שון קומבס, המוזיקאי שמוכר יותר בשמות הבמה שלו דידי, פי דידי ופאף דאדי הוא ראפר, זמר, מפיק מוזיקלי, שחקן ויזם אמריקאי שזכה בשלושה פרסי גראמי ובשני פרסי VMA. אם כל זה לא מספיק, קומבס גם עצור על ידי ה-FBI בעקבות סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. הסיפור של דידי התפרסם בחלקים לאורך השנה האחרונה כשהתחילו להעלות נגדו חשדות קשים בנוגע לתקיפות מיניות.

בדצמבר 2023, אלמונית שהשתמשה בכינוי "ג'יין דו" הגישה תביעה נגד דידי ושני אנשים נוספים. על פי התביעה האלמונית האשימה את קומבס בסחר במין ואונס קבוצתי בשנת 2003, כשהייתה בת 17. בפברואר 2024, שלושה חודשים אחרי התביעה של האלמונית, רודני "ליל רוד" ג'ונס, צלם וידאו ומפיק מוזיקלי לשעבר של קומבוס, האשים את קומבס בתקיפה מינית, סחר במין וסחיטה.

במרץ האחרון, סוכנים של ה-FBI ביצעו פשיטה דרמטית על נכסיו של קומבס בלוס אנג'לס ובמיאמי כחלק מחקירה מתמשכת של סחר במין, שם נמצאו ממצאים חשודים, כמו אלפי בקבוקי שמן תינוקות.

חודשיים אחר כך מתפרסם ב-CNN סרטון משנת 2016 שמציג את קומבס מכה באלימות את זוגתו דאז, קאסי ונטורה. הסרטון צולם על ידי מצלמות האבטחה של המלון אינטרקונטיננטל, בו שהו השניים ביחד. הסרטון הזה מתפרסם על רקע ההכחשות החוזרות של קומבס לטענותיה של ונטורה על כך שהוא תקף אותה.

שון קומבס פי דידי מכה את קאסי ונטורה (צילום: צילום מסך CNN)
שון קומבס פי דידי מכה את קאסי ונטורה (צילום: צילום מסך CNN)

בחודשים הלו מצטברים עוד ועוד תביעות אזרחיות ופדרליות נגד שון קומבס על תקיפה, תקיפה מינית, סימום ושידול לזנות שהפכו לתביעת ענק. לפני כשבוע נחשף כתב האישום הרחב נגד קומבס. כתב האישום כלל בתוכו סחר במין, חטיפה, עבודות מין בכפייה, שוחד ושיבוש הליכי משפט. התובעים טוענים כי במשך עשרות שנים קומבס התעלל מינית בנשים ובגברים, קיים מסיבות מין שנקראו "פריק אוף" ממושכות מלאות בסמים וסחר באנשים.

קומבס הופיע בבית המשפט שעות לאחר פתיחת התיק וטען לחפותו. השופט דחה את האופציה לערבות וטען כי יישאר במעצר במהלך התפתחות התיק. עורכי הדין של קומבס התחייבו לערער על ההחלטה. מאז קומבס נמצא במתקן מעצר בברוקלין תחת השגחת התאבדות.

המעצר של קומבס הצליח להרעיד את כל הביצה, שכן אצל הכוכבים הגדולים מסיבות המין של קומבס היו ידועות לכל וקיימות טענות לכך שהראפר הצליח לשים את ידיו גם על אמנים צעירים, כמו ג'סטין ביבר, שעברו על ידו התעללויות שונות. ההאשמות של קומבס מזכירות לקהל הרחב גם את האישומים נגד מפורסמים אחרים כמו איש העסקים ג'פרי אפשטיין, המפיק הארווי ויינשטיין או הזמר אר קלי. אך גורמים מעריכים כי צפוי להתנהל כאן משפט הרבה יותר מלוכלך ואפל. 

