הנסיך הארי מתכנן להמשיך במאבק המשפטי שלו על שינויים בהגנה המשטרתית שלו בבריטניה, על אף שהפסיד בניסיון ראשוני לערער על המצב הקייפ. הדוכס מסאסקס הגיש עתירה משפטית נגד הסרת האבטחה האישית שלו שלו כשעזב את בית המלוכה יחד עם אשתו מייגן מרקל לקליפורניה בארה"ב. הנסיך הפסיד את התביעה וכעת נדחתה עוד הצעה נוספת לערער על המצב. 

הנסיך הארי בבית המשפט (צילום: REUTERS/Hannah McKay TPX IMAGES OF THE DAY)
הנסיך הארי בבית המשפט (צילום: REUTERS/Hannah McKay TPX IMAGES OF THE DAY)

עם זאת, לפי מה שנראה, הנסיך ימשיך במאבק המשפטי הזה. "הדוכס מסאסקס יבקש רשות מבית המשפט לערעורים לערער על החלטתו של השופט", אמר הצוות המשפטי שלו. בהחלטה שפורסמה ביום שני, בית המשפט העליון דחה את הניסיון האחרון של הנסיך הארי לערער על האבטחה שלו כאשר הוא מגיע לבקר בבריטניה. בנוסף הייתה גם פסיקה לגבי הוצאות, כאשר הנסיך נאלץ לשלם 90% מההוצאות המשפטיות של משרד הפנים בתביעה.

הפסיקה ציינה שהוועדה שמחליטה על אבטחה לבני מלוכה ואישי ציבור בכירים זכאית לקבל את החלטתה לגבי שינוי האבטחה של הנסיך הארי כאשר מעמדו השתנה, כשהפסיק להיות חבר במשפחת המלוכה. עם זאת, הצוות המשפטי של הנסיך הארי טען כי הוא קיבל יחס לא הוגן בשינויים בהגנה שלו, כאשר הוא מתמודד עם איומים ביטחוניים משמעותיים. הצוות המשפטי של הנסיך הארי אמר בעבר שיערער על פסק הדין הזה, ואמר שהוא "מקווה שישיג צדק מבית המשפט לערעורים".

הנסיך הארי (צילום: באדיבות yes ו- STINGTV)
הנסיך הארי (צילום: באדיבות yes ו- STINGTV)

כמו כן, הנסיך הארי גם ויתר על תושבותו הבריטית והפך את אמריקה כביתו במסמכים הרשמיים. הארי דיבר באמצעות באסיפה הכללית השנתית של Travalyst. Travalyst הוא ארגון טיולים בר-קיימא שהנסיך הארי הקים ב-2019. זוהי עמותה שבסיסה בלונדון, וכחלק מהנהלים של הארגון בסוף השנה, הוגשו דוחות של החברה עם "הפרטים החדשים" של הארי. שם הוא הכריז ש"מדינתו" שלו היא כעת "ארצות הברית", על פי מסמכים שהגיעו לידי ה"דיילי מייל". כשהארי הקים את הארגון ב-2019, מקום מגוריו המקורי צוין כבריטניה.

זאת חשיפה עיקרית לכך שהארי לא מתכוון לחיות בארץ הולדתו בעתיד הנראה לעין. בשנת 2020, הארי ואשתו עברו לאמריקה, שם הם חיים כעת עם ילדיהם הנסיך ארצ'י בן ה-4, והנסיכה ליליבט בת השנתיים. כעת, כשהם מבקרים בבריטניה, אין להם מקום ללון והם חייבים להישאר עם חברים או במלון. "הבית עבורי, כעת, לעת עתה, הוא בארצות הברית. וזה באמת מרגיש ככה גם. התקבלנו בזרועות פתוחות וקיבלנו קהילה כל כך נהדרת בסנטה ברברה", אמר הארי בראיון ב-2022 ל"היום". עם הניירת החדשה הזו, הוא הפך את זה לרשמי, ולא רק למצב של "בינתיים".

מייגן מרקל, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)
מייגן מרקל, הנסיך הארי (צילום: רויטרס)