שחקן הכדורגל ואיש העסקים דיוויד בקהאם זכה ב-240 מיליון פאונד במאבק משפטי נגד זייפנים שמכרו גרסאות מזויפות של פרטי הלבוש שעיצב ושיווק. לבקהאם קיים מותג בשם DB Ventures שמייצר פריטי לבוש ואקססוריז.

דיוויד בקהאם (צילום: Edward Berthelot / Contributor)
דיוויד בקהאם (צילום: Edward Berthelot / Contributor)

התביעה הוגשה נגש זייפנים שמכרו גרסאות מזויפות של העיצובים באתרים שונים כולל אמזון ואייבי, הזייפנים היו בדמות חברות שונות או אנשים פרטיים שבסיסם בסין ומדינות נוספות באסיה. הפריטים שנמכרו כללו בגדי מעצבים, הנעלה, בשמים, מוצרי שיער וגוף, פוסטרים, משחקי וידאו, משקפיים, תכשיטים ושעונים.

בכתב התביעה שהוגש נכתב: ״המכירה של המוצרים הללו מהווה איום ממשי על המותג של בקהאם ומשפיעה על הקיימות העסקית שלה. זה משפיע גם על אנשים וחברות שרוכשים אותם מבלי משים״. התביעה טענה גם כי הזיופים "שוחקים את המוניטין של המותג" ועולות לחברה "אובדן מכירות ונזק ניכר".

דיוויד בקהאם (צילום: Getty images)
דיוויד בקהאם (צילום: Getty images)

בקיץ שעבר הבקשה של DB Venture נגד 44 נאשמים התקבלה בבית המשפט והוענקו צווי מניעה והקפאת נכסים זמניים בלבד עבור הנאשמים. כעת, הצווים הפכו לקבועים תוך תשלום 8,000 פאונד עבור כל הפרה שהם ביצעו. קפטן אנגליה לשעבר ישמח לדעת שהזייפנים נדרשים להפסיק למכור את עיצוביו ולהפקיע כל רווח שצברו.