ'נדלר בינג, עכשיו אתה יכול לנוח בשלווה מת'יו פרי. 

קאסט ''חברים'' (צילום: LEE CELANO gettyimages)
קאסט ''חברים'' (צילום: LEE CELANO gettyimages)