אחרי שהאשימה את ישראל בפשעי מלחמה וזכתה לביקורת נוקבת מאביה, השחקן ג׳ון וייט, וגם מיהודים ברחבי העולם, השחקנית ההוליוודית אנג׳לינה ג׳ולי עושה זאת שוב. בסוף השבוע האחרון, ארה"ב הטילה וטו על הצבעת האו"ם להפסקה מיידית של המלחמה בעזה. במקביל, ניסתה השחקנית להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות כששיתפה פוסט של ארגון OCHA בו נכתב: "המצב ההומניטרי בעזה הוא קטסטרופה, הוא הגרוע ביותר שראינו, וככל הנראה רק יחמיר ככל שהלחימה תימשך". עוד נכתב בפוסט: "הרוב הגדול של האוכלוסייה האזרחית זקוק נואשות לסיוע הומניטרי ולהגנה״. על הדברים הללו, חתומים 27 ארגונים הומניטריים ברחבי העולם, ביניהם יוניסף, who ,ocha ,unops ואחרים.

הפוסט החדש ששיתפה ג'ולי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הפוסט החדש ששיתפה ג'ולי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כזכור, בתחילת הלחימה, יצאה ג'ולי בהצהרה חד צדדית שלא משתמעת לשתי פנים, בה היא תוקפת בצורה נחרצת את ישראל ואת הלחימה בתוך הרצועה: "זוהי הפצצה מכוונת של אוכלוסייה לכודה שאין לה לאן לברוח". עזה היא בית סוהר פתוח מזה כמעט שני עשורים והופכת במהירות לקבר אחים. 40% מההרוגים הם ילדים חפים מפשע. משפחות שלמות נרצחות בזמן שהעולם צופה, ובתמיכתן הפעילה של ממשלות רבות", כתבה והוסיפה: מיליוני אזרחים פלסטינים - ילדים, נשים, משפחות - נענשים באופן קולקטיבי כשעושים להם דה-הומניזציה, וכל זאת תוך מניעת מזון, תרופות וסיוע הומניטרי בניגוד לחוק הבינלאומי. בסירוב לדרוש הפסקת אש הומניטרית וחסימת מועצת הביטחון של האו"ם לכפות אחת על שני הצדדים, מנהיגי העולם שותפים לפשעים אלה".

אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)
אנג'לינה ג'ולי (צילום: רויטרס)

רק בשבוע שעבר, עלתה מחדש הכוכבת ההוליוודית לכותרות כשחשפה שחוותה שיתוק על שם בל כשישה חודשים לפני הגירושים הסוערים שלה מבראד פיט. הכוכבת סיפרה בריאיון שהגוף שלה מגיב מאוד חזק ללחץ ורמת הסוכר שלה עולה ויורדת בצורה דרסטית. החשיפה הזו מגיעה לאחר שבשנים האחרונות נאלצה ג'ולי לעבור כריתת שד כפולה, שגם אותה החליטה לחשוף לעולם, לאחר שהתגלה בגוף גן ה-BRCA1 שמעלה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן השד והשחלות.

אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט  (צילום: רויטרס)
אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט (צילום: רויטרס)