בנו של בראד פיט, פקס, כינה את אביו "חרא ברמה עולמית" שגורם לארבעת ילדיו הצעירים "לרעוד מפחד" בפוסט זועם באינסטגרם שפורסם ליום האב 2020, כך הדיילי מייל חשף. "הפכת את חייהם של הקרובים אליי לגיהינום תמידי", כתב פקס. "אתה יכול להגיד לעצמך ולעולם מה שאתה רוצה," הוא הוסיף, "אבל האמת תתגלה יום אחד. ואז הוא הוסיף בסרקזם: "אז יום אב שמח, בן אדם נורא".

השחקנית אנג'לינה ג'ולי אימצה את פקס מבית יתומים בהו צ'י מין סיטי, וייטנאם, בשנת 2007. הוא היה בן שלוש ונזרק כיילוד על ידי אמו הביולוגית המכורה להרואין. בראד אימץ אותו רשמית שנה לאחר מכן. כאשר פיט בן ה-59, וג'ולי בת ה-48 נפרדו ב-2016, רק שנתיים לאחר שנישאו בטקס פרטי בצרפת, הילדים נשארו עם אמם על רקע דיווחים על מריבה במטוס פרטי בין הבן הבכור מדוקס ואביו.

בראד פיט וילדיו מדוקס, שילו ופקס (צילום:  ROBYN BECK  Getty Images)
בראד פיט וילדיו מדוקס, שילו ופקס (צילום: ROBYN BECK Getty Images)

כעת, ברור שהיחסים בין פקס לפיט עלו על שרטון כשבן ה-19 האשים את אביו בכך שהפך את חייו ל"גיהנום" בהתלהמות יוצאת הדופן ברשת החברתית. פקס פרסם את הנכתב בהיי לייט של סטורי האינסטגרם הפרטי שלו כשהיה בן 16. הוא הוסיף תמונה של פיט מקבל פרס אוסקר בעבור תפקידו כשחקן המשנה הטוב ביותר בסרט "Once Upon a Time", ארבעה חודשים קודם לכן. מקור אישר שהחשבון הפרטי אכן שייך לפקס. ״זה החשבון שהוא משתמש בו לחברים - חברים מבית הספר בעיקר. הוא אף פעם לא אומר הרבה על ההורים שלו, שומר את עצמו לעצמו, אז זה היה יוצא דופן״.

פקס לא אמר אם היה אירוע ספציפי שגרם לו להתפרצות על אביו או שזה שיא של שנים של מתח. בסטורי שלו, פקס כינה את אביו המאמץ "חרא ברמה עולמית", והוסיף: "אתה מוכיח את עצמך כל פעם מחדש כאדם נורא ובזוי. אין לך שום התחשבות או אמפתיה כלפי ארבעת ילדיך הקטנים ביותר, שרועדים מפחד בנוכחותך. אתה לעולם לא תבין את הנזק שעשית למשפחה שלי כי אתה לא מסוגל לעשות זאת". למרות שפקס היה הילד השלישי - אחרי האח מדוקס והאחות זהרה - שג'ולי אימצה, הוא מבוגר מזהרה בשנה.

בראד פיט ובנו פקס (צילום: Pascal Le Segretain.GettyImages)
בראד פיט ובנו פקס (צילום: Pascal Le Segretain.GettyImages)

ארבעת הילדים הצעירים ביותר, שלטענתו גרם לפיט לרעוד יהיו - זהרה, כיום בת 18, ושלושת הילדים הביולוגיים של בני הזוג, שיילו, 17, והתאומים בני ה-15 נוקס וויויאן. ג'ולי ופיט הכירו על הסט של "מר וגברת סמית'" ב-2005, בזמן שהיה עדיין נשוי לג'ניפר אניסטון. הם התעקשו בזמנו שאין בגידה אבל לאחר שהתפרסמה תמונה שלהם בחוף בקניה עם מדוקס, אניסטון הגישה בקשה לגירושים. אלא שהרומן האגדתי שלהם התפרק בשנת 2016 והזוג שפעם היה ידוע בשם 'בראנג'לינה' היה מסובך בקרבות קשים מאז.

הגירושים שלהם הסתיימו ב-2019, ולמרות שלג'ולי הייתה בתחילה משמורת מלאה על הילדים, ההסכם בוטל ב-2021 ואפשר לפיט להחזיק אותם ב-50% מהזמן. אך זמן קצר לאחר מכן התגלה לג'ון אודרקירק, השופט האחראי על התיק, קשרים עסקיים הדוקים עם עורכי הדין של פיט. כתוצאה מכך, הוא נפסל מהתיק והמשמורת הוחזרה לג'ולי כשפיט קיבל 'ביקורי משמורת' בלבד.

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)
בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)

פיט נחקר גם על ידי ה-FBI ומחלקת שירותי הילדים והמשפחה של לוס אנג'לס בגין האשמות על התעללות בילדים בעקבות המריבה לכאורה עם מדוקס במטוס פרטי, חמישה ימים לפני שג'ולי הגישה בקשה לגירושין. אומרים שמדוקס התייצב לצידה של ג'ולי במהלך הריב בין הוריו. מאוחר יותר סיפר מקור ל"פיפל", שפיט היה שיכור באותו הזמן, והוסיף: "היה ויכוח בינו לבין אנג'לינה. היה ויכוח הורה-ילד שלא טופל בצורה נכונה והסלים יותר ממה שהיה צריך". ג'ולי אמרה לרשויות שפיט התנהג "כמו מפלצת" במטוס. פיט נוקה לאחר מכן מכל ההאשמות ומאז הפסיק לשתות וגם לעשן קנאביס וצולם כשהוא משתתף בפגישות של אלכוהוליסטים אנונימיים בספטמבר 2016.

למרות שפיט וג'ולי מעולם לא דיברו בפומבי על התקרית, ג'ולי אמרה למגזין "ווג" ב-2021 שהיא נפרדה מהשחקן למען 'רווחת משפחתה'. היא הוסיפה: "זו הייתה ההחלטה הנכונה. אני ממשיכה להתמקד בריפוי שלהם. חלקם ניצלו את השתיקה שלי, והילדים רואים שקרים על עצמם בתקשורת, אבל אני מזכיר להם שהם יודעים את האמת שלהם ואת דעתם. למעשה, הם שישה צעירים מאוד אמיצים, מאוד חזקים".

בני הזוג עדיין מעורבים בקרב שנוי במחלוקת של 350 מיליון דולר על "שאטו מירוואל", הכרם שהם קנו בצרפת. ג'ולי מכרה את המחצית שלה לחברה בת של "סטולי גרופ" לאחר תקרית המטוס, לאחר שעורכי דינה אמרו שהיא "לא מרגישה בנוח" להיות מעורבת במכירת אלכוהול. בתביעה שנערכה הקיץ, היא כינתה את האקס שלה "בריון" שפעל רגשית, לא רציונלית ו"בסופו של דבר לא חוקי" בנוגע לכרם המשותף. הוא האשים אותה בהשתלטות עוינת על העסק.

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט  (צילום: רויטרס)
אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט (צילום: רויטרס)