קניה ווסט עבר בשנים האחרונות אינספור גלגולים ותקריות שהביאו אותו לכותרות, עד השיא שהגיע כשהראפר הואשם בשנאת יהודים וגרם על פי מומחים, לעליית שיעור האנטישמיות בעולם. כעת, עולה ווסט מחדש לכותרות עם תביעה חדשה שמתנהלת נגדו וחושפת לכאורה מחדלים ובעיות קשות מצדו.

קניה ווסט  (צילום: רויטרס)
קניה ווסט (צילום: רויטרס)

לראפר השנוי במחלוקת יש בית ספרי נוצרי פרטי בבעלותו העונה לשם "דונדה", על שם אימו המנוחה, ולמרות שנדמה כי לבית הספר יש תדמית נוצצת של מוסד פרטי במימון אחד האנשים המפורסמים בעולם, כעת נחשפת תביעה מצד שתי מורות לשעבר שתובעות את בית הספר ואת קניה על כך שפוטרו לטענתן עקב שתי סיבות עיקריות – האחת, על כך שהן השמיעו את דאגתן על הפרות של קודי חינוך, בריאות ובטיחות בבית הספר והשניה, על רקע הגזע שלהן.

קניה ווסט ואימו דונדה (צילום: getty images/Johnny Nunez)
קניה ווסט ואימו דונדה (צילום: getty images/Johnny Nunez)

בתביעה נכתב ששתי המורות היו הנשים השחורות היחידות שהועסקו בבית הספר ושהשתיים שמו לב להתנהלות מאוד חריגה בבית הספר. אחת הטענות המוזרות ביותר שעלו היתה הטענה לפיה ווסט אישר להגיש בבית הספר אך ורק סושי לארוחת הצהריים וגם אותו ניתן לאכול רק על הרצפה ללא כיסאות ושולחנות, כשלתלמידים אסור אפילו להכניס אוכל ושתיה מבחוץ למעט מים.

עוד נכתב, שקניה לא הסכים לקיים שיעורים בקומה השניה של בית הספר מכיוון שהוא מפחד ממדרגות, אסר לענוד תכשיטים כי הוא פשוט לא אוהב אותם וחייב את התלמידים להגיע לבית הספר כשהם לבושים בבגדים שחורים בלבד מכף רגל ועד ראש. 

קניה ווסט (צילום: רויטרס)
קניה ווסט (צילום: רויטרס)

זה לא נגמר כאן, כי מדובר בתביעה מפורטת מאוד שמעלה שאלות על ליקויי בריאות חמורים. המורות טוענות שלבית הספר לא היתה אחות מוסמכת ותרופות בית הספר אוחסנו בארון אחד יחד עם תרופות שפג תוקפן ואפילו נאסר שימוש בפחי אשפה ברחבי המתחם.

קניה עוד לא הגיב על הדברים, אבל כמו שאפשר לצפות מאחד האנשים השנויים ביותר במחלוקת בעולם, זו כנראה רק תחילתה של הפרשה ואנחנו עוד נשמע ממנו הרבה. 

קניה ווסט (צילום: רויטרס)
קניה ווסט (צילום: רויטרס)