מאז שעזב את בית המלוכה לקליפורניה יחד עם אשתו מייגן מרקל וכבר אינו תושב אנגליה, הנסיך הארי מגיע לבקר לעיתים רחוקות בלונדון. הנסיך נחת אתמול (רביעי) בלונדון עבור ציון עשור למשחקי האינוויקטוס, ענף שמיועד לחיילים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי. בנוסף לאירוע הספורט, הארי ניסה להכניס גם קצת זמן משפחתי אל הביקור, אך נענה בסירוב מצד אביו, המלך צ'ארלס.

המלך צ'ארלס (צילום:  WPA Pool )
המלך צ'ארלס (צילום: WPA Pool )

כזכור, המלך צ'ארלס מתמודד עם מחלת הסרטן וזו תקופה לא פשוטה לבית המלוכה. בין פגישות עמוסות והופעות בציבור, דווח כי מצבו של צ'ארלס מדרדר והוא מנסה לסיים כמה שיותר משימות מלכותיות כדי שיוכל להעביר את הכס בשלום לבנו, הנסיך וויליאם. עם זאת, וויליאם חש לא מעט חרדה סביב הנושא הזה ולא יודע כיצד יוכל לנהל את העניינים כשאביו כבר לא יהיה בסביבה.

מי שיצא מכל הסיפור, כשעזב את הבית המלוכה והתפטר מכל תפקידיו הציבוריים הוא הארי, שמרגיש כרגע קצת דחוי. על פי ההודעת הדובר של המלך, צ'ארלס והארי לא יוכלו להיפגש בעקבות "היומן המלא של הוד מלכותו" והוסיף כי "הדוכס כמובן מבין את ההתחייבויות של אביו ואת סערי העדיפויות השונים ומקווה לראות אותו בקרוב". 

הנסיך הארי, המלך צ'ארלס (צילום:  John Phillips gettyimages)
הנסיך הארי, המלך צ'ארלס (צילום: John Phillips gettyimages)

הארמון לא הגיב פומבית או התייחס לביקור של הדוכס במדינה. שכן, מאז עזיבתו של הארי ב-2020 מבית המלוכה, היחסים בינו לבין המשפחה הידרדרו. הדוכס גם אינו יפגוש את אחיו וויליאם במהלך הביקור. הפעם האחרונה שהארי ביקר בלונדון היה בפברואר, כשהוכרז על מחלת הסרטן של צ'ארלס. באותה העת הארי עזב הכל ונסע מיידית לפגוש את אביו. 

ניכר שצ'ארלס מתעדף את וויליאם, מאחר והוכרז כי המלך אמור להפוך את וויליאם לאלוף משנה של הגדוד הישן של הארי בחיל האוויר של הצבא האנגלי. התפקיד הוחזק על ידי המלך והארי היה צריך לקבל אותו, מאחר ושירת שלוש שנים כטייס אפאצ'י. אבל התפטרות מכל התפקידים הציבוריים גורמים גם לזה.

הנסיך הארי, הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool.GettyImages)
הנסיך הארי, הנסיך וויליאם (צילום: WPA Pool.GettyImages)