רק לפני מספר חודשים הופץ סרטון של שון קומבס, הלא הוא הראפר פאף דאדי או דידי, שבו הוא מכה את זוגתו עד שלא יכולה לקום יותר. הצילומים ממצלמת האבטחה משנת 2016 מראים את קומבס מכה באלימות קשה את חברתו דאז, קאסי ונטורה. זאת הייתה אחת מהעדויות מהשנה האחרונה שגרמה לראפר להסתבך. התיק של ונטורה נגד קומבס נסגר יום אחר בפשרה בין בני הזוג לשעבר, אך זה העניק מוטיבציה לאחרים להתחיל לדבר לראשונה על האיש שפגע בהם.

שון קומבס פי דידי מכה את קאסי ונטורה (צילום: צילום מסך CNN)
שון קומבס פי דידי מכה את קאסי ונטורה (צילום: צילום מסך CNN)

בתקופה האחרונה עוד ועוד עדויות על הראפר הצטברו. מעל 30 אנשים הגישו נגדו תביעות על אלימות, הטרדה מינית וניצול מיני, ביניהם גם מפיק וצלם בשם רודני ג'ונס ג'וניור ועוד. חלק מהתביעות האזרחיות כללו גם טענות על שימוש כפוי בסמים, ניצול כלכלי ואיום בנשק. במרץ האחרון סוכנים פדרליים פשטו על נכסיו של קומבס במיאמי ובלוס אנג׳לנס וכעת החליטו סוכני ה-FBI לעצור אותו סופית. 

על פי דיווח של כלי התקשורת בארצות הברית, מפיק העל המוזיקלי נעצר אתמול (שני) במלון במנהטן בעקבות כתב אישום חסוי שהוגש על ידי התביעה הפדרלית במחוז הדרומי של ניו יורק. החשדות המרכזיים? סחר בבני אדם, עבירות מין ואלימות קשות, שימוש וסחר בסמים ועבירות נשק, כתב האישום המלא ייחשף בקרוב. אך עורכי הדין של קומבס מכחישים את ההאשמות. מקור במשטרה מסר ל-TMZ כי המעצר תוכנן ליום שלישי, אך הוקדם ביממה בגלל התפתחויות לא צפויות. 

שון קומבס, קאסי ונטורה (צילום:  Neilson Barnard gettyimages)
שון קומבס, קאסי ונטורה (צילום: Neilson Barnard gettyimages)

מקורות שונים מדווחים כי חבר מושבעים גדול שמע עדויות רבות ממאשימים שונים בחודשים האחרונים. עורך דינו של קומבס, מארק אגניפילו, מסר: ״אנחנו מאוכזבים מההחלטה להמשיך במה שאנו מאמינים שהוא תביעה בלתי מוצדקת נגד מר קומבס. שון 'דידי' קומבס הוא אייקון מוזיקלי, יזם שעשה את עצמו בכוחות עצמו, איש משפחה אוהב ופילנתרופ מוכח. הוא אדם לא מושלם, אך אינו פושע״.

על אף שכתב האישום עוד לא נחשף, קיימות האשמות חמורות ומגוונות נגד קומבס, ביניהן העיקרית סחר בסמים ואלימות מינית. התובע הפדרלי בניו יורק, דמיאן ויליאמס, מסר כי כתב האישום צפוי להיות מפורסם היום. בשלב הזה לא ידוע מהם האישומים המדויקים נגד קומבס.

דידי, שון קומבס (צילום: Jemal Countess gettyimages)
דידי, שון קומבס (צילום: Jemal Countess gettyimages)