ג'סטין ביבר (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)
ג'סטין ביבר (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)

ההערכות לגביי שמות האנשים שהיו איתו קשר במהלך השנים עדיין לא נחשפו לתקשורת, אבל הספקולציות רבות. בעידן הדיגיטלי, כשאפשר לחזור אחורה בזמן ופשוט לראות תמונות של מפורסמים רבים מחבקים בחיוך ובשמחה את פי דידי, ככל הנראה בידיעה על כל המתרחש, זה קל להפיץ שמועות. שכן, מדובר במאות של אנשים מוכרים מאוד שככל הנראה יגיעו לחדר החקירות ואף יצטרכו להעיד נגדו. אם יימצא שחלק מהמפורסמים לקחו חלק ישיר בארגון מסיבות המין או שידול לזנות, ייתכן כי ייאלצו בעצמם אותם המפורסמים לעמוד בפני כתב אישום. 

אחת מהכוכבות הגדולות שחשודות בקרבה לקומבס היא ג'ניפר לופז. בשנת 1999 עד 2001 לופז וקומבס ניהלו מערכת יחסים קצרה, שבמהלכה השניים נעצרו יחד עם הראפר שיין, בגין ירי במועדון במנהטן, ירי שהותיר שלושה בני אדם פצועים. לופז שוחררה אחרי 14 שעות, קומבס זוכה בסופו של דבר, אך שיין נמצא אשם וריצה 9 שנות מאסר. רק השבוע שיין אמר כי דידי "הרס לי את החיים".

ג'ניפר לופז (צילום: Emma McIntyre / Staff)
ג'ניפר לופז (צילום: Emma McIntyre / Staff)

גם הראפר 50 סנט התבטא נגד קומבס וטען כי זוגתו לשעבר ואם בנו, דפני ג'וי, הייתה עובדת מין אצל קומבס. גם הראפר אשר הוא כוכב שקשור לקומבס. אשר התגורר בביתו של דידי במשך שנתיים מגילאי 13 עד 15. בעבר אשר סיפו סיפורים על מסיבות המין הפרועות שנכח בהן אז. גם ג'סטין ביבר הוא עוד כוכב שבילה בקרבתו של דידי כשהיה בן 15 בלבד.

קלואי קרדשיאן חשפה כי היא השתתפה בעבר במסיבת "החשופת תחת" של דידי, שבה נכח גם ביבר. האירוע התקיים ב-2014. כוכבים נוספים שנמצאו בסרטוני המסיבות של דידי הם ג'יי זי, אשטון קוצ'ר, וויל סמית', אך הדבר לא בהכרח מעיד על כך שהיו מעורבים בשידול הזנות בעצמם.  תמונה אחת, מיולי 2000, מציגה את דידי והחברה דאז לופז על מיטה לבנה ענקית מכוסה בכריות. 

במהלך אותה מסיבה הצטלמו הזוג לצד קימורה לי סימונס ובעלה דאז ראסל סימונס, מתיו ברודריק, שרה ג'סיקה פרקר, המוזיקאית אליה (שנהרגה בתאונת מטוס קצת לאחר מכן), ליאונרדו דיקפריו ועוד.

במהלך השנים, רשימת האורחים של דידי כללה את פריס הילטון, קים קרדשיאן, קלי אוסבורן, אריתה פרנקלין, הנסיך הארי, אופרה ווינפרי, מרתה סטיוארט, פמלה אנדרסון, ג'יי זי, ביונסה, מריה קארי, קאמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ שכינה אותו "חבר קרוב" ועוד רבים. 

קומבס לא היה רק מוזיקאי, אלא גם חדר לעולם האופנה, עד כדי שהצליח לשכנע את אייקוני התעשייה כמו אנה וינטור, מארק ג'ייקובס וטומי הילפינגר לעשות קולות באלבום הראפ שלו Last Train To Paris.  חלק מהאנשים המקורבים לקומבס מכחישים שראו אותו אי פעם משתתף באותן המסיבות או מבצע את הפעילויות שעליהן הוא מואשם.