השחקנית ההוליוודית סוזן סרנדון פרסמה היום (שבת) התנצלות בחשבון האינסטגרם שלה על ההתבטאות האנטישמית שגרמה לפיטוריה מסוכנות השחקנים שבה הייתה חתומה. כזכור, סרנדון אמרה בשבוע שעבר, ברקע העלייה באירועים אנטישמיים בארצות הברית כי "יש הרבה אנשים שחוששים להיות יהודים בזמן הזה, וזוכים לטעום איך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזו".

אפקט אנג'לינה ג'ולי? סוזן סרנדון מצדיקה את הטבח הנוראי של השבעה באוקטובר
לא רק סוזן סרנדון: הכוכבות יצאו נגד ישראל ואיבדו את עבודתן בהוליווד

בפוסט שפרסמה היום הודתה סרנדון כי "הניסוח הזה היה טעות איומה, והוא מרמז שעד לאחרונה יהודים לא חוו רדיפה, כשבעצם ההיפך הוא הנכון. כפי שכולנו יודעים, ממאות שנים של דיכוי ורצח עם באירופה ועד לטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, יהודים מכירים היטב אפליה ואלימות דתית שממשיכה עד היום", כתבה סרנדון באינסטגרם, והוסיפה כי היא "מתחרטת עמוקות על סילוף המציאות".

לפני כשבועיים השחקנית ההוליוודית הצטרפה למחאה של 8000 אומנים ממדינות שונות בעולם שיוצאים נגד ישראל, ושיתפה פוסט עם הסלוגן הידוע לשחרור פלסטין לצד הכיתוב: "למעלה מ-8,000 אמנים מעל 60 מדינות עומדים בסולידריות עם פלסטין וזכותם להתנגד לכיבוש אכזרי וארוך של 75 שנה".

סוזן סרנדון (צילום: רויטרס)
סוזן סרנדון (צילום: רויטרס)

עוד הוסיפה סרנדון, כמו רבים לפניה שלא מעורים באמת במה שקורה כאן ומפזרים עובדות לא נכונות, שישראל מבצעת טיהור אתני כשכתבה: "בזמן שישראל מגבירה את מסע הטיהור האתני שלה על ידי הפצצת בתי חולים וקיצוץ הגישה לתקשורת לעזתים הנצורים, אמנים ואנשי מצפון חייבים לעמוד איתן נגד הכיבוש ולצד השחרור. אנו מפצירים לפעולה מאוחדת נגד מלחמת רצח עם זו ונשבעים להזדהות עם הפלסטינים. שחררו את פלסטין. חתמו נגד האפרטהייד".

סרנדון השתתפה בהפגנה למען חמאס ואמרה: "אתה לא צריך להיות פלסטיני בשביל להבין שפשעי מלחמה מתרחשים כל יום, כך לפי האומות המאוחדות, וקבוצות אנושיות אחרות. כעת הזמן לחינוך כי כפי שציין מדבר קודם, רבים מאוד לא מבינים, את ההקשר שבו התרחשה התקיפה הזו בשבעה באוקטובר. הם לא מבינים את ההיסטוריה של מה שקורה לעם הפלסטיני, כבר שבעים וחמש שנה. זאת הזדמנות לחנך אנשים, אם הם יכולים לפתוח את ראשם.״