שימי ויהודית מתחתנים
לשימי תבורי ויהודית באומן, שהפכו בחודשים האחרונים לשמות קבועים במדורי הרכילות, נמאס. נמאס מההקנטות בתקשורת, נמאס מההתקפות של בני המשפחה, הילדים והחברים, ונמאס מהרמת הגבה של הקהל. כבר אין להם כוח או רצון לספק הסברים, לתת תירוצים או להתנצל. "אני מקווה שכולם יבינו שלכל בן אדם יש זכות לאהוב", אומרת באומן. "בן אדם מחפש אהבה ומוצא אותה, אז תניחו לנו לאהוב בשקט. לאהבה אין גיל, ולכל גיל יש את הזוגיות שמתאימה לו. לפי התחושה שלי, הזוגיות שלנו היא פור גוד עד הסוף. אנחנו כבר עייפים ממערכות יחסים, עברנו מספיק בחיים, אז למה לא נותנים לנו ליהנות כשסוף-סוף מצאנו את הפינה שלנו? זה ששימי אוהב אותי רק עושה לי טוב כאישה, זה מעלה אותי למעלה ונותן לי הרגשה שאני משהו בעולם הזה".

תבורי, שבעברו כבר ארבע מערכות נישואים שלא עלו יפה, בטוח גם הוא שבאומן היא האחת. "משהו השתנה בנפש שלי, משהו השתנה בחשיבה שלי", הוא מסביר. "אקדיש את כל חיי למען האישה הזאת. איתה אני אגיע רחוק-רחוק, לאן שאני ארצה, תמיד קדימה. פיניתי את כל חיי למענה ובשבילה. החלום שלי הוא לבנות בית עם האישה שנמצאת פה לצדי, וזה לא חייב להיות בארץ. אני לא חייב לפרט בפני אף אחד איפה זה יהיה".

"אקדיש לה את חיי". שימי תבורי ויהודית באומן בחגיגת הנישואים (צילום: מור זכריה)
"אקדיש לה את חיי". שימי תבורי ויהודית באומן בחגיגת הנישואים (צילום: מור זכריה)


באומן: "שימי יודע להעניק לאישה, לפנק, להקשיב, להקדיש ולתת. הוא רואה אותך, קולט מתי את לא בסדר. אנחנו אוהבים, את לא מבינה עד כמה. זאת אהבה ענקית, אנחנו כל הזמן צמודים. אם הוא הולך למטבח אני מחפשת אותו, והפוך. זה לא קרה לי מעולם. אנחנו לא בני 20 אבל אנחנו מתרגשים כמו ילדים שזכו באהבת נעורים, לא מסוגלים לרגע להיות לא ביחד. היו לי גברים מהממים, טובים ויפי תואר, אבל עם שימי, משהו מהנפש שלי מבקש להיות כל הזמן בתוך הידיים שלו. אולי אראה לך תמונה איך אנחנו ישנים בלילה", היא אומרת ומיד מדגימה איך היא מחבקת ומניחה עליו ראש. "ותמיד הוא שר לי", היא מוסיפה, ותבורי מזמר: "כל הלילה את איתי ואני מכושף לך".
היחצן של הזוג, רותם ללוש, מתפרץ לשיחה ונוזף בתבורי, "אל תגיד את המילה מכושף". והוא יודע כמובן למה עדיף שהוא לא ישתמש במושגים מעולם הכשפים. היו אלה קרוביהם של בני הזוג שגרסו כי ההתנתקות של תבורי ממשפחתו בעקבות הזוגיות עם באומן, מקורה בכישוף שהיא הטילה עליו על מנת להרחיקו ממשפחתו. "מחיר האהבה הזו קשה, קשה לעמוד מול עם שלם כשמציגים אותי כמי שאני לא", אומרת באומן.

מחיר האהבה הזו קשה. תבורי ובאומן (צילום: מור זכריה)
מחיר האהבה הזו קשה. תבורי ובאומן (צילום: מור זכריה)


"זה הדבר הכי כואב שאמרו עלי. האשימו אותי שכישפתי אותו ועשיתי לו מניפולציות. זה הגיע מחבר טוב שלו מפריז. החברים של שימי ראו שהוא אחר, מרוחק, מקדיש יותר זמן לאישה, וכל מי שמכיר את שימי לא רגיל לזה. תמיד יש לו אישה אבל גם יש לו זמן לחברים ופתאום שימי איננו והוא לא מחלק את הזמן עם אחרים אלא רוצה להיות רק איתי, לא מעניין אותו שום דבר אחר חוץ מלהיות איתי. אז טענו שכישפתי אותו ובגלל זה הוא ככה. הם לא קיבלו את שימי החדש. התלבשו עלי וירטואלית, נפשית ורגשית. עברתי ימים מאוד קשים. אין לי דרך לתאר כמה התביישתי לרדת לרחוב. לא ידעתי איך מתנערים מהסטיגמה שהלבישו עלי. בחיים לא עסקתי בקלפים או בטארוט ובטח ובטח שלא בכישופים. זה לא העולם שלי".
תבורי: "את לא מבינה כמה זה אבסורד להגיד שיהודית עושה מניפולציות. היא אחד האנשים הכי נאיביים שהכרתי בחיי. היא תמימה בגלל שהיא אישה מקסימה וטובת לב. ניצלו אותה הרבה במהלך החיים, וכמה שתסבירי לה, זה לא יעזור, היא מאמינה לכל אדם. היא תעזור לכל אחד, גם אם היא תכיר מישהו שעה בלבד והוא יבקש 5,000 שקל - היא תיתן לו. היא יכולה להיעקץ בקלות, אני לא".

באומן: "כן, זה נכון. בניגוד אלי, שימי מאוד חזק, לא מפחד, יודע להעמיד אנשים במקומם".

תבורי: "אין מה לעשות. למדתי על בשרי אחרי שעבדו עלי שוב ושוב. היום אני נזהר".

נשוי בחמישית. תבורי ובאומן מאוהבים (צילום: אמיר מאירי)
נשוי בחמישית. תבורי ובאומן מאוהבים (צילום: אמיר מאירי)

בלי סודות
תקציר הפרקים הקודמים לטובת מי שסיפור האהבה המפתיע של השניים חמק מעיניו, למרות הסיקור התקשורתי המוגזם למדי, שלו זכו הרומן בין השניים (שנחשף לראשונה כאן, על ידי ליאורה), התגובות והחתונה: תבורי בן ה-63 ובאומן, שלא מוכנה להסגיר את גילה, אך על פי פרסומים שונים היא בת 60, מנהלים זה כשנה זוגיות, שהחלה בהתכתבות בפייסבוק. תבורי, כידוע, הוא מהזמרים המפורסמים במדינה, אשר מלבד להיטים, הנפיק במהלך הקריירה שלו לא מעט כותרות, בין היתר בשל התמכרותו לשתייה ולהימורים, וכן בשל ארבע הפעמים שבהן התחתן. באומן אף היא מכירה היטב את עולם הרכילות, בהיותה אמם של הדוגמנים אורלי, רנה, אנה וקארין, אשר חשפה בתקשורת את מלחמתה באנורקסיה. 
 מתברר שזאת לא הפעם הראשונה שלהם ביחד. "לפני שנים רבות, כשיהודית הייתה בת 18, נפגשנו בהופעה שלי באילת", מספר תבורי. "ביקשתי ממנה שתצטרף אלי ובילינו את הלילה ביחד. זה היה רק לילה אחד". 

יהודית באומן וילדיה (אלבום משפחתי)
יהודית באומן וילדיה (אלבום משפחתי)

 סיפרתם שמהלילה הזה נולדה לכם בת משותפת, שעליה שימי גילה רק השנה.
באומן: "כן, נולדה לנו בת מלילה אחד, והוא לא ידע שהיא הבת שלו עד עכשיו. גם היא בכלל חשבה שאבא שלה הוא הולנדי כי היה לי בעל הולנדי".
בן כמה היית אז?
תבורי: "לא רוצה להגיד". 

באומן: "הוא גדול ממני בהרבה. זה סוד מאוד גדול שאף אחד לא יודע. זה משהו אישי מאוד. אולי בגלגול הבא ידעו אותו".

תבורי: "יש תעודת זהות, שם אפשר לראות את הגיל שלה. מי שרוצה לדעת שיפנה למשרד הפנים. אנחנו לא חייבים לחשוף את כל הסודות שלנו".

באומן: "שימי הוא סופר דיסקרטי. אני לא מבינה למה הוא לא גלוי כמו בעבר".

תבורי: "מכולם נפגעתי ולכן אני שומר על עצמי בראיונות. אני מתקרב ל-50 שנות קריירה. אני לא נותן אמון באף אחד. הדבר היחיד שמדויק בעיתון זה התאריך".

"שייתן קצת אוויר". יהודית באומן בצעירותה (אלבום משפחתי)
"שייתן קצת אוויר". יהודית באומן בצעירותה (אלבום משפחתי)

באומן: "יש דברים שצריך להגיד, לאנשים יש שאלות. אני חושבת שצריך לפתוח הכל. הסודות האלה מתסכלים את כולם. אלה דברים שמאוד קשה לי איתם. יש ביני לבין שימי הבדלי תרבויות, וזה לא פשוט ברמה הרגשית. שימי מפחד להשאיר אותי לבד לרגע. הוא אובססיבי אלי, שייתן לי קצת אוויר, אין לי מרחב. אנחנו הרבה מאוד ביחד אבל שישחרר קצת. הוא לא נותן לי ללכת לבד לשום מקום. הוא קנאי ממש, הוא לא נותן לי לדבר עם האקס שלי, הוא לא אישר לי לעשות תוכנית דוקו-ריאליטי, הוא לא נותן לי לדבר בטלפון מבלי שהוא מקשיב. אובססיה היא דבר חולני והוא חייב להבין שאני לא מחפשת מאהב לסופ"ש. אני אוהבת ונאמנה רק לו. אני צריכה לנסוע לאורלי, הבת שלי שילדה עכשיו. היא רוצה שאבוא ואעזור לה אבל שימי לא מסכים שאסע לבד".

תבורי: "את רוצה לנסוע לבד?"

באומן: "כן, הבת שלי צריכה אותי לידה, היא מתחננת שאבוא. אתה יודע שלא מעניין אותי סקס וגברים לערב אחד. אני אישה של גבר אחד".

שימי, אתה קנאי?
תבורי: "אני לא רוצה לדבר על זה".
"סתם עושים דווקא"
כידוע, הזוגיות המאוחרת בין השניים לא התקבלה יפה, בלשון המעטה, על ידי ילדיו של תבורי, והדברים הגיעו עד כדי סכסוך מתוקשר שהידרדר לנתק בין הצדדים. הקשיים הללו לא ממש הפריעו לזוג, שהחליט למסד את הקשר בחתונה אזרחית. זו נערכה לפני מספר חודשים בהולנד, והקשר החדש נחגג ברוב פאר והדר בחודש שעבר במסיבת חתונה עמוסת סלבס במסעדה תל אביבית, בנוכחות שלושה בלבד מתוך 13 ילדיהם של השניים (שבעה מהצד שלו ושישה משלה).

"זה היה מאוד-מאוד מרגש", משחזרת באומן. "היו רגשות מעורבים של פחד, שמחה, עצב, אכזבה. מה עומד לקרות? מי עומד להגיע? האם מי שאנחנו כל כך רצינו שיגיע באמת יגיע? הגענו לחתונה בפחד מהמעריצות של שימי, כי הן איימו שישפכו עלי חומצה. נקטנו בכל אמצעי הזהירות, פחדנו מהרע אבל שמחנו מהטוב. כשהיינו שם כבר נפתח לנו הלב, כל הפחד נעלם, כאילו זו חופה בפעם הראשונה. זכינו להמון אהבה, אהדה וסקרנות: למה דווקא היא? ולמה אותה? ומה יש בה שאין באחרות? את עומדת בתוך האולם ורואה סימני שאלה בעיניים של המוזמנים, אמנים שלא מבינים ורוצים לשאול איך ולמה. אני החזרתי מבט של 'חבר'ה, תזרמו עם השמחה הערב ולא עם הסקרנות'".

על הכיפאק. שימי תבורי ובאומן באירוע החתונה (צילום: מור זכריה)
על הכיפאק. שימי תבורי ובאומן באירוע החתונה (צילום: מור זכריה)

תבורי: "היה עלא כיפאק. הייתה התרגשות גדולה והיה גם קצת עצב. אבל אנשים זרמו, כולם יצאו מאושרים, כולם נהנו. אנחנו מאושרים. אני יכול לומר על יהודית מילים מפה ועד מיליון. אין לי דרך להסביר עד כמה אני מאושר ועד כמה אני אוהב את האישה הזאת".

זה בטח קשה כשהילדים משני הצדדים לא מגיעים לחתונה. 
באומן: "אנחנו מאמינים שהילדים בסוף יגיעו ויקבלו אותנו. הם סתם עושים דווקא. מהצד שלי קיבלו אותו. שתי הבנות שלי, קארין ונטלי, הגיעו לחתונה. אורלי לא יכלה כי היא גרה בלונדון וילדה בדיוק יומיים אחרי. רנה ידע על החתונה בדקה ה-90 אז הוא לא יכול היה לבוא. סטיבן עובד מאוד קשה. אבל כולם שלחו ברכות. כל הילדים שלי אוהבים אותו. בהולנד הוא פגש את רנה שבא במיוחד כדי להכיר אותו. מהצד של שימי, בת-אל דווקא בקשר איתי, עם אוראל אני מדברת בטלפון. גם עם אריאל מקולורדו. רק עם אלירן ועם בן-אל לא. מה לעשות, לא כל הילדים מקבלים אותנו".

תבורי: "אני בקשר טוב עם הילדים של יהודית. אוראל לא הגיע לחתונה כי הוא התבייש מהתקשורת. הוא עדין נפש, קשה לכעוס עליו".

כשתבורי נשאל אם הוא מבין את ההתנגדות העזה של ילדיו לקשר, הוא לא ממש מתאמץ לספק הסבר. "זו הבעיה שלהם, לא שלי", הוא אומר. "אני לא רוצה לדבר עליהם. הם צריכים לבוא ולבקש סליחה על מה שהם עשו לי".

באומן: "לי זה ברור בדיוק למה. אני לא מאשימה אותם. הם היו כל כך קשורים לאבא בחבל הטבור. אבא ורק אבא. מובן מאליו שכשפתאום אבא מאוהב ומקדיש את כל הזמן לאישה שלו, זה פוגע בהם. הם היו רגילים שנשים באות והולכות ואבא נשאר עם הילדים. אני מבינה שמשהו בלב שלהם נפגע. זה בא רק משם".

לא יודע מה שונה הפעם. שימי תבורי עם כמה מילדיו (יח"צ)
לא יודע מה שונה הפעם. שימי תבורי עם כמה מילדיו (יח"צ)

שימי, הילדים לא קיבלו גם את הנשים הקודמות בחייך?
"לא. אין לי מושג מה קרה לכולם הפעם. לא רק לילדים. גם למעריצות ולחברים. לא יודע מה שונה הפעם. אין לי תשובה. אף אחד בחיים לא התערב לי בגלל אף אישה ופתאום כולם קופצים עלי".
באומן: "כל אישה שהייתה לו עד עכשיו הייתה אהבה ללילה וקשר לסוף שבוע, אלה נשים שהיו באות והולכות. לא היו איתו 24 שעות ביממה. הוא כל הזמן איתי וזה קשה להם לקבל את זה".
 
תבורי: "היא פשוט מאוד לא מצאה חן בעיניהם. הם החליטו שיהודית באומן זאת לא יהודית באומן. אלירן הביא לי חוקר ואמר לי זאת לא יהודית, היא מתחזה ליהודית באומן. נראה לי שעליתי על הטעות שלהם: הם נפלו בפח, נכנסו, חקרו וראו שיהודית באומן דוגמנית. היא באמת הייתה דוגמנית לפני 20 שנה ושקלה חצי מהמשקל שלה היום. כמה היא הייתה יפה".

באומן: "שימי, די. אל תגיד את זה. אני לא רוצה, בשביל מה? אתה רוצה שאני אספר מה אתה היית?".

יפה יפה. יהודית באומן הצעירה (אלבום פרטי)
יפה יפה. יהודית באומן הצעירה (אלבום פרטי)

תבורי: "מה הייתי? חתיך הייתי".

באומן: "היית נשוי לסיליביה זיו, שהייתה עשירה מאוד אבל שעמם לך בכלוב הזהב הזה".

תבורי: "אני לא מבין מה את כועסת. אני רק מפרגן לך ואומר כמה יפה היית".

באומן: "לא רוצה שתגיד. עליתי במשקל ואני מתביישת בזה. שקר החן והבל היופי".

בן-אל טען בראיון שאת לא נותנת לשימי לדבר בטלפון. 
"זה שטויות. הם בחיים לא התקשרו אליו ובחיים לא לקחתי לו את הנייד, לא הקשבתי לו לשיחות, ולא שמנו את השיחה על ספיקר. שימי נורא כעס על הראיון של בן־אל. לבן־אל הכי קשה כי הוא היה הכי קשור אליו. חבל כי לבן־אל יש פוטנציאל להגיע למקומות ממש גבוהים. ואני לא אומרת את זה בכדי להתחנף. הוא מאוד מיוחד. לילדים שלו יש לב רחב והם ילדים טובים. פשוט קשה להם עם מערכת היחסים הזאת".
איך את מגיבה על הטענות של הילדים שאת רוצה לקחת לשימי את הכסף ואת הבית בבית דגן?
"הם כבר לא אומרים את זה. הם הבינו שמדובר באהבה, כי לשימי אין שקל על התחת חוץ מהבית שלו, לא חסכונות ולא כלום, הוא נתן הכל לילדים. אנחנו גרים בשכירות בדירה ברחוב יהודה המכבי ואני משלמת הכל. הבנות תמיד עזרו לי, והיו לי חסכונות אבל אני לא סיליביה זיו וארמון הפאר שלה".

תבורי: "אנחנו חיים בשלום וברוך השם לא חסרים לנו פת לחם וכסף. יש לנו מספיק בשביל למלא דלק ולקנות אוכל".

באומן: "אין לך כסף ואנחנו רחוקים מלהיות בסדר".

הכי קשה לבן-אל. תבורי ובנו (יח"צ)
הכי קשה לבן-אל. תבורי ובנו (יח"צ)

אולי זה בדיוק הפוך - אולי הוא איתך בגלל הכסף. הרי סיפרת פעם שאת בתו של השחקן האיטלקי המפורסם מרצ'לו מסטרויאני, שהלך לעולמו לפני 20 שנה.
"רק אלוהים יודע אם הוא איתי בגלל הכסף. אני יודעת להרגיש, גם מפגר מרגיש שהוא נאהב. יחד עם זאת, ברור שהוא יודע שכסף יכול להקל עלינו. שימי לקח את העניינים לידיים ושכר עורך דין שיטפל בנושא הכספים ממרצ'לו. הוא מברר אם יש משהו, כי אני לא מבינה בדברים האלה. חבל שחושבים שבגלל זה הוא איתי".
תעשי לנו סדר: מה מקור הטענה שאת בתו של מסטרויאני?
"יום אחד קיבלתי מכתב מהולנד שלפיו אני הבת של מרצ'לו. באו מ-CNN לראיין אותי. לא הבנתי מה נפל עלי ואז אמרו לי שהוא הוריש לי 50 מיליון דולר. לא קיבלתי עד כה שום כסף. היו לי תקופות מאוד קשות ולא היה לי כסף לממן עורכי דין שיבדקו את העניין של הירושה".
היו גם שמועות שאת בתה של סופיה לורן. מאיפה זה הגיע? 
"נראה לך שאני הבת שלה? זה הכל סיפורים של הילדים שלו, זו המצאה. היא צילמה בישראל סרט בשם 'יהודית'. היא הייתה חברה נורא טובה של אמא שלי, והייתה מגיעה אלינו הביתה. היא התלהבה ממני והצטלמה איתי, אז יש לנו תמונות ביחד, אבל היא לא אמא שלי. אם היא הייתה אמא שלי, הייתי איתה. הכל סיפורים. הכל בובע מייסס".

בתם של? סופיה לורן עם מרצ'לו מסטרויאני (רויטרס)
בתם של? סופיה לורן עם מרצ'לו מסטרויאני (רויטרס)

"אתן לה את הלב"מסתבר שלמרות הטלנובלה שבה הם חיים ואף שתבורי הדיר את רגליו מהבמה לאחרונה, הוא דווקא עובד בימים אלה על אלבום חדש. "אני יכול להקליט שיר בן לילה", הוא אומר. "אני תותח-על, מספיקה לי שעה. אני סופר מקצוען ויש לי 200 שירים, שפזורים בכל העולם. יש לי דיסקים שאת לא מכירה. תיכנסו לשירים הישנים שלי ותראו איזה שירים יפים. עוזי חיטמן ז"ל כתב לי 40 שירים. הייתה לי קריירה נהדרת ועדיין יש לי. עם זאת, אני מרגיש מצוין עם יהודית ואני אתן לה את כל הלב עד יום מותי. כשאני צמוד אליה 24 שעות ביממה, זה נותן לי הרגשה נפלאה".
 
באומן: "אני חושבת שהוא צריך לחזור מהר לבמה. שימי הוא זמר והוא חייב עכשיו לחזור. הוא לא חוזר כי הוא דבוק לחצאית שלי".

תבורי: "אני מעדיף להיות ליד יהודית ולא 'תחתום לי ותצטלם איתי'. אין לי כבר כוח לזה. אני רוצה את יהודית לידי וזהו. זה מה שעושה לי טוב. מה זה עניינו של איש? מה, אני מבקש כסף ממישהו? טוב לי איפה שאני עכשיו ואני אחזור מתישהו להופיע. אני עושה כרגע מה שמרגיש לי נכון".

רוצה את יהודית לידו. תבורי ובאומן (צילום: אור גפן)
רוצה את יהודית לידו. תבורי ובאומן (צילום: אור גפן)


באומן, מצדה, מספרת שהיא עובדת על ספר, שנקרא "זעקת הלב". "הוא מגולל את החיים שלי ועוסק בחוסר היכולת לקדם את החיים האישיים שלי", היא מגלה. "יכולתי להגיע למקום אחר לגמרי אם הייתי נמצאת בתהליך לימודי. כל החיים שלי אני אמא במשרה מלאה, בדיוק כמו שימי".

כצפוי, השאיפות העיקריות שלהם בימים אלה אינן במישור המקצועי, אלא האישי. "החלום שלי הוא שכולם יהיו ביחד", אומרת באומן. "שהילדים יחזרו לשימי ויקבלו אותנו. זה החלק שחסר לי בפאזל. לילדים אני רוצה להגיד שגם אם הם לא מתכוונים להכיר אותי יותר מקרוב, זה בסדר, אני מבינה. אני גם לא דורשת שום דבר. רק מאחלת שהם יבואו לאבא, שיחבקו אותו כי זה אבא שלהם. אבא לא עשה שום דבר, הוא בסך הכל התאהב".

תבורי: "מי שרוצה - שיבוא. אני אקבל אותו בזרועות פתוחות. ומי שלא - אז לא. זה יגיע בסוף והם יקבלו אותנו גם אם ייקח שנתיים–שלוש. עת ללדת ועת למות, עת מלחמה ועת שלום, עת לשנוא ועת לאהוב".

חלום שכולם יהיו יחד. שימי תבורי ויהודית באומן (צילום: מור זכריה)
חלום שכולם יהיו יחד. שימי תבורי ויהודית באומן (צילום: מור זכריה)