לווית המלכה אליזבת' השניה תתרחש היום כשכל מנהיגי העולם כבר עשו דרכם אל בירת אנגליה, אולם נראה כי יותר מהכל, הסכסוך בין הנסיך הארי לשאר בני המשפחה ממשיך להאפיל על האירוע ההיסטורי.

לאחר שנודע כי הנסיך ואשתו מייגן מרקל סורבו להגיע לקבלת הפנים הרשמית שנערכה אתמול (ראשון) למנהיגים בארמון, כעת נחשף שהקרע בין הארי לאביו, המלך צ'ארלס השלישי מחריף. על פי דיווחים בכלי התקשורת הבריטים, המלך החדש מתכנן לתקן בהקדם את החוק שמבהיר מי רשאי לתפוס את מקומו במידה והוא ימצא לא כשיר לתפקד כמלך בריטניה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הנסיך הארי והדוכסית מייגן מרקל (צילום: WPA Pool/Getty images)
הנסיך הארי והדוכסית מייגן מרקל (צילום: WPA Pool/Getty images)

בשנת 1937 נחקק חוק לפיו במידה והמלך לא יכול למלא את תפקידו, רשאי בן זוגו או ארבעת היורשים הראשונים הכי מבוגרים בתור לכתר לתפוס את התפקיד. בתקופת כהונתה של המלכה אליזבת' היו אלו בעלה הנסיך פיליפ, בנה הנסיך אנדרו ונכדיה הנסיכים וויליאים והארי ששימשו כמחליפיה. 

כעת לאחר שהופעל עליו לחץ רב מצד הארמון, החליט המלך הטרי לתקן את החוק ולנשל מתפקיד זה את בנו הארי ואת אחיו הנסיך אנדרו כיוון ששניהם לא ממלאים תפקידים מלכותיים יותר. את מקומותיהם צפויים לתפוס אחיו הנוספים של המלך - הנסיכה אן והנסיך אדוארד

כזכור, הנסיך הארי פרש מיוזמתו מחיי המלוכה ועבר להתגורר בארצות הברית ביחד עם אשתו, הדוכסית מייגן מרקל ואילו הנסיך אנדרו נושל מתאריו לאחר תלונות על הטרדות מיניות מצידו ויחסיו הקרובים עם עבריין המין המורשע שהתאבד בכלא, ג'פרי אפשטיין

הטרדות מיניות וחברות עם ג'פרי אפשטיין. הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)
הטרדות מיניות וחברות עם ג'פרי אפשטיין. הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)

אם לא די בזה, כעת פורסם כי הנסיך היה האחרון לגלות על פטירת סבתו, אפילו לאחר ראש ממשלת בריטניה ליז טראס שקיבלה את הידיעה שעה לפניו. על פי דיווחים, בבוקר שקדם לפטירתה, קיבלו כל בני המשפחה הודעה להגיע בהקדם לסקוטלנד להיפרד ממנה, אולם הארי לא הוזמן להצטרף לאחיו וויליאים ולנסיכים אנדרו ואדוארד במטוס המלכותי ונאלץ למצוא טיסה נפרדת מהם שהתעכבה זמן רב. בעודו עדיין באוויר, קיבל הנסיך את ההודעה הרשמית שסבתו נפטרה ודקות לאחר מכן יצאה ההודעה הרשמית לתקשורת כשהוא עדיין על המטוס שנחת רק 16 דקות לאחר מכן. 

המלכה אליזבת' השניה (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת' השניה (צילום: רויטרס)