טקס פרסי האמי 2024 היה עוד אירוע נוצץ בשמי הוליווד. ממש בדומה לטקס פרסי גלובוס הזהב שהעסיק את כולנו, כך גם הלילה (שלישי) היינו מרותקים לטלוויזיה. אבל הפרסים עצמם לא כל כך מעניינים אותנו, כמו הרכילות והדרמה האמיתית שהתרחשה מאחורי הקלעים בין הכוכבים בטקס הפרסים ה-75 בלוס אנג׳לס.

את הפרס הראשון הגישה השחקנית כריסטינה אפלגייט בת ה-52, שחולה במחלת הטרשת הנפוצה, וככל הנראה לא תשוב לשחק יותר. השחקנית עלתה לבמה עם מקל הליכה, בסיוע אדם נוסף. הקהל עמד והריע לה, ובעודה נמצאת על סף דמעות אמרה: ״אתם לגמרי מביישים אותי על המוגבלות עם זה שאתם קמים״ וצחקה. 

כריסטינה אפלגייט (צילום: Kevin Winter)
כריסטינה אפלגייט (צילום: Kevin Winter)

על הנשיקה הלוהטת של הטקס התחרו מספר זוגות. הזוג הראשון הוא לא אחר מקורטני קרדשיאן וטראוויס בארקר הלוהטים, שלא מפסיקים להצית את להבות האהבה שלהם בכל מקום. וזה אחרי שגרושתו של בארקר, שאנה מואקלר, התראיינה לפודקאסט ואמרה כי בארקר ״מכור לנשים ולאלכוהול״ ועל משפחת הקרדשיאן טענה כי ״אני לא חייבת לצפות בהן, הן מגעילות״. הנשיקה הלוהטת שהתחרתה בקרדשיאן ובארקר הייתה הנשיקה של שני שחקנים מהסדרה ״הדוב״, כשהוכרז כי השחקן איבון מוס בכרך ניצח בקטגוריית שחקן המשנה בסדרת דרמה. הזוכה המאושר לא יכל לעמוד בהתרגשות ונישק בהתרגשות את מאטי מת׳סון, חברו לסדרה. פייר? ההתרגשות של איבון המיסה אותנו. 

קורטני קרדשיאן, טראוויס בארקר (צילום:  Neilson Barnard gettyimages)
קורטני קרדשיאן, טראוויס בארקר (צילום: Neilson Barnard gettyimages)

View this post on Instagram

A post shared by TheWrap (@thewrap)

הסדרה ״היורשים״ נגמרה השנה, ופערה בכולנו חור בלב. אבל הפרסים לא פסחו על השחקנים המצוינים. קירן קאלקין, שהשתתף גם בילדותו בסרט האייקוני ״שכחו אותי בבית״, גרף את האמי הראשון שלו, כשגילם את רומן רוי בדרמה של HBO. בעודו על הבמה, השחקן זרק את הג׳קט החליפה והודה לשותפים שלו, לאמא שלו ולמנהל. מיד לאחר מכן גם הודה לאשתו, ואמר: ״וכמובן, אשתי היפה. תודה שחלקת את חייך איתי והענקת לי שני ילדים מדהימים. אני אוהב אותך כל כך הרבה. ואמרתי לך שאני רוצה עוד ילדים, ואמרת ׳אולי, אם תנצח׳, אני אוהב אותך כל כך!״. התרגשנו. 

אלטון ג׳ון זכה בפרס הספיישל הטלוויזיוני על הופעתו ששודרה בערוץ דיסני+, ובכך נכנס למועדון היוקרתי של אלו שזכו בכל הטקסים של התעשייה - גם בהאמי, גם הגראמי, גם האוסקר וגם הטוני. מדהים. ג׳ון לא נכח בטקס, אך מי שאסף את הפרס עבורו היה המפיק היהודי שלו, בן ווינסטון. ווינסטון הצליח להסעיר את האווירה כשעלה לבמה כשעל דש חולצתו את סיכת החטופים הצהובה, ועל כך גם חטף לא מעט ביקורת ברשתות החברתיות. לצד ווינסטון נצפה גם המפיק גייב טרנר, כשגם הוא עונד את הסיכה למען החטופים.

בן ווינסטון (צילום: Kevin Winter)
בן ווינסטון (צילום: Kevin Winter)

זוג נוסף שהאיר את עיננו היה לא אחר מהזוג הטרי - סלינה גומז ובני בלנקו. סלינה הייתה לבושה כנסיכה בשמלה נוצצת והוליוודית, בעוד שבלנקו, כהרגלו, היה נראה קצת כמו הומלס אופנתי. אנחנו לא שופטים, רק מקווים שהבת זוג אוהבת את זה גם. 

View this post on Instagram

A post shared by Zoom TV (@zoomtv)

ראיין גוסלינג, שגילם את קן אהוב ליבנו מהסרט ״ברבי״, זכה בקטגוריית השיר הטוב ביותר. כנראה שזה מאוד הפתיע את גוסלינג, כי ההבעה שלו על הפרצוף בעת הכרזת הזכייה אמרה הכל. אל תפספסו את הרגע הקסום הזה. 

@ryanjck_g My honest reaction ☠️ . . . .#ryangosling #criticschoice #criticschoiceawards2024 #ryangoslingimjustken #imjustken #kenergy #barbiemovie #relatable #2024 ♬ I’m Just Ken - Ryan Gosling

אופרה ווינפרי עדיין קיימת בתודעה של כולנו, והיא חטובה מתמיד. לקראת סוף טקס הפרסים, מלצרים הסתובבו בין האורחים והגישו להם פיצות מיוחדות שהיו עטופות כל אחת הנפרד. עם זאת, הבחירה הזאת לא התאימה לכולם, במיוחד לא לאופרה ווינפרי שהוגש לה האוכל, והיא סירבה בנימוס כשהצביעה על השפתיים ואמרה ״אני לא הורסת את הליפסטיק שלי!״.

אופרה ווינפרי (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
אופרה ווינפרי (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

לקראת סוף הטקס, נערכה מחווה לכלל השחקנים והיוצרים שהלכו לעולמם בשנה האחרונה. בהם נורמן ליר, אנג׳לה לאנסבריאנגוס קלאוד ("אופוריה"), ריצ'רד בלזר ("רצח מאדום לשחור"), לאנס רדיק ("הסמויה") ואנדרה בראואר ("רצח מאדום לשחור"). כמו כן, חלקו כמובן כבוד גם למת'יו פרי - כשברקע זמרים מבצעים על הבמה גרסה אקוסטית לשיר הנושא של "חברים", I'll Be There for You.