האם משה עוז, מנכ"ל CAA הישראלית והאקס של אלכסה דול, ייבא אפודי מגן לא תקינים עבור חיילי צה"ל? ליאורה יצאה לבדוק.

מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הודיע איש העסקים משה עוז (56), אקס הדוגמנית אלכסה דול ועד לאחרונה בן הזוג של מריה יקיר, כי הוא מייבא ארצה מפולין 13 אלף פלטות סגסוגת, לטובת אפודים שאינם מאפשרים, לטענתו, חדירות כדורים, בתיאום עם צה"ל. עוז, הידוע גם כמייקל ולא רק כמשה, מנכ"ל חברת CAA הישראלית, שהתפרסמה ב־2016 כשפיתחה את "רוני", ערכת הסבה עבור אקדחים.

אלא שמספר ימים אחרי פרוץ הקרבות עצרה המשטרה את עוז, בטענה שהאפודים שייבא אינם תקינים. מאז נמצא עוז, המיוצג על ידי פרקליט הצמרת עו"ד ציון אמיר, במעצר בית בביתו בתל אביב.

האקסית. אלכסה דול (צילום: אור גפן)
האקסית. אלכסה דול (צילום: אור גפן)

עוז, למה אתה במעצר בית?
“הפלטות הגיעו לארץ, ועוד לפני הניסוי עם צה"ל המשטרה עצרה אותי בגלל שמועות. לאחר מכן המשטרה ציינה שהייתה בדיקה של כדור אחד בלבד על הפלטות - למרות שזה לא היה הסיכום עם צה"ל. אחרי שהשתחררתי למעצר בית, בוצעו כמה בדיקות וניסויים שהראו שהפלטות האלה לא חדירות לכדורים שנמצאים בזירה, אבל המשטרה בשלה. אגב, באותם ניסויים התברר שדווקא הפלטות שנמצאות בשדה הקרב בעזה - התפוררו אחרי כמה כדורים. אני מחכה לבדיקה מסודרת של צה"ל על המוצר שהבאנו ושנמכר כבר למדינות שונות בעולם. אני חייב לציין שסוכם עם צה"ל שאם הסחורה שאני מביא לא מספיק טובה - היא תוחזר לפולין וכאן זה ייגמר".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות חסרות אחיזה במציאות. החשוד נעצר בחודש שעבר על ידי המשטרה בחשד שניסה לספק ציוד מיגון פגום, חדיר ולא תקני, בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים, ובכך היה עלול לסכן את כוחות הביטחון בשעת מלחמה. לאחר שמעצרו הוארך מספר פעמים, הוא נשלח לבקשת המשטרה, שהוגשה בתיאום עם הפרקליטות, לחלופת מעצר של מעצר בית, כמקובל בחקירות ממושכות. הבקשה שהגיש עורך דינו להקלה בתנאי המעצר נדחתה על ידי בית המשפט.

"בניגוד מוחלט לנטען, החקירה בעניינו של החשוד מתנהלת בימים אלו בליווי הפרקליטות, החשדות נגדו תקפים גם כיום, ואף התחזקו מאז פתיחת החקירה. הבדיקות שערכה המשטרה לאפודים איששו את החשדות, ובידי המשטרה חוות דעת של מעבדה מוסמכת שקובעת כי פלטות המיגון אינן תקניות, וכדור 5.56 סטנדרטי חודר אותן בקלות. מנגד, הבדיקות שהוצגו מטעם החשוד - נעשו בצורה חובבנית ולא תקנית, ולא עומדות בסטנדרטים הנדרשים לבדיקות מדעיות.

"מחומר החקירה שנאסף עד כה, ישנן ראיות לכאורה שסותרות את הגרסאות השונות שמסר החשוד בחקירותיו ולא נוכל להרחיב מעבר לכך בשלב זה. נמשיך לחקור את החשדות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